Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Hovia, een stad vol verrassingen. Meeslepend tussendoortje

Gestart door julian donderdag 25 februari 2010, 15:56:17

Re: Hovia, een stad vol verrassingen.
Citaat van: julian op dinsdag 29 mei 2012, 16:24:31
ik hoorde de veilingwagen, liet de fietspomp aan de step hangen en rende erheen, ?12 voor de doos met inhoud, namlijk (zie foto)  B)
De fietspomp en de step kun je bij de volgende rommelmarkt terugkopen? >:-D

Gefeliciteerd met de aanwinsten, veel plezier ermee.

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

Hallo Julian,

Wat een feest jouw baan! Heerlijk dat je gewoon doet wat je zelf leuk vind, ga zo door.
20 pagina's lol door genomen en met plezier gelezen.

Groet
Willem

En ik moet het toch even kwijt, ik vind die DLC ook een gedrocht...

Eindelijk iemand die het met me eens is.

Hovia, een stad vol verrassingen!

Citaat van: McW op dinsdag 29 mei 2012, 20:26:09
Wat een feest jouw baan! Heerlijk dat je gewoon doet wat je zelf leuk vind, ga zo door.
20 pagina's lol door genomen en met plezier gelezen.
thnx, leuk om te horen  :thumbup: en verrek ja, 't zijn al 20 pagina's  8o

CiteerEn ik moet het toch even kwijt, ik vind die DLC ook een gedrocht...
Citaat van: Gerard op dinsdag 29 mei 2012, 20:50:03
Eindelijk iemand die het met me eens is.
Citaat van: 3railforumMeld dit bericht aan de moderator
aangezien gerard de moderator is heb ik er weinig aan op het linkje te klikken  :lol:
ik  ben al een tijdje aan het volgen en nu ga ik ook iets zegge, 8)

echt een leuke baan enz (alleen hoe heb je die belijning op je straten gedaan ) ik vind ze (persoonlijk) niet zo mooi
maar de rest is wel perfect

Citaat van: michiel(BE) op woensdag 30 mei 2012, 12:50:57
ik  ben al een tijdje aan het volgen en nu ga ik ook iets zegge, 8)

echt een leuke baan enz (alleen hoe heb je die belijning op je straten gedaan ) ik vind ze (persoonlijk) niet zo mooi
maar de rest is wel perfect

met schilderstape, en dan witte plakaatverf. het is idd niet 100% mooi. maar mijn portemonnee zegt au, en mijn schilderskunst ^^ ja  ;)
Hey julian

waar heb jij die stickers laten maken of hoe heb je deze zelf gemaakt
ik bedoel op je loc en je vrachtwagen van het 3 rail forum

mvg danny

hehe, dat werd tijd, eindelijk eens een update, pff druk druk druk, proefwerkweek loopt op z'n eind dus weer wat tijd.

pak een stopwatch, kijk de tijd, ennnnnnnn neem de tijd op vanaf nu:

daar gaan we......

Wie kent 'm niet? De welbekende Hovia-Promotietrein niet? schaam je, lees maar terug!

na (ik gok) ruim een jaar dienst te hebben gedaan wordt het tijd voor een uitbreiding. Ik heb altijd gedacht "waar zit de burgemeester? want die dichte bak zit je niet graag en de mcn mag je niet bij komen"
dus een Lima Silberling uit de verzameling getrokken (uiteraard met lakschade voordat ik 'm pakte ;)) en gaan knippen, schuren met de dremel en schuurpapier en 'n pot verf erbij. en het gaat naar mijn zegge best aardig  O:-D

niet klagen over het verven met de kwast, dat is artistiek en 't geeft een leuk speels effect  B)

na wat knippen, schuren met dremel, en verven ziet de coupé er nu zo uit. ownee, die foto's heb ik nog niet gemaakt  :P uiteraard ga ik nog verder, maar ik heb momenteel geen witte verfspuit, dus wordt het een tijdelijke stikker. tot die tijd blijft de trein in oude samenstelling rijden.

