Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan Steenberg van Daniël --> 20-04-21: Een nieuw begin!?

Gestart door NS-Daniel vrijdag 23 april 2010, 23:05:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 04 november 2011, 17:14:04
Vanavond update mét filmpje van nu eindelijk de echt gekoppelde koplopers!
Ik ben erachter gekomen hoe ik ze moet koppelen... :)

Groetjes Daniël

Ik ben ook erg benieuwd :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
We zijn benieuwd!!
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Lijkt me leuk. Ik mis ze buiten nog steeds, die koplopers die hun naam eer aan doen. :)
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Citaat van: Rutger op vrijdag 04 november 2011, 18:02:26
Lijkt me leuk. Ik mis ze buiten nog steeds, die koplopers die hun naam eer aan doen. :)

Ik zie ze vaak genoeg.
Maar ik fiets ook elke werkdag langs het spoor naar school! :D
Helaas staat er wel een geluidswal voor... :(

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

P.S. sorry voor het vervuilen van je topic
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Hallo allemaal,

Iedereen al bedankt voor de leuke reactie's!
Ik had een stuk of 10 korte filmpjes gemaakt om die dan samen te voegen, maar helaas zijn de
meeste erg donker geworden. Mij een raadsel, want het was toch echt licht in m'n kamer... :mrgreen:

Maar gelukkig toch nog 3 redelijke filmpjes kunnen samenvoegen, ik hoop morgen bij daglicht betere filmpjes te kunnen maken. is gebeurd, zie hieronder!!! :D
Het filmpje:


En de foto's: De Koplopers zijn gekoppeld, eerst heb ik zonder doorloopkop gedaan, en later met. Hier de foto's:


Van boven, zonder doorloopkop.



Zonder en met doorloopkop.



In de lengte...

En dan nog de beloofde foto's van m'n staaltrein, uitgebreid met één nieuwe wagon:



Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Leuk dat het gelukt is!
Ook leuk die staaltrein!
Koop je die doorloopkoppen er los bij?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
hallo daniel

echt een mooie baan
echt mooi ns materieel
zal er vast over heen gelezen hebben maar,
welke koppeling gebruikje voor het koppelen van die
koplopers.

groeten jordi
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
@lukas,
Bedankt voor je leuke reactie! Ben er zelf ook erg blij mee! :)
Die doorloopkoppen zitten bij de Koploper zelf. ;)

@Jordi,
Ook jij bedankt voor je leuke reactie! :)
Er zit, netzoals met de doorloopkop een speciale koppeling bij.
Dan kun je ze eigenlijk heel gemakkelijk koppelen. :P

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 04 november 2011, 22:27:41
...De Koplopers zijn gekoppeld, eerst heb ik zonder doorloopkop gedaan, en later met...

Ha Daniël!
Ziet er leuk uit, ook al is het een beetje donker  B)
Maar de verlichting van je treinen is wel zo mooi te zien!

Wat nu niet te zien is of de doorloopkoppen echt aan elkaar zitten of in de bocht verschuiven. En even over het rijen met twee treinstellen: zit in biede een motor die je op elkaar afgeregeld hebt? of is er één motorloos... :help:

Leuk om je site te zien  :thumbup:
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Nieuw filmpje geplaatst, oude verwijderd!! :important: :important: :important:



____________________________________________________________________________________________________________

@Ernstcramer,
Zoals hierboven te zien: Het oude filmpje is weg, een nieuwe is er voor in de plaats gekomen! Kijken maar! :D

De doorloopkoppen zitten niet aan elkaar, maar gewoon los. Als de trein op een recht stuk spoor rijdt lijkt dat wel zo. In de bochten niet, want die zijn te scherp bij mij daarvoor. :P

De treinstellen rijden gewoon apart van elkaar, maar ik laat ze zo rijden dat ze even snel rijden. Zodat dat dus kan.

