Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Niet Duitse automerken 1/87

Gestart door martjo zaterdag 04 februari 2012, 22:54:57

Hallo iedereen,

In dit geval geen 3-rail model (kon even geen 'betere' lokatie verzinnen) maar een vraag over niet Duitse automerken. Als ik folders of producten van bekende fabrikanten als Wiking, Herpa enz, onder ogen krijg valt mij het volgende op: Nagenoeg alle modellen zijn gebaseerd op Duitse automerken.  En als het geen duits merk is is het een 'ouder' ander merk bv Citroen 2CV (wel heel leuk model natuurlijk).

Zijn er fabrikanten die bv een Volvo S60, Mazda 6, Honda Accord enz. in het assortiment hebben? Ik vind het een welkome afwisseling om eens wat niet duits op de baan te zetten. Vooral Volvo heeft mijn voorkeur. Google leverde geen1/87 op, wel veel 1/43, maar dat past niet echt :).

groeten Martin
Re:Niet Duitse automerken 1/87
Volvo is bijna niet te krijgen in 1:87, was 1 model van en die is tamelijk zeldzaam.

Gr Joost
Ik hoop inderdaad dat er meer keuze komt. Ik heb wel wat oudere auto's wo een Mazda 323 en een 2CV, maar wat ze zeggen over Fransen gaat op dit gebied bij de Duitsers ook zeker op.

groeten Martin
Speciale Gast

Busch heeft in de folder van 2012 de Fiat Punto 2003, Lexus RX 350 2008, Alfa Romeo 147 2001, Landrover Defender en veel "Amerikanen" en nog wel wat andere leuke "niet duitsers". Ook een Volvo 544.
Inderdaad ook veel Duitse auto's, maar ja, dat is niet zo gek voor een Duits bedrijf.
Zoek ook eens bij "Norev", allerlei Franse auto's.

Dirk-Jan
Speciale Gast

:) En hier ook nog wat leuke modellen en ook van auto merken die minder bekend zijn :
http://www.galerie.1zu87.com/index_1zu87.html
Er staan ook wat Volvo's bij!!

Een beetje zoeken op Internet levert vast  nog wel meer op.

Dirk-Jan

Maar het blijft tobben.
Vooral Japanse merken ontbreken vrijwel helemaal in 1:87 en dat komt toch niet geheel overeen met het hedendaagse straatbeeld, ook niet in Dutsland.
Speciale Gast

In de bovenstaande link vind je de Toyota Prius, Yaris, Celica, Land Cruiser, Honda Jazz, Prelude, NSX, Accord en nog wel wat.
Valt dus wel mee lijkt me.

Dirk-Jan

Nee, want het betreft grotendeels auto's of uitvoeringen die nou niet echt het gewone straatbeeld bepalen. Die Prius is goed bruikbaar. Die Yaris is een veel te eenvoudig relatiegeschenk met geblindeerde ruiten.
Hallo Dirk Jan,

bedankt voor de link. Ik heb even zitten neuzen en er zitten best leuke modellen tussen. Ik denk dat ik eens een bestelling ga plaatsen daar. Want zoals Henkv al zegt: Ook in Duitsland rijdt er meer dan alleen duitse merken. De prijzen zijn trouwens best aardig. 4,95 voor een Nissan Almera Tino.

Iedereen bedankt voor de reacties.

groeten Martin
Forum Moderator

Tja,

De fabrikanten van de 1/87 auto's herkennen kwaliteit.  :D
kippenlijntje
gast

Herpa en Brekina zijn op de goede weg qua niet Duitse automerken. :-)
Overigens denk ik nu er enorm veel eenheidsworst wordt gefabriceerd de fabrikanten zich ook meer gaan richten op andere merken. :)

Groetjes,

Antal
Citaat van: Olav op zondag 05 februari 2012, 15:15:30
Tja,

De fabrikanten van de 1/87 auto's herkennen kwaliteit.  :D

Daarom had ik ook wel een Volvolijn verwacht :)
Van Volvo het ik alleen de Katterug ( P nog iets ) en een verdwaalde V40 gezien . De FH en FM zijn redelijk tot goed te verkrijgen .

