Epiloog: na het lantaarnje 89575 van Märklin vol frustratie in de vuilnisbak gekieperd te hebben, kreeg ik er twee nieuwe onder de Kerstboom

Ik ben dus maar met goede moed opnieuw begonnen, maar niet zoals in de gebruiksaanwijzing staat vermeld. Voor wie met hetzelfde probleem kampt, hier een manier die wel lukt:
- Boor geen gat van 1,5 millimeter in je treintafel zoals op de gebruiksaanwijzing, maar een van 3 millimeter
- Probeer het draadje dat uit de lantaarnpaal komt niet onder je treintafel in het bijgeleverde plaatje te klikken, maar doe het op een gewone werktafel waar je goed licht hebt. Ik gebruikte een loep met LED-verlichting. Het is belangrijk het draadje niet te diep maar ook niet te ondiep in de houder te klikken. Om zeker te zijn, draai je het draadje en de houder zo dat je de contactpunten kunt zien (dus precies tegengesteld aan dat wat de gebruiksaanwijzing voorstelt)
- Als dat klaar is, dan steek je het lantaarntje van onder naar boven door het gaatje in je treintafel. Om de vermijden dat de lantaarn weer door het gat floept, kan je het opvullen met secondelijm of met wat lijm en gras gemengd.
Nog een opmerking: het licht van de LED-lantaarntjes (althans nr. 89575) is zeer zwak. Je ziet ze, maar ze geven niet echt licht. Ook dat vind ik een reden om Viessmann-lantaarns te gebruiken en geen Märklin.