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 4 november, eindelijk! écht gekoppelde koplopers!!
Leuk om even aan het begin die staaltrein te zien rijden!
Heb jij 2 Mobile Stations, een Central Station, een Ecos of iets anders om tegelijk de snelheid op te voeren?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Ik heb een MS2 waarmee ik de Koplopers laat rijden.
Als ik dan de eerste snelheid heb gegeven, schakel ik heel snel om naar de andere
koploper om die dan ook snelheid te geven. En dat gaat goed! :)

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 05 november 2011, 16:41:48
Ik heb een MS2 waarmee ik de Koplopers laat rijden.
Als ik dan de eerste snelheid heb gegeven, schakel ik heel snel om naar de andere
koploper om die dan ook snelheid te geven. En dat gaat goed! :)

Groetjes Daniël

Hebben ze allebei dezelfde motor?
Zodat als je een koploper 3 blokjes snelheid geeft dat bij de ander even snel is?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Hé Daniël,
Leuk filmpje :thumbup:.
Erg gaaf zo 2 gekoppelde koplopers :).

Gr, Myron
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Nog een truukje, die werkt bij MS 1 bij MS 2 weet ik niet.
Duw op STOP en dan stel de snelheid in, druk dan terug op STOP.
Nu rijden de koplopers met dezelfde snelheid.


groeten Dylan
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Hoi Daniel,

Erg leuk die gekoppelde koplopers, dat ga ik hier ook eens doen ik heb precies dezelfde sets hier staan.

Kun je ze niet hetzelfde adres geven ( ik weet niet of MFX dit toelaat ) dat lijkt mij beter dan de manier waarop het nu gebeurd, de ene trekt de andere toch heel even voor en dat is niet fijn voor de slipbandjes.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Je kunt ze hetzelfde adres geven, maar dan kun je ze niet meer apart laten rijden.
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Citaat van: lukas op zaterdag 05 november 2011, 16:46:07
Hebben ze allebei dezelfde motor?
Zodat als je een koploper 3 blokjes snelheid geeft dat bij de ander even snel is?

Ja, ze hebben dezelfde motor, en ik heb ze gelijk afgesteld, maar echt gelijk rijden ze niet...

Citaat van: myron777 op zaterdag 05 november 2011, 17:26:55
Hé Daniël,
Leuk filmpje :thumbup:.
Erg gaaf zo 2 gekoppelde koplopers :).

Gr, Myron

Dankjewel! Dat vind ik zelf ook, zo'n lange trein die over je baan dendert! :D

Citaat van: minitreintje op zaterdag 05 november 2011, 19:00:01
Nog een truukje, die werkt bij MS 1 bij MS 2 weet ik niet.
Duw op STOP en dan stel de snelheid in, druk dan terug op STOP.
Nu rijden de koplopers met dezelfde snelheid.

Dat truukje heb ik inderdaad ook gebruikt, maar niet tijdens het filmpje, is beetje raar. :P

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 05 november 2011, 19:07:17
Hoi Daniel,

Erg leuk die gekoppelde koplopers, dat ga ik hier ook eens doen ik heb precies dezelfde sets hier staan.

Kun je ze niet hetzelfde adres geven ( ik weet niet of MFX dit toelaat ) dat lijkt mij beter dan de manier waarop het nu gebeurd, de ene trekt de andere toch heel even voor en dat is niet fijn voor de slipbandjes.

Zou denk ik wel kunnen, maar ik denk dat je dan inderdaad hier uit komt:
Citaat van: Gerard op zaterdag 05 november 2011, 19:21:46
Je kunt ze hetzelfde adres geven, maar dan kun je ze niet meer apart laten rijden.
Dus ik doe het gewoon zo. :) En als ik straks misschien een 2e MS2 heb, zal dat denk ik beter gaan! :D