Ik zelf heb een 740 Polar op de baan staan en ben op zoek naar een S80 zilver versie 2002 en een Blauw/zwarte S80 uit 2009 . De laatste is de huidige auto van mijn ouders en de andere was zijn voorloper . Ik zal wel eens kijken als ik weer eens daar ben of er Volvo 1/87 schaalmodellen zijn bij de garage .   
Citaat van: MaK man op zondag 05 februari 2012, 17:53:40
Van Volvo het ik alleen de Katterug ( P nog iets ) en een verdwaalde V40 gezien . De FH en FM zijn redelijk tot goed te verkrijgen .

Ik zelf heb een 740 Polar op de baan staan en ben op zoek naar een S80 zilver versie 2002 en een Blauw/zwarte S80 uit 2009 . De laatste is de huidige auto van mijn ouders en de andere was zijn voorloper . Ik zal wel eens kijken als ik weer eens daar ben of er Volvo 1/87 schaalmodellen zijn bij de garage .   

En juist een nieuwer model is wat ik zoek. Een S80 is een schitterende auto die niet zou misstaan op de baan. Bij mijn eigen Volvo dealer heb ik ze nog niet gezien in 1/87, jammer genoeg. Ik bedenk mezelf nu ook dat ik er nooit naar gevraagd heb. Zelf rij ik in een S60 dus dat zou het leukste zijn natuurlijk :).

De kattenrug is denk ik van Busch? Een mooie trouwauto zeg maar. Die heb ik ook en het is een schitterende auto.

Voor wat betreft de andere niet Duitse automerken is de site die Dirk Jan aangaf echt een welkome aanvulling. Er zitten best mooie modellen tussen.

groeten Martin
voor de mensen die op zoek zijn naar een echte nederlandse bus :

In het DAF museum is een VDL citea( 3 deurs ) te koop .
Ik denk dat er het meeste markt is voor auto's  die men zelf rijdt en auto's die men graag wil hebben. Onze hobby is duur, er zullen veel middenklassers zijn die dan ook premium Duits rijden, zowel in modeltrein als in auto :P Schuco maakt ook nog wel aardige H0 modellen, dat komt neer op wat Jags en Lamborghini, dus geen standaard A-B auto's. Spark models maakt nog wat leuke Astons, Bentleys en andere speeltjes(oa. Pagani, hoe exclusief wil je het hebben?). Redline models deed Ferrari's. Dit alles is heel realistisch in de Maximilianstraße en de PC, maar niet in het normale straatbeeld.

Persoonlijk vind ik dit geweldig, kan nog wel veel goeds bij (laat herpa weer MaranelloFiats >:-D maken).  Die Aziaten en Volvo's staan wellicht een beetje haaks op die extravagantie, maar dat kun je weer weerleggen met het feit dat Herpa ook Polo's maakt. Een toyota LFA is in ieder geval hier welkom :thumbup:

Groeten Eddie

Ja, maar voor een beetje geloofwaardig straatbeeld (zelfs in Duitsland) hebben we gewoon Toyota Corolla's, Volvo S40 en Peugeotjes 205 nodig. Wat mij persoonlijk betreft Camry (12 jaar geleden gekocht, 300.000 probleemloze kilometers op de teller en nog jaren te gaan) maar zelfs in de VS alleen in raceversies in 1:87 te krijgen.
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Dit is ook een poosje mijn probleem geweest. Mijn tijdperk is NL, 1968-'80. Tegenwoordig is bijvoorbeeld Brekina goed bezig: DAF vrachtauto's (twee verschillende types), Scania torpedo (Spar en OLA  :thumbup:), SAAB 96, Volvo Amazon, Ford Taunus, 2CV (ook wegenwacht!), Toyota Celica etc. Bij Wentink Arnhem is een heel aardig brandweerautootje op basis van de Citroen HY-bus in de aanbieding (?3,95), dus dat was ook een mooie buit (nouja: buitje). Nu heb ik niet de behoefte aan een heel omvangrijk wagenpark, dus met dit aanbod ben ik al meer dan voorzien. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen.