foto's van hoe het er nu uitziet worden morgen ofzo gemaakt. (zusje kinderfeest, make-uppen, wil geen proefkonijn zijn dus lekker knutselen. en ze hadden het fototoestel nodig. dus ik zit zonder)

A) dit is ongeveer het stel (stand-in stel, de echte lag al uit elkaar  >:-D )
B) dit is 'm wel
C) interieur als eerste, de wand v.d. 1e klas ligt er al uit
D) likje verf
E) en de wand weer terug op z'n plek, met rookglas (maar de coupé is rookvrij)

ondertussen zijn alle meubels rechts v.d. 1e klas verwijderd en vervangen door 2 tafels, 'n bloemstuk en 2 banken (op een nieuwe grondplaat) en rechts hebben de stoelen 4 verschillende kleuren, lekker bont en hip. De rode loper ligt uit want in de 1e klas is de vloer grijs (voor de hoge piefen) en rood in de gangen (op de aangepaste hoek na). owja, en nog de 4 hoekruitjes wit getyp-ext.

zo, geef hierna uw reactie, en de leestijd  ;) dan weet ik of ik sneller typ dan iemand kan lezen  >:-D
Genoteerde tijd = 3:55 minuten :).

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

Lees ik sneller, Gerard.  :D    3:29

Julian, dit is geen M* rijtuig lijkt me? Verder weer goed bezig, kan de burgermeester eindelijk fatsoenlijk zitten met uitzicht.

Gr.  Charlie
Geen wonder dat je sneller was dan ik met lezen. Je hebt dit over het hoofd gezien:
Citaat van: julian op vrijdag 15 juni 2012, 19:45:58
dus een Lima Silberling uit de verzameling getrokken
:mrgreen:.

hm, wat een stilte. op 2 drukte makers na ;)

hierbij de interieurfoto's van de Promocoupé.

er komt meteen een 2e bericht achteraan met de tijdelijke roll-out. over het DB logo is tijdelijk een stikker geplakt met dezelfde tekst als op de wagon. Later (als de coupé wit is gemaakt) zal er een aparte bestikkering op komen met hetzelfde materiaal als de lok en de wagon. de coupé zal tot die tijd nog niet meereizen. eerst worden er testen mee uitgevoerd.

Als alles goed is zal de coupé en de rest van de set in één doos gaan. maar dan zal ik er eerst een moeten vinden (iemand een stevige, herbruikbare doos?). Ik zit er nog aan te denken om het er los (aangeplakt) mee te zenden zodat ook de coupé op eigen houtje erop uit kan zonder alles mee komt bij korte flitsbezoekjes. (wat vinden jullie ervan?)

de foto's:

1) de folder en infohoek
2) vanaf de andere kant. hier kunnen de preisers folders krijgen en informatie aanvragen
3) de babbelhoek, gezellig praten met mensen uit Hovia (die mee op dagtour zijn, zegmaar treinreisje). Gezellig babbelen over koetjes en kalfjes en het leven in Hovia en het gast dorp/stadt.
4) en de andere kant. lekker onderuitgezakt in de vrolijk gekleurde banken
5) prullenbakken zijn er ook (de 2e is aan de andere kant)

hier meteen achteraan een plaatsing over de tijdelijke roll-out, en de nieuwe G2000 die gelijk mag werken.
Hey julian

heel mooi gemaakt dat interieur
die leuningen waren priegelwerk denk ik :D

mvg danny

en we gaan verder.

