Hallo allemaal,
Zoals gisteren al gemeld zou ik gaan proberen gebruik te gaan maken van alleen de boosters van AlbertJan en met trots kan ik melden dat het werkt

Gisteren een afgeschermde kabel, een connector (compoort), 2 weerstandjes en een transistor gehaald. Hier een foto van de onderdelen:

Vervolgens alles aangesloten volgens onderstaand schema:

En klaar!!! Het blijft mij nog steeds verbazen dat je zonder dure centrale en met zo?n simpele schakeling digitaal kunt rijden. Dus voor degene die net zo pinnig zijn als mij en geen centrale willen aanschaffen is dit een uitstekend alternatief. De vraag van Aart is hiermee ook direct beantwoord, ik heb nog een regiment 60W Märklin trafo?s liggen die ik voorlopig nog blijf gebruiken.
Vervolgens een tweede booster aangesloten, en jawel hoor, het werkt perfect!!!
Hier een foto van mijn testopstelling:

Beide lokomotieven kunnen dus in 2 afzonderlijke stroomkringen onafhankelijk van elkaar bestuurd worden. Zoals te zien heb ik de weerstandjes en de transistor met connectoren op een printje gemonteerd zodat van hieruit meerdere boosters eenvoudig aangesloten kunnen worden.
Het nadeel van de boosters van AlbertJan tov die van Huub is dat je iedere keer na het uitschakelen via Koploper (rode spiegelei) en weer inschakelen (groene spiegelei) de groene resetknop op de booster moet bedienen. De bedoeling is om parallel aan deze resetknop een ander resetknopje te maken ergens op een goed bereikbare plaats zodat je niet iedere keer onder de baan hoeft te kruipen.
De volgende stap is het aansluiten van een lamp ter beveiliging volgens dit principe:
NProject.orgZodra dit werkt kunnen we de boosters en trafo?s definitief gaan inbouwen.
Groetjes, John