<drijft af naar off-topic>
Verder wil lekker snuffelen op beurzen ook wel eens wat opleveren voor een aardige prijs. In de winkels heb je eigenaardige uitschieters in de verkeerde richting. Die grapjurken van Neo bieden bijvoorbeeld ook wel leuke spullen aan, maar persoonlijk vind ik ?22,- voor één plastic model "wat veel"...  :D Mijn sport is de leuke modellen aan te schaffen voor minder dan ?5,- per stuk. Ook dat lukt, meestal nog nieuw en mooi gedetailleerd ook. Herpa brengt bijvoorbeeld een Ford Capri uit, dit jaar nieuw in zilver voor ?9,95. Daardoor is opeens het oude model van twee of drie jaar geleden (identiek, maar dan champagnekleur) in de aanbieding voor ?4,95. Och, dan maar het oude modelletje, nietwaar  ;)
Het is een apart wereldje. Mensen willen vaak het nieuwste van het nieuwste. Een enkele keer ga ik daarin mee (betaal dus de hoofdprijs), maar meestal wacht ik wel een even. OK, soms loop ik wat mis omdat een hebbedingetje aan mijn neus voorbij gaat, maar er zijn nog andere hebbedingetjes genoeg.
</einde afdrijven>
Tja,

hoe goedkoper hoe beter natuurlijk :). Ik heb helaas ook maar een beperkt budget dus als ik een keer de hoofdprijs betaal snij ik mezelf direct in de vingers. Ik heb inmiddels een aantal 2012 folders gezien en gelukkig komt er wel wat meer niet duits spul op de markt.

groeten Martin
volvo is bij brekina te krijgen
doch enkel oudere modellen
Speciale Gast

Hier nog een link naar Franse auto's van Atlas Editions, wel wat gedateerde modellen.
Maar voor de wat   8) oudere onder ons heel herkenbaar. Maar ook de  Peugeot 205 van 1985.
http://metall87.bayreuth-guide.de/2ModinternationalLAgeDor.html
Of deze: http://cntrois.over-blog.com/article-4785509.html

Dirk-Jan
Heren, bedankt voor de links. Ik word wijzer en wijzer. Inmiddels bij mijn Volvodealer geweest, maar helaas, alleen 1/43 of speelgoed. Kreeg ook het advies op de Volvosite in de gaten te houden. Wie weet.

groeten Martin
de modelfabrikanten zouden reeds jaren vragende partij zijn om de volvomodellen uit te mogen brengen maar
volvo weigert de plannen vrij te geven

wim
Citaat van: martjo op zondag 26 februari 2012, 12:23:59
Heren, bedankt voor de links. Ik word wijzer en wijzer. Inmiddels bij mijn Volvodealer geweest, maar helaas, alleen 1/43 of speelgoed. Kreeg ook het advies op de Volvosite in de gaten te houden. Wie weet.

groeten Martin

Ja, zoiets heb ik ook weleens gehoord, alleen snap ik dan nooit waarom er in andere schalen wel modellen zijn.  :help:
Citaat van: henkv op vrijdag 09 maart 2012, 13:30:57
Ja, zoiets heb ik ook weleens gehoord, alleen snap ik dan nooit waarom er in andere schalen wel modellen zijn.  :help:

Tja en die zijn er echt volop te krijgen in alle soorten en maten, nu H0 nog. Trouwens wel flauw van Volvo als het zo is. Daar ga ik als trouwe Volvorijder nog eens lekker over reclameren :P

groeten Martin
De aankomende weken bij de EMTE supermarkten, voor maar ?2,99 leuke vrachtwagencombinaties. De opschriften van de trailer zijn er vrij makkelijk af te halen, de trekker zelf van een niet te bepalen merk. Redelijk op schaal ook nog. Dus voor iets verder achterop je baan goed genoeg. made in China

Wiki Redactie

Herpa maakt iig één Volvo-model zag ik laatst. Dat was wel een oudere: de P1800.