Allemaal bedankt voor de leuke reactie's!! O:-D

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Het Daniël,
Wat ziet dat er prachtig uit! Mooi om z'n lange sliert te zien rijden. Past het nog wel op je perron?
Bedankt voor nog wat foto's van je staal trein. Erg realistisch is hij. Door de crisis zijn de treinen korter dan eerst :mrgreen:
Is ke nieuwe wagon van roco?
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Hoi Remie,

Bedankt voor je leuke reactie!! :)

Het ziet er zeker erg leuk uit, zo'n lange sliert over je baan. Maar het past niet op m'n perron. :P

De staaltrein moet op termijn nog wel wat langer worden!
De eerste 2 wagonnen van NS cargo zijn van ROCO, de nieuwste van Railion is van Märklin. (volgens het doosje. :|) Maar de wielen die eronder zitten passen niet op de C-rails... :| :O

Daar moet ik dus maar de marklin wielen voor kopen...

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Mooi gezicht hoor, die dubbele koploper!

Laatst vertelde een machinist mij dat ze in het echt vaak met een 3 en een 4 aan elkaar rijden (7 bakken dus), omdat de 3-tjes (nog) geen magneetremmen hebben en de 4-tjes wel. Zeker in deze periode met gladde sporen proberen ze dus altijd minimaal 1 stel met magneetremmen in een trein te hebben. Dat remt een stuk zekerder.

Groetjes,

Rutger
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Van een 4tje een 3tje maken moet toch wel lukken.

Gewoon tijdelijk een bak naar de onderhouds loods verbannen.

Robin
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Citaat van: Rutger op zondag 06 november 2011, 12:52:01
Mooi gezicht hoor, die dubbele koploper!

Laatst vertelde een machinist mij dat ze in het echt vaak met een 3 en een 4 aan elkaar rijden (7 bakken dus), omdat de 3-tjes (nog) geen magneetremmen hebben en de 4-tjes wel. Zeker in deze periode met gladde sporen proberen ze dus altijd minimaal 1 stel met magneetremmen in een trein te hebben. Dat remt een stuk zekerder.

Bedankt voor je leuke reactie Rutger!

Dat zou best kunnen, maar is dat niet gebeurd bij de modernisering van de ICM's? Ik wil dat wel na doen, maar dan moet Märklin eerst maar es met een ICMm-3 komen. :P

Citaat van: Hero op zondag 06 november 2011, 16:57:13
Van een 4tje een 3tje maken moet toch wel lukken.

Gewoon tijdelijk een bak naar de onderhouds loods verbannen.

Weet ik, maar dan is het alleen maar een 2e klas trein. :| En 3tjes hebben geen 42xx nummer. :P maar dat maakt ook niet zoveel uit. Misschien een keer filmpje van een ICM-3! :D
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
Leuk filmpje, Daniël. Je baan kan het blijkbaar ook hebben twee viertjes op een rij  :O, gaaf gezicht. Ik ga het eens een keer proberen via multitractie met de Ecos.

Groet,

Tom
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 5 november: FILMPJE van écht gekoppelde Koplopers!!
@Tom,
Bedankt voor je leuke reactie! Het kan bij mij wel, maar het past niet op het perron, helaas. :D  >:-D

Ik ben benieuwd hoe het er bij jou dan uit gaat zien! Laat je dat nog een keer zien dan? :)

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
Hallo allemaal,

Een tijdje geen update gehad, maar hier is er dan weer een:

Ik heb weer een aantal stukjes van groen voorzien. O.a bij het kleine opstelterreintje, bij het shell station en een klein strandje! :) Ook is het parkeerterrein bij het station afgemaakt en heeft de boer z'n terrein aangelegd.
Ook is er begonnen met de aanleg van het dorp: De straten zijn gelegd en binnekort worden er ook lantaarnpalen geplaatst door de gemeente Steenberg.

De foto's:

Het station.

Het benzinestation is bijna af en wordt binnenkort geopend, maar dit rode busje neemt een voorproefje!




De boer z'n mooie terrein:



En vanuit de lucht:


En dan het strandje, die nog opvallend leeg is. :|


Veel kijkplezier!