na 20min klooien in de winkel met de kap om te kijken welke decoder erin moest en daarna het geklooi met de decoder (scheen MFX te zijn. zie je niet op de testbaan met de digitrafo. en duurt ff voordat hij aanmeld bij MS)
had ik zoiets van, nouja, dan bouw ik 'm gelijk in en werk ik 'm weg en is alles ook klaar. uiteindelijk na 2u zat alles en werkte 't 100% (de winkelier stond te kijken van het geduld dat ik had, ben uiteindelijk bijna 3u binnen geweest)

maar goed, leuke ervaring voor mij, nu de foto's

1) de net in dienst zijnde G2000 van Shortlines
2) op het station
3) de lok heeft snel het rijtuig opgepikt voor de roll-out. de (tijdelijke) stikker op de zijkant (stikkerpapier)
4) en klaar om weer te gaan
5) mijn 2e G2000 van DLC had vandaag de veegdienst, hij mocht met het wagentje op pad die de baanpoetsvoetjes eronder heeft hangen

reactie's graag
commentaar, complimenten, opmerkingen, OH, etc
alles welkom

zelfs van de grote druktemakers...;)
en alweer een top update

mooi gelukt die sticker
kan dit door de normale printer?

mvg danny
Zo, na de tijdelijke roll out is het tijd om te reageren.
Laten we beginnen met het interieur. Dat infohoekje vind ik bijzonder geslaagd. Verder vrees ik dat je na elke rit de passagiers uit de trein zal moeten schoppen :eek:.
Ik zou, als ik jou was, het exterieur van het rijtuig laten zoals die nu is. Ik vind het wel apart. Alhoewel, terwijl ik dat inklop bedenk ik me dat een wit rijtuig wel weer beter in het geheel van de trein past.

CiteerIk zit er nog aan te denken om het er los (aangeplakt) mee te zenden zodat ook de coupé op eigen houtje erop uit kan zonder alles mee komt bij korte flitsbezoekjes. (wat vinden jullie ervan?)
Dat moet je even uitleggen: een los coupé? Dat snap ik niet :sad:. Een los rijtuig kan ik me nog voorstellen, maar een los coupé eigenlijk niet.

Gelukkig blijkt de G2000 (jakkiebah model hè :wink:) digitaal te zijn :thumbup:. Die kan dus mooi mee als eventuele extra trekkracht voor de promotrein. Komende zomervakantie komt de complete trein een keer naar Driehoven? Dat wordt dan het 4e bezoek als ik me niet vergis?

Succes met de afbouw van het rijtuig, het resultaat zie ik binnen nu en een paar maanden IRL in Driehoven.

binnenkort een weer een Hoviaas dagblad!

met nieuws over o.a. "vaderdag express", "maaltijd service", "bouwplannen" en de "tijdelijke roll-out Hovia wagon"
Mooi, ik ga bij de brievenbus zitten. Dan kan ik hem hier als eerste lezen :).
Laat maar komen dat dagblad....

Het Hoviase dagblad
Hovia, 26-6-2012, uitgebreid verslag en kort nieuws

Hofmans Catering op bezoek in Hovia
Het bedrijf "Hofmans Catering" uit Malden heeft vandaag de eerste maaltijden op proef rondgebracht. Het bedrijf dat al bijna een jaar in Hovia adverteert op het station en de grote toren op het bedrijventerrein is van plan een extra vestiging te openen in Hovia. De maaltijden uit Malden zijn bij deze test goed bevallen, helaas door de grote afstand vanuit Malden is een eigen gebouw in Hovia. Er wordt momenteel gekeken waar het bedrijf zijn tweede vestiging kan openen. De baas, de oom van de burgemeester, zal blij verrast zijn met een miniatuur VW-caddy die de burgemeester als relatie en verjaarscadeau zal geven.

Hieronder een foto-verslag van de proefrit door Hovia;

aankomst met de kleine autotrein

door de Hoviase straten zal deze bus niet gaan scheuren, wel een ander

ook Prorail had eten besteld

ook doet dit bedrijf aan party-catering

geslaagde heuvelproef in de parkeergarage

en weer terug met de trein en vaat

Vaderdag-expres, te laat?
Het lijkt erop dat deze trein te laat is maar niets is minder waar. Men heeft expres deze speciale trein één week later laten rijden. "Zo hebben de vaders geen last van vrouwen die naar een koopzondag willen of naar de schoonvader" aldus de organisator. De gelukkige vaders konden genieten van een hapje in de restauratiewagen en lekker onderuit in een Duitse coupé. tot grote verrassing was ook de nieuwe Hovia-Promotiecoupé aangehaakt. Deze werd aandachtig bekeken door de trotse vaders. De stoommaatschappij van Hovia vond het een geslaagde dag, evenals de vaders. Ook reed er een museumbus via Maarsdrecht naar Driehoven.