Brekina maakt een Kattenrug Estate...

...Amazon in rallye-editie...

...of station...

...of rechttoerechtaan

Of een Wiking Volvo 850 in WTCC-uitvoering:

Wiking maakt trouwens òòk een Kattenrug:

...en Brekina pakt nog eens uit met vrijwel alle uitvoeringen van de 244:

145  ;)
Dat doet mn Volvo hart goed :D. Prive collectie (wauw) of gewoon goed gezocht?

Bedankt voor de plaatjes.

groeten Martin
Forum Moderator

Is er naast allemaal Volvo's ook nog iets uitgebracht van Peugeot (en bij voorkeur een 206)? Heb op internet al wel gezocht bij de 'grote' fabrikanten, maar tot nu toe nog geen resultaat waar een mens blij van wordt.

grtn,
Herman
kippenlijntje
gast

Herman,

Ja 206jes zijn zeker te krijgen.
Hier staat een Peugeot van brw Veenendaal als DA. :)
Deze is van het merk AWM te krijgen ik heb toentertijd 9,50 eurie betaald voor de brandweerbak. :) (was in Dortmund)
Nu weet ik dat ze ook in gewone versie te krijgen zijn.

Groetjes,

Antal
Forum Moderator

Ha Antal,
Thanks, dan weten we nu op welke doosjes we moeten letten. Had aan AWM niet gedacht. Associeer dat merk voornamelijk met vrachtwagens. :)

grtn,
Herman
kippenlijntje
gast

Helemaal top en mocht ik hem tegenkomen voor je PB ik je wel even. :)

Groetjes,

Antal
TOP tip, net een aantal Renault 206 jes cabrio op Ebay.de gekocht  :thumbup:

Windhoven

Rietze (Igra) heeft nog wel modellen van Skoda Fabia en Octavia. Deze zijn ook bij de beter Skoda dealer te bestellen (vragen bij magazijn/onderdelen afdeling)  O:-D.
Citaat van: Chris op donderdag 15 maart 2012, 15:43:50

Renault 206jes?:P net zoiets als de peugeot 5?;)
 :D :D dom... :D
Citaat van: Chris op donderdag 15 maart 2012, 15:43:50

Ik bedoel peugeot :)  :D ;)
kippenlijntje
gast

Het is Frans dus het zal enkel het merkje zijn wat de grootste verandering is.. :P

Groetjes,

Antal
Misschien "laat" maar toch even mee geven : ik heb vorige week nog heel onverwacht bij de "model-boer" een hele reeks moderne wagentjes in schaal 1:87  (o.a.  porsche, Land ROver,  Mini Cooper, Ferrari, .... ) gezien ( en er ook meteen enkele gekocht) voor elk minder dan 5 euro van het merk  VOLLMER. 

Check this out :  http://vollmer-online.de/en/novelties/index.html
Wiki Redactie

Citaat van: dani op vrijdag 16 maart 2012, 14:18:31
Misschien "laat" maar toch even mee geven : ik heb vorige week nog heel onverwacht bij de "model-boer" een hele reeks moderne wagentjes in schaal 1:87  (o.a.  porsche, Land ROver,  Mini Cooper, Ferrari, .... ) gezien ( en er ook meteen enkele gekocht) voor elk minder dan 5 euro van het merk  VOLLMER. 

