Kleine vakantie van 23 tot en met 28 mei naar Beieren en Hessen.
Het ging om het afscheid van de Spessart-Rampe in Laufach en het Lokschuppenfest in Hanau.
Ook nog diverse stops onderweg b.v. Friedberg, Beienheim, Wetterau, Ahrweiler (de Regierungs bunker en het stadje zelf) en Remagen.
De heenreis was prima verlopen ondanks dat mijn reis maatje helaas niet mee kon.
Mijn uitvalsbasis was Goldbach.
De tweede dag was ik al vroeg op en in Laufach, op het Station, was het nog redelijk rustig.
Veel kijk plezier.
Station Laufach,
De Stoomloc BR 50-3552 staat al klaar,
en deze man ook,
en even tussendoor de rangerende BR50,
En de hele dag zullen vele ICE's, van de normale dienstregeling, voorbij komen,
Maar ook andere,
Een setje loc's even "geparkeerd" op spoor 4,
Een 187-107
Daar waren veel problemen mee volgens de machinist,
en van binnen,
Een 261-079 prachtig ding,
En een goederen die voorbij denderde,
en de BR50 weer ergens anders stallen,
Ons setje weer even ergens anders neergezet om ruimte te maken nu langs spoor 3,
Voor deze zwarte jongen,
Alles werd erg goed in de gaten gehouden, jammer dat ze soms in de weg stonden, maar veiligheid gaat voor
Een 152 met goederen die ook weer voorbij denderde,
met veel boomstammen,
Langs nu langs perron 1,
In Beieren s'ochtens vroeg al muziek maar ook patat met bratwurst of i.d.
en het Weizen of ander bier niet te vergeten,
Een bekende vrouw zat hier aan het "stuur" van deze E194-158 een E94-088 was er ook,
en met sleep en toeschouwers,
Ons setje weer op spoor 1,
Ons setje vanaf de andere kant en nu met de BR50 erbij,
Weer een goederen trein,
Met een ICE erachteraan, hoe ze dat zo snel doen ?
Terug naar het setje maar nu eentje van binnen,
en erop maar nu van buiten,
En zijn "naamplaatje",
Verder gelopen en hier achterstallig onderhoud en veel roest,
Net buiten het station staan hier de "duw" locs opgesteld,
Verder gelopen op ongeveer een derde richting de tunnel,
en de andere kant op gekeken,
En weer goederen en lange,
en masten met alweer veel roest,
De nieuwe Hirchbergtunnel, let op de blanke masten,
en de nieuwe Metzbergtunnel,
Op deze plek al een behoorlijk hoogte verschil en daar ging het om, rechts boven de "oude" strecke,
Weer stuk verder en wachten en wachten,
Maar nooit lang,
En een volle bak met gelukkigen,
Weer een stuk verder (nu met de auto) met eindelijk de "echte" nieuwe tunnel,
Eindelijk de oude tunnel in zicht de Schwarzkopfftunnel,
en zo eentje komt ook weer voorbij,
De ingang nu heel dichtbij,
Je zou er bijna inlopen ....
Nu even niets te zien alleen het sterk dalende spoor,
Maar het wordt weer druk hier,
Een duw loc even geparkeerd in de bosjes
Nog een bekende duw loc die tot de tunnel mag en dan terug over het andere spoor,
Op de terugweg met de laatste voor vandaag, zie je het hoogte verschil?
Binnenkort deel 2
Groet
Harald