Een foto-impressie van de dag vind u hieronder;

Een foto in het bijna donker van de 89 006 die de trein mocht trekken

Vrouw die er niets van snapt, hoe kun je er lol aan beleven?

De restauratiewagen op het station, op de voorgrond de reclame van Hofmans Catering waar eerder over gesproken werd

Één van de gezinnen die vandaag meereisde

Bijna kon alles op de foto in de beroemde bocht bij Hovia

De zit-coupé

De restauratie

De als verrassing aangehaakte Promotiecoupé

En bij het einde gingen vele gezinnen met de bus richting huis

Nieuwe trein in Hovia
Sinds kort is de nieuwe G2000 van de maatschappij "Short Lines" te zien in Hovia. Deze lok zal ingezet worden op verschillende klussen. Van de buurtgoederen tot speciale ritten, deze trein zal vaak ingezet worden. De lok is op eigenaar identiek aan de al rijdende G200 van het bedrijf DCL. "Short Lines is opgenomen in groter bedrijf, hier zal hij echter onder zijn eigen naam weer rijden" aldus de woordvoerder. Wij wensen "Short Lines" veel plezier met de lok en een succesvol jaar.

De nieuwe lok die vanaf heden in Hovia te zien zal zijn

Nieuwe baanplannen Hovia in bespreking
Na lang aarzelen en twijfelen van de burgemeester is besloten Hovia een nieuw baanplan te gaan geven. Het zal een erg ingrijpende gebeurtenis zijn op Hovia en het bergrotingsgeld. Hierdoor zal dit een langer termijn project worden. "Voordat al het geld voor alle aanpassingen en bebouwing er is kunnen we goed al 2 jaar verder zijn" verteld de burgemeester. "Wij proberen zoveel mogelijk de rails te gebruiken die er nu aanwezig is en er zo min mogelijk bij kopen." De hoge prijzen van railsstukken speelt hierin een rol. "Men betaald zich tegenwoordig al scheel aan de rails" verteld de burgemeester.
Het kan dus goed nog een aantal jaren duren voordat alles daadwerkelijk doorgevoerd wordt. De schetsen voor een nieuw baanplan zijn al gemaakt. Deze zullen doorgenomen worden met broedersteden en zo nodig aangepast worden. Wat er wel in de planning is is een ondergrondse spoorlijn. Maar voordat alles zover is gaat de bouw gewoon door.

De G2000 van DLC heeft al bielzen gebracht voor een gepland 2e perronspoor

Kort nieuws
Stroomstoring legt plaat 3 en wissels plat
Vorige week was er een kortsluiting in het wisselhuis. Dit resulteerde tot uitval van lichten en wissels. De storing was te danken aan eerder die dag verricht werk onder de tafel. "Waarschijnlijk zijn er dozen tegen de hoofdkabels  geraakt door een doos." vertelde het bedrijf van de Elektriciteit in Hovia. De storing was maar van korte duur, twee kabels bleken contact te maken.