Check this out :  http://vollmer-online.de/en/novelties/index.html

Precies, ook gezien. Je maait me het gras voor de voeten weg. Het T2 VW-busje uit deze collectie was de mijne voor 3,95. Ziet er prima uit wat mij betreft. Is off-topic hier natuurlijk, omdat 'ie toevallig Duits is, maar toch...
Overigens vind ik niet alle modellen uit deze serie even fraai, dus goed kijken of je 'm goed genoeg vindt en niet klakkeloos uit een folder bestellen of ongezien kopen (maar dat geldt voor meer merken). De prijs is natuurlijk scherp.
Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips en trucs. Helaas nog geen Volvo, maar inmiddels wel wat niet-duitse merken verder. Dat geeft toch een heel ander beeld.

groeten Martin
Re: Niet Duitse automerken 1/87
hoi Martjo,

Zijn vrachtwagens misschien ook jouw 'ding'?
Herpa maakt erg mooie modellen...

Lang leve de Vos Logistics Scania!
Of is dat niet jouw tijdperk?  :help:

Groetjes
Stammie
Hoi Stammie,

ik heb inderdaad een aantal Herpa vrachtwagens, waaronder twee Volvo's. Het zijn echt schitterende modellen. Eentje met neus en eentje zonder. Ik heb ook een Scania met neus. Ook een prachtig model.

Mijn tijdperk is V, VI. Is op zich handig, want oud op een moderne baan gaat beter dan andersom :D. Ik heb dan ook best wel wat 'antieke' voertuigen.

groeten Martin
Martin, ik weet niet waar je woont, maar wij komen zo heel af en toe eens in GOES  (NL, ja...) en daar is op het groot dorpsplein een speelgoed / minaturen winkel.  Het ziet er aan de straatkant klein uit en lijkt op het eerste zicht een gewone doordeweekse winkel waar ze kinderspul verkopen.  Maar er zijn meerder ruimtes achter elkaar en in de achterste ruimte staan er vele honderden miniatuurtjes, onder andere ook een hele wand met 1:87 modelletjes van allerlei merken en fabrikanten.  Misschien eens de moeite om daar te gaan kijken.

http://www.vissertoys.nl/

ze hebben ook een webwinkel maar die is beperkter dan het aanbod in de "echte" winkel denk ik
surf vooral eens naar deze pagina :
http://www.vissertoys.nl/shop2/schaalmodellen/schaal-1-87.html
Hoi Dani,

bedankt voor je reactie en tip. :thumbup:

ik woon aan de andere kant van dat water in Terneuzen. Ik ken Vissertoys dus inderdaad. Helaas is hij vorige week na (ik meen te hebben gelezen)176 jaar gesloten. :-( Het was een winkel waar ik graag kwam (vooral achterin) Gelukkig blijft de webwinkel bestaan en wordt hopelijk uitgebreid. 

Voordeel van het sluiten waren dan weer wel de kortingen die opliepen tot 40%. Ik kocht een M* V100 van ?209, afgeprijsd naar ?134,-. En uiteraard ook wat leuke autootjes. Maar de bezoekjes aan Goes zullen nu niet meer zijn zoals ze waren.

groeten Martin
Citaat van: martjo op donderdag 09 augustus 2012, 15:48:54
Maar de bezoekjes aan Goes zullen nu niet meer zijn zoals ze waren.

Martin,  ik twijfel zelfs of ik nu nog wel bezoekjes aan  Goes zal brengen, eigenlijk.  Mijn dames vertoefden daar graag voor de winkels en gezelligheid, ik ging meestal vooral voor det "achterste kamertje" in die ene winkel.   Wat jammer dat die nou dicht is  !
Greetz
Dani
Ja, je hebt gelijk wat dat betreft. Ik heb nog familie wonen daar en inderdaad winkelen voor de dames daar is ideaal. (Was ideaal voor mij).

groeten Martin
kippenlijntje
gast

Deze vakantie zat ik in de buurt van Goes en jawel ik heb een stel niet Duitse automerken op de kop getikt.
Voor diegene die twijfelen om erheen te gaan zou ik als ik hun was er toch heen gaan.
De Brekina en Herpa voertuigen heb ik 50% korting gekregen en kosten dus helemaal niet veel meer.
Het is dat mijn geld echt op was anders had ik nog veel meer gekocht. O:-D

Groetjes,

Antal

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.