Groetjes, Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Weer stukjes groen en test ICM5
Dat ziet er goed uit Daniël!
Erg mooi allemaal :thumbup:

Gr, Myron
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
ik heb iets gemist zo te zien  :oops:

ziet er goed uit  :thumbup:
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
Wat een grote update Daniel  :thumbup: :thumbup:

Ik vraag mij af hoelang je hier mee bezig geweest ben, dit weekend stond ook bij ons in het teken van de scenery.
Wij zijn een klein stukje opgeschoten, maar lang niet zoveel nieuws als bij jou.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
Wow, ik had een tijdje niet gekeken, maar je bent een stuk opgeschoten!
Al;les ziet er erg mooi uit.  :thumbup:


Groet, Lesley
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
Mooi gedaan Daniël maar je moet niet vergeten wat borden bij het ophaal bruggetje te zetten voor max. gewicht, breedte en hoogte want ik denk dat Douwe Egberts het bruggetje totaal in puin zal rijden en dat is zonde van al je werk.

Groet, Jos
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 27 november: Steeds meer stukjes groen!
@myron, Lesley en Julian,
   Bedankt voor jullie leuke reactie's!! :)

Citaat van: degeluidsman op zondag 27 november 2011, 18:57:21
Wat een grote update Daniel  :thumbup: :thumbup:

Ik vraag mij af hoelang je hier mee bezig geweest ben, dit weekend stond ook bij ons in het teken van de scenery.
Wij zijn een klein stukje opgeschoten, maar lang niet zoveel nieuws als bij jou.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

bedankt voor je reactie! :)
Maar dit heb ik lang niet alleen in dit weekend gemaakt, dit gaat al wel over een aantal weken, aangezien ik ook niet altijd tijd heb! XD Bij jou ziet het er ook al erg mooi uit! :)

Groetjes Daniël

Citaat van: Jos L op maandag 28 november 2011, 19:28:34
Mooi gedaan Daniël maar je moet niet vergeten wat borden bij het ophaal bruggetje te zetten voor max. gewicht, breedte en hoogte want ik denk dat Douwe Egberts het bruggetje totaal in puin zal rijden en dat is zonde van al je werk.

Groet, Jos
Dat zal de gemeente hopelijk binnenkort wel doen, maar gelukkig is DE er zonder problemen overheen gereden! Bedankt voor je leuke reactie! :)

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hallo Allemaal,

Weer even een update.
Met sinterklaas heb ik een aantal leuke dingen gekregen, waaronder zittende poppetjes en 3 NS zelflossers.

Wat foto's:



Tijdens het plaatsnemen van de passagiers.





Vanuit de trein.

En de nieuwe aanwinsten:
2x Märklin 00789 NS zelflossers.
1x Roco 67795 NS zelflosser.


Foto's van de wagons op de baan:



Veel kijkplezier!

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hoi Daniël,

Je zelflossers zijn erg mooie aanwinsten maar wat ik bovenal top vind is je dorpsplein. Erg netjes gedaan  :thumbup:
Ga zo door.


vriendelijke groet,
michiel
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinsten Daniel  :) :)

Ga je de kerk nog onderhanden nemen, hij heeft nu zo,n plastic look.

Jammer dat het dorpsplein niet op je eigenbaan staat, dat is een mooi stukje scenery.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hoi Daniël,

Erg mooie foto's laat je ons weer zien. Ik heb bewondering voor je plein met huizen, prachtig gemaakt. Lekker strak, maar ik neem aan dat je dat nog wat gaat aankleden  :D
De Koplopers zijn een plaatje voor op je baan.

Groeten Ronald  :)
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hé Daniël,
Erg leuke aanwinsten heb je gekregen :thumbup:.
Dat NOV museum ziet er ook goed uit :).


Gr, Myron
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hoi Daniël,

Dat dorpsplein is echt heel goed gelukt. Prachtig.
Dat café "it Houtje"....is dat een model van het café uit Heerenveen?