Hovia-Promotiecoupé naar spuiter
Vandaag is de Hovia-Promotiecoupé overgebracht naar de spuiterij waar hij zijn witte kleur zal krijgen, de bestikkering zal later aangebracht worden. Deze coupé zal ingezet worden voor flitsbezoekjes voor kleine gelegenheden in Hovia of andere steden die belangstelling hebben. De coupé zal als aanvulling bij de al bestaande Hovia-Promotietrein gaan rijden. Deze zal ook in de oude samenstelling blijven rijden en in overleg kan de coupé meegezonden worden. Hierdoor ontstaan drie mogelijkheden voor de steden die interesse tonen.
1. De Hovia-Promotietrein. (lok, wagon, 3rail vrachtwagen)
2. De Hovia-Promotiecoupé. (de Hovia-Promotiecoupé voor flistbezoekjes)
3. De Hovia-Promotietrein +  De Hovia-Promotiecoupé. (lok, wagon, 3rail vrachtwagen, de Hovia-Promotiecoupé)

Voor alle 3 zal er een apart certificaat gemaakt worden. Reserveringen kan vanaf heden. Wilt u een van deze optie's op uw modelbaan dan kunt u een pb doen naar Julian, de eigenaar van deze set. Éen route ligt al vast dit jaar, dit is de route naar Driehoven voor de 4e keer voor de officiele opening van het nieuwe perron en Maarsdrecht waar de trein voor het eerst zal zijn te bewonderen.

De coupé wordt morgen of overmorgen terug verwacht waarna deze bestikkerd zal worden.

Spel en drukfouten voorbehouden. Klachten, reactie's, aanvullingen zijn allemaal welkom en kunnen gepost worden in dit topic. Tot zover de extra lange editie van "Het Hoviase Dagblad". Wij wensen u nog een prettige week en vakantie.

NS jaren '90

Zooo, leuk verslag Julian :thumbup:
Mooie plaatjes.

Gr, Myron

zo, hehe, dat is eruit, bijna 'n uur werk (door het af en toe verdwijnen van stukjes, het goede bericht dat ik over ben en koekjes pakken (smek))

Citaat van: martjo op vrijdag 22 juni 2012, 20:41:53
Laat maar komen dat dagblad....
isie dan!

Citaat van: Gerard op vrijdag 22 juni 2012, 15:58:07
Mooi, ik ga bij de brievenbus zitten. Dan kan ik hem hier als eerste lezen :).
pfffff, 5 pagina's in wordt (kopie, plak, wegens de verdwijnende stukjes 'n back-up) maar de foto's als link is het als 5 pagina's. dus dit ook goed genoeg?

iedereen veel plezier met lezen, of hoop veel plezier gehad met lezen ;)

Citaat van: myron777 op dinsdag 26 juni 2012, 15:25:52
Zooo, leuk verslag Julian :thumbup:
Mooie plaatjes.

Gr, Myron
thnx, zo snel alles al gelezen  8o das snel  :-)
Zo zeg, ben ik even blij dat ik vanwege een sanitaire inspanning (of is zoiets een ontspanning?) even niet onder de brievenbus zat toen Het Hoviase Dagblad door de brievenbus geperst werd 8o en met een daverende PLOF op de mat viel. Anders had ik nu minimaal een stevige koppijn gehad en de krant niet kunnen lezen.

Dit gezegd hebbende dank ik de samensteller en de uitgever voor alle moeite. Ik ben weer op de hoogte van het wel en wee in één van de partnersteden van Driehoven.

PS: gefeliciteerd met de "overgang".
Leuke editie was dit weer!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Hallo Julian, erg leuk te lezen hoe het er aan toegaat. Ik lees graag de krant. Hoewel ik 18 jaar ben opgegroeid in Malden ken ik Hofmans Catering niet maar het zal wel van na mijn tijd zijn.  :D

groet, Michiel

Citaat van: Gerard op dinsdag 26 juni 2012, 15:34:47
prijs prijs, polf, goed gedaan samengevat  >:-D
thnx

CiteerPS: gefeliciteerd met de "overgang".
thnx, eindelijk naar de 4e

Citaat van: Lukas op dinsdag 26 juni 2012, 16:17:13
Leuke editie was dit weer!

