Goedendag mede forumgenoten,
De laatste week niet veel veranderd aan de baan. Of beter gezegt niets veranderd.
Te druk op het werk en te veel in het buitenland verbleven.
Toch gisteren en vandaag wat tijd gevonden om de treintjes even te laten rijden.
Wel aardig wat aanpassingen gemaakt in Koploper.
Hierdoor keren de treinen wat sneller / eerder.
Worden wisselstraten wat eerder vrijgegeven en ga zo nog maar even door.
Het gevolg hiervan is dat het net allemaal wat soepeler doorloopt.
En man, man, man wat een mogelijkheden in Koploper.
Denk dat ik nu ongeveer 1 % gebruik
2 Weken geleden via een forumlid 2 stootblokken met verlichting overgenomen.
Het vreemde is het volgende.
Ik had een stootblok met verlichting en het losse draadje heb ik aan de voorafgaande rails vastgemaakt.
Hierdoor brand het lampje
En dat is ook de bedoeling.
Uiteraard heb ik de verbinding aan de onderzijde van het stootblok onderbroken zodat de detectie nog werkt.
Ditzelfde heb ik ook met de 2 "nieuwe" stootblokken gedaan.
Echter op het moment dat ik deze aan de rails vast maak komt er een bezetmelding binnen in het desbetreffende blok
Waarschijnlijk is de weerstand van deze 2 lampjes anders en lager dan die van het eerste stootblok.
Mijn vraag aan jullie:
Hoe hebben jullie de stootblokken aangesloten zodat de detectie toch blijft zoals hij moet zijn
En is het verstandig om de verlichting van de stootblokken op een aparte trafo aan te sluiten.
Ik hoor het graag van jullie.
Groet Niels