Groeten van Pieter
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hallo Daniel,

mooie baan zeg.  :P Ik kan me er helemaal in vinden, want ben zelf ook met een puur hollandse baan
bezig (zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32670.0)

Waar heb jij die huisjes vandaan, ik ken alleen Artitec, Holland Scale en Tilly Models.

Ga zo door  :D

groet,

Guus
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hoi Daniël,

Je hebt weer mooie aanwinsten bijgekregen zie ik :)
De mensen in de trein vind ik erg leuk gedaan!
Hopelijk vinden de mensen in de trein het ook leuk ??
Veel succes!

Mvg
Falco
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Dit is mijn 1500e bericht alweer!

Citaat van: Golfer op dinsdag 06 december 2011, 18:47:05
Hoi Daniël,

Je zelflossers zijn erg mooie aanwinsten maar wat ik bovenal top vind is je dorpsplein. Erg netjes gedaan  :thumbup:
Ga zo door.


vriendelijke groet,
michiel

Dankjewel!
Maar dat dorpsplein staat op de baan van het nov museum, en helaas niet op die van mij. Was dat maar zo!      :D >:-D

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 06 december 2011, 21:34:15
Mooie aanwinsten Daniel  :) :)

Ga je de kerk nog onderhanden nemen, hij heeft nu zo,n plastic look.

Jammer dat het dorpsplein niet op je eigenbaan staat, dat is een mooi stukje scenery.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dankjewel Peter, ben er zelf ook erg blij mee!
Ik denk niet dat er nog wat aan de kerk wordt gedaan. Aangezien ik em zelf ook niet heb gemaakt. Dat heeft iemand anders gedaan, netzoals het dorpsplein. Stond die inderdaad maar op mijn baan! :D

Citaat van: Varekamp op dinsdag 06 december 2011, 21:40:12
Hoi Daniël,

Erg mooie foto's laat je ons weer zien. Ik heb bewondering voor je plein met huizen, prachtig gemaakt. Lekker strak, maar ik neem aan dat je dat nog wat gaat aankleden  :D
De Koplopers zijn een plaatje voor op je baan.

Groeten Ronald  :)

Dankjewel! Die wordt inderdaad nog wel aangekleed hoor! ;)

De Koplopers kunnen bijna niet missen nee op m'n treinbaan! Netzoals bij de NS! :)

Citaat van: myron777 op woensdag 07 december 2011, 19:16:17
Hé Daniël,
Erg leuke aanwinsten heb je gekregen :thumbup:.
Dat NOV museum ziet er ook goed uit :).

Gr, Myron

Bedankt voor je leuke reactie! :D

Ben er zelf ook erg blij mee.  O:-D Nu nog de dubbelset 6400. :P

Citaat van: PietMarklin op donderdag 08 december 2011, 20:44:27
Hoi Daniël,

Dat dorpsplein is echt heel goed gelukt. Prachtig.
Dat café "it Houtje"....is dat een model van het café uit Heerenveen?

Groeten van Pieter

Dankjewel! :D
Klopt, it Houtsje is een van de sponsors van het museum en vandaar dat we die op de baan hebben gezet. ;)

Citaat van: Trainman op donderdag 08 december 2011, 20:52:11
Hallo Daniel,

mooie baan zeg.  :P Ik kan me er helemaal in vinden, want ben zelf ook met een puur hollandse baan
bezig (zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=32670.0)

Waar heb jij die huisjes vandaan, ik ken alleen Artitec, Holland Scale en Tilly Models.

Ga zo door  :D

groet,

Guus

Hallo Guus,
Jij hebt een behoorlijke lengte om te rijden, leuk! :D  :thumbup:
De huisjes die je op de baan van NOV museum ziet zijn van Holland
Scale die een beetje verbouwd zijn.