schoom niet om te reageren  ;) alles is welkom
ook bedankt

Citaat van: Golfer op dinsdag 26 juni 2012, 17:16:11
Hallo Julian, erg leuk te lezen hoe het er aan toegaat. Ik lees graag de krant. Hoewel ik 18 jaar ben opgegroeid in Malden ken ik Hofmans Catering niet maar het zal wel van na mijn tijd zijn.  :D
jep, ik ben ook weer helemaal op de hoogte  >:-D
Hofmans Catering komt ook oorspronkelijk uit Heumen. Dit pand werd te klein en toen zijn ze naar Malden verhuist.
Hoi Julian,

leuk verslag weer. Je hebt nog wel wat ambities en plannen begrijp ik.... Wel op tijd delen he :P

groeten Martin
erg leuk  :thumbup: dus je gaat de baan omgooien (niet letterlijk ;)) ik ben benieuwd. dat is een mooie kans om wat extra opstelruimte te creeëren. (was wel nodig :D)

gr

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Julian.

Jouw krant is erg leuk om te lezen, alhoewel het best veel informatie is, lesst het lekker weg! :thumbup:
Blijkt maar weer dat je een ondernemend baasje bent, met een levendige fantasie, toppie.
Dus het huidige baanplan gaat op de schop? Een nieuwe uitdaging dus! Succes daarmee.

Groeten,

Erik.
Leuke updates Julian en ik heb genoten om het te lezen.
Succes met alles en dank je voor de update.

Groetjes,

Antal

Citaat van: martjo op dinsdag 26 juni 2012, 21:36:07
leuk verslag weer. Je hebt nog wel wat ambities en plannen begrijp ik.... Wel op tijd delen he :P
thnx, jep klopt. Hoe weet je dat? zal ik doen

Citaat van: mathijs-spoor3 op woensdag 27 juni 2012, 07:34:38
erg leuk  :thumbup: dus je gaat de baan omgooien (niet letterlijk ;)) ik ben benieuwd. dat is een mooie kans om wat extra opstelruimte te creeëren. (was wel nodig :D)
CiteerDus het huidige baanplan gaat op de schop? Een nieuwe uitdaging dus! Succes daarmee.
klopt, maar 't wordt een langetermijnplan, kan goed nog 'n jaar of 1,5 duren  ;) en die extra opstelsporen zijn idd wel nodig, deze komen zover ik in gedachte heb onder de baan.

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 27 juni 2012, 09:16:20
Jouw krant is erg leuk om te lezen, alhoewel het best veel informatie is, lesst het lekker weg! :thumbup:
Blijkt maar weer dat je een ondernemend baasje bent, met een levendige fantasie, toppie.
Citaat van: kippenlijntje op woensdag 27 juni 2012, 12:17:19
Leuke updates Julian en ik heb genoten om het te lezen.
Succes met alles en dank je voor de update.
heel erg bedankt en leuk om te horen  :thumbup: en er zal snel weer een update volgen. en Erik, hoe weet jij dat nou?

ben momenteel al de hele ochtend bezig om de bestikkering in orde te maken voor de trein, nu er ook een raampartij in zit moet ik daar uiteraard rekening mee houden. met een mooi lijnenspel en de logo's van de 2 broedersteden (Dhv en Msd) en natuurlijk 't Hovia Logo en tekst komt het allemaal goed. ga nu de bestikkering printen op overheadpapier. doorzichtig maar niet zo dun en kwetsbaar als decals, maar een goed en goedkoop alternatief (50c p/blad = A4)

Het Hoviase dagblad, Speciale Promocoupé editie! Deel 1
Hovia, 27-6-2012, kort nieuws

De nieuwe Promotiecoupé is vandaag door de spuiter afgeleverd. Het rijtuig is direct doorgegaan naar de bestikkeraar.
De Burgemeester wil niet dat de uiteindelijke lay-out bekend maken voordat het hele rijtuig weer in elkaar zit. Er zijn geruchten dat 3 personen een pre-view krijgen van het rijtuig, waaronder de burgemeesters van Maarsdrecht en Driehoven, de bevriende steden van Hovia. De burgemeester wilde dit bericht niet bevestigen.

