Hallo allemaal,
Zo, weer even een flinke update! De afgelopen weken flink verbouwd aan mn treinbaan. Het heeft me 2 broeken met scheuren gekost, maargoed! Er is nu een dubbelsporige afdaling via een spiraal, waar de treinen dan aankomen in een klein schaduwstation. Via een keerlus kunnen ze dan weer naar boven.
Een enkelsporig lijntje wordt bediend door de Hondekop en af en toe een goederentrein. Bij station Steenberg is het sporenplan ook wat gewijzigd. Hier is nu meer capaciteit voor onder andere langere treinen.
Zo ziet het baanplan er nu uit:
De bovenbaan.
Het gedeelte wat naar beneden gaat (-8cm)
Het schaduwstation.
De foto's: Overzicht van de treinbaan.
De afdaling. De rails ligt hier op het hout van het uitgezaagde gedeelte. Maximale stijgingspercentage is hier 4%.
De spiraal, gemaakt van MDF-hout en 8mm draadstangen. Maximale stijgingspercentage is hier 3,4%.
3 foto's van de treinen:
Ook nog twee Märklin ICK rijtuigen gescoord tijdens Rail:
En als laatste een overzichtsfilmpje van bovenaf van mijn treinbaan:
--Een afspeellijst van al mijn filmpjes op Steenberg:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLWKtdx91qnbq356ow1R12c3AVXKItCYsX --Voor de liefhebbers van grootspoor, daarvan heb ik ook regelmatig nieuwe foto's, ook met bijzondere ritten.
http://www.flickr.com/photos/55301942@N08/Dat was um weer!
Groetjes Daniël