Bedankt voor je reactie! :D

Citaat van: falco1994 op vrijdag 09 december 2011, 15:52:17
Hoi Daniël,

Je hebt weer mooie aanwinsten bijgekregen zie ik :)
De mensen in de trein vind ik erg leuk gedaan!
Hopelijk vinden de mensen in de trein het ook leuk ??
Veel succes!

Mvg
Falco

Hallo Falco,
Bedankt voor je leuke reactie! :) :)
Dat vond ik ook, hoort eigenlijk wel bij een verlichte trein he! 8)



Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Hoi Daniël,

Even je draadje bekeken, ondanks dat ik zelf geen nederlandse baan hem en de bergen prefereer, vind ik je baan erg mooi. Vooral het plein met hollandse huisjes en tafereeltjes vind ik erg mooi.

Gr.
Henk
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
@ Henk,

Bedankt voor je leuke reactie! Leuk dat je het ondanks de bergen die ik niet heb, toch erg leuk vind!

Ik zal het de bouwer van het dorp vanavond vertellen! :)

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Mooie huisjes staan er op die museumbaan . Maar enkele huisje komen niet voor op de site van Holland Scale .
Heb je die zelf ver(ge)bouwd ?
Hoever zijn jullie na gisteren ?
Groetjes jan .
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël--> 6 December: Nieuwe aanwinsten
Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 09 december 2011, 16:58:14
Dit is mijn 1500e bericht alweer!

------
NS-Daniel
Wiki Seinwachter

Offline

Berichten: 1515
-----

en je ratelt maar door hihi (Y) ik heb er nu maar een schamelijke 1186 (incl deze nu gemeten)
Re:Baan Steenberg van Daniël --> 27 December: Nieuwe grootspoor spullen
Hallo allemaal,

Update is alweer een tijdje geleden, maar er komt er binnenkort weer een aan! :D

Hier nu wel een paar foto's van m'n nieuwe grootspoorspullen:



Twee enorme stickers die op de Plan U van de SPooRweNSdagen zaten, 1x ProRail & NS en 1x Spoorwegmuseum en Roestrijden.nl.




Koersborden.


Twee bigshoppers vol met VERSCHILLENDE spoorboekjes, vanaf de jaren '70 tot nu, binnen- en buitenland.




Twee vertrekstaten en 1 spoorkaart van de NS.


En (bijna) alles bij elkaar! :D

Een deel hiervan gaat naar het NOV museum in Ouwsterhaule, de rest blijft gezellig bij mij thuis! :) :)

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël --> 27 December: Nieuwe grootspoor spullen
Netjes, vooral die grote stickers :thumbup:. Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Re:Baan Steenberg van Daniël --> 27 December: Nieuwe grootspoor spullen
Je hebt mooie spullen erbij.

Veel plezier ermee!  ;)


Groet, Lesley
Re:Baan Steenberg van Daniël --> 27 December: Nieuwe grootspoor spullen
Citaat van: Gerard op dinsdag 27 december 2011, 22:28:04
Netjes, vooral die grote stickers :thumbup:. Gefeliciteerd met je aanwinsten.

Thanks! :D   De stikkers zijn natuurlijk een van de leukste he. :P :)

Citaat van: lesley001 op woensdag 28 december 2011, 19:53:52
Je hebt mooie spullen erbij.
Veel plezier ermee!  ;)

Groet, Lesley

Bedankt voor je leuke reactie! :) :)
Re:Baan Steenberg van Daniël --> 27 December: Nieuwe grootspoor spullen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël --> 27 December: Nieuwe grootspoor spullen
 :-( kan wel janken, snik, snotter.

toch geffffff, gefffffff, geffffffffff snik

toch geffff, geffffffffffff, zucht snotter, prrrrrrrrt, schrngk

veel plezzzzzzzzzzz, plezzzzzzzzzzzz

boehoe, snik, snotter

gaat me niet lukken, snotter :-( :-( :-( :-( :-(
ik huil nog even verder  :-( :-( :-( :-(

kan het even niet meer aan, snotter


:(