Vandaag zal het rijtuig nog voorzien worden van een laklaag waarna het misschien nog vandaag en anders morgen in elkaar gezet zal worden. De werknemers zijn namelijk al van 11:00 tot 17:30 aan de slag geweest met dit rijtuig

Hierover morgen meer bericht;

1) Vers van de spuiter terug
2) Kopsekant
3) De kopsekant geverfd
4) Één geverfde deur, de anderen zijn in dezelfde stijl. U kunt zien dat de schilders nog niet klaar waren
5) De werkplek van de bestikkeraar na een dagje stikkeren

Tot nu toe zijn er nog problemen met de verlichting, de burgemeester van Hovia durft nu nog geen hulp in te schakelen omdat hierbij het uiterlijk zou kunnen uitlekken. Morgen zal een apart middagbulletin zijn in het daarvoor bestemde hoekje.

Wij, men en u moeten helaas doen met de volgende 5 vrijgegeven foto's. Morgen zal de grotere roll-out zijn, waarmee het uiterlijk bekend zal worden gemaakt. En later de officiële roll-out waarmee , de burgemeester hoopt voor de eerste officiele uitstap, de verlichting zal zijn gemaakt.
Speciale Gast

Sr Trdl

Lekker bezig hoor!  :D :thumbup:

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Julian.

Citaat van: julian op woensdag 27 juni 2012, 13:28:00
...klopt, maar 't wordt een langetermijnplan, kan goed nog 'n jaar of 1,5 duren...
Ach, als ik zie hoe lang het hier duurt voor een bak of een tunneltje , dan is het nog re-de-lijk vlot hoor . . . :lol:

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 27 juni 2012, 09:16:20
Citaat van: julian... en Erik, hoe weet jij dat nou?
Eh . . . conclusies trekken . . . ? :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Altijd leuk, zo'n onverwachte extra editie :thumbup:.

NS jaren '90

Ahh leuk :thumbup:
Een preview zou mooi zijn O:-D
Het wordt mooi, top!

Gr, Myron
Kijk dat ziet er goed uit!
Ben benieuwd hoe die gaat worden en wens de mensen die aan het project bezig zijn veel succes.

groetjes,

Antal
Ik weet niet of het wel eens tegen jou gezegd is maare...GZD :thumbup:

grt Martin

@rutger; jep, ben ik zeker
@nieuwenhuis;  :lol: :lol:
@gerard; inderdaad, vind ik ook
@myron; en had je de uitslag verwacht?
@Antal; thnx, ook bedankt namens hun. ze werken erg hard
@martjo; dat is nog niet tegen mij gezegd (en ik heb 't nog wel verzonnen) dus extra thnx
@iedereen die het gelezen heeft; leuk dat u/je mee leest! mocht je de onbedwingbare impuls hebben om te reageren, u/je bent vrij om dat te doen  ;)

zo speciale editie 2, betreffende 11 foto's

Het Hoviase dagblad, Speciale Promocoupé editie! Deel 2
Hovia, 28-6-2012, kort nieuws

Na twee dagen klungelen en klooien is het men gelukt om de nieuwe coupé opleverklaar te krijgen. De verlichting komt nog.
Er zijn aanpassingen aan het interieur gedaan zoals nieuwe kleuren (1,2) en 'n aparte hoek met tafels en folders (3).
voor koffie, thee, limonade en koekjes kunnen de mensen terecht in de oude wagon, evenals voor de kinderen in het kleinen kinderhoekje en 'n film over Hovia.

De roll-out werd begeleid door de G2000 van ShortLines.(45)

voor de rest van de 12 foto's verwijzen we u door naar de 2 volgende berichten

We zullen de coupé van links naar rechts bekijken.
1) links het logo van Driehoven, de broederstad
2) Het midden met de tekst
3) rechts het logo van de tweede broederstad
4) de hele lange wagon
5) de rest van de trein arriveert na wat rangeerwerk ook
leuke coupé  :D 8)

1) gebracht door de G2000 van DLC, die na weer wat rangeerwerk achterbleef
2) de sleep op het station
3) en in de beroemde bocht bij het station
4) het complete pakket.

