Dit is ook een poosje mijn probleem geweest. Mijn tijdperk is NL, 1968-'80. Tegenwoordig is bijvoorbeeld Brekina goed bezig: DAF vrachtauto's (twee verschillende types), Scania torpedo (Spar en OLA

), SAAB 96, Volvo Amazon, Ford Taunus, 2CV (ook wegenwacht!), Toyota Celica etc. Bij Wentink Arnhem is een heel aardig brandweerautootje op basis van de Citroen HY-bus in de aanbieding (?3,95), dus dat was ook een mooie buit (nouja: buitje). Nu heb ik niet de behoefte aan een heel omvangrijk wagenpark, dus met dit aanbod ben ik al meer dan voorzien. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen.
<drijft af naar off-topic>
Verder wil lekker snuffelen op beurzen ook wel eens wat opleveren voor een aardige prijs. In de winkels heb je eigenaardige uitschieters in de verkeerde richting. Die grapjurken van Neo bieden bijvoorbeeld ook wel leuke spullen aan, maar persoonlijk vind ik ?22,- voor één plastic model "wat veel"...

Mijn sport is de leuke modellen aan te schaffen voor minder dan ?5,- per stuk. Ook dat lukt, meestal nog nieuw en mooi gedetailleerd ook. Herpa brengt bijvoorbeeld een Ford Capri uit, dit jaar nieuw in zilver voor ?9,95. Daardoor is opeens het oude model van twee of drie jaar geleden (identiek, maar dan champagnekleur) in de aanbieding voor ?4,95. Och, dan maar het oude modelletje, nietwaar

Het is een apart wereldje. Mensen willen vaak het nieuwste van het nieuwste. Een enkele keer ga ik daarin mee (betaal dus de hoofdprijs), maar meestal wacht ik wel een even. OK, soms loop ik wat mis omdat een hebbedingetje aan mijn neus voorbij gaat, maar er zijn nog andere hebbedingetjes genoeg.
</einde afdrijven>