De arbeiders hebben veel plezier gehad in het maken van deze wagon, zijn eerste uitstap zal zijn in de week van 30 juli. Hier zal hij als eerste naar de 2 broedersteden vertrekken.

Door de onverwachtheid en snelheid van alles is het dagblad anders uitgevallen dan verwacht.
Heeft u opmerkingen, reactie's, klachten, commentaar zijn allemaal welkom.

Spel en drukfouten zijn voorbehouden

editdit is een link naar het topic over het licht inbouwen, wie kan er helpen?
Ik had het al eerder gezegd en ik zeg het nog maar een keer: ik vind dit rijtuig een hele mooie aanwinst voor de promotrein. Dat deze trein maar vele steden (=banen) mag gaan bezoeken en dat we er veel reportages van mogen zien op dit forum.

Ik hoop alleen dat je de bezoekers van de trein niet met geweld hoeft te verwijderen als de trein naar de volgende stad gaat. GZD met dit soort initiatieven.
hoi Julian,

miss kun je nog een speciale wagon voor de vrachtwagen maken  ;) ik vind het echt een super mooie trein en misschien komt hij nog wel een keer bij mij  ;)

Mvg. Jarno
gebeurt veel daar in hovia.
coupe rijtuig is goed gelukt.
deze vakantie maar weer eens afspreken(ga nu echt beginnen met bouwen) om de promotrein in de seethalstrecke te spotten.

erg mooi gemaakt julian

mvg danny
Mooie wagon is het geworden zeg. Zowel van binnen als buiten. Goed gedaan :thumbup:

groeten Martin

Citaat van: Gerard op donderdag 28 juni 2012, 18:32:33
Ik had het al eerder gezegd en ik zeg het nog maar een keer: ik vind dit rijtuig een hele mooie aanwinst voor de promotrein. Dat deze trein maar vele steden (=banen) mag gaan bezoeken en dat we er veel reportages van mogen zien op dit forum.

thnx

CiteerIk hoop alleen dat je de bezoekers van de trein niet met geweld hoeft te verwijderen als de trein naar de volgende stad gaat. GZD met dit soort initiatieven.
uitsmijters meegeleverd (in de keuken :D)

Citaat van: rowan op donderdag 28 juni 2012, 18:50:46
gebeurt veel daar in hovia.
coupe rijtuig is goed gelukt.
deze vakantie maar weer eens afspreken(ga nu echt beginnen met bouwen) om de promotrein in de seethalstrecke te spotten.
thnx, ik vind 'm ook  :thumbup: voor 'n 2e echte re-make van een trein voor mij. en ik hoop idd dat hij snel op de zeephalstreken  :D te vinden is! succes met bouwen alvast met bouwen en zeker met de ruwbouw! 'n goed begin is het halve werk, hier heeft het veel gescheeld (alleen de elektriciteitsdraden trekken door de staande HARDhoutenplaten was iets minder)

Citaat van: oetbeem op donderdag 28 juni 2012, 19:00:15
erg mooi gemaakt julian
mvg danny
Citaat van: martjo op donderdag 28 juni 2012, 20:18:07
Mooie wagon is het geworden zeg. Zowel van binnen als buiten. Goed gedaan :thumbup:
thnx

ik ga eerst vakantie vieren en tegelijkertijd 's kijken of er verlichting in kan komen voor het eerste officiële bezoek die het zowel op 3 als 2 rail gaat doen (hoop ergens goedkoop afklikslepers te vinden, en 'n schakelaar om van optie te switchen)

Au revoir! Und auf Wiedersehen  ;)
Nou, fijne vakantie, enne ngeen updates vergeten he, als weer helemaal bent uitgerust :D.

groeten Martin

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.