Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

COOP Zwitserland Actie 2026-2: Spezial Tageskarte voor Chf 55,-

Gestart door Has-bls woensdag 05 augustus 2026, 18:20:14

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

De wintereditie even gemist (zijn er wel geweest) maar de zomereditie komt er weer aan:

Alle gegevens vind je hier: COOP Actie 2026-2

We zijn er in die periode, dus zullen zeker weer dankbaar gebruik gaan maken!!!

Mocht je gaan: heel veel plezier!

Re: COOP Zwitserland Actie 2026-2: Spezial Tageskarte voor Chf 55,-
Dat staat leuk voor COOP zo'n actie, maar rechtstreeks bij de SBB kun je ook een "Spartageskarte" kopen.
Als je het ca 2 maanden vooruit koopt vanaf 52 Frank.

https://www.sbb.ch/de/angebote/spartageskarte?validFromDate=2026-10-09

Groeten,
Jelmer

Dag Jelmer,

Dat klopt maar er is een klein verschil: bij de SBB koop je de dagkaart waarbij je meteen de datum moet opgeven wanneer je denkt te gaan reizen.

Dat is bij COOP niet: je koopt de kaarten bij een COOP-vestiging en op de dag dat je gaat reizen stempel je de dagkaart af voor het instappen.

Nij de SBB leg je je meteen vast: bij de COOP vrijheid blijheid.

Bij de COOP staat nog volgende:
bietet freie Fahrt auf den GA-Bereichsstrecken (alle Strecken der SBB, der meisten Privatbahnen und von PostAuto, auf Schiffen sowie in Trams und Bussen in vielen Schweizer Städten). Eine detaillierte Übersicht finden Sie unter sbb.ch/geltungsbereich-abos".

Ik vind het dekkingsgebied op de kaart van de SBB maar lastig te achterhalen (maar dat kan aan mij liggen))

Voor de toeristen die niet lang in CH verblijven zijn deze Spezialtageskarten de beste keuze.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: Has-bls op donderdag 06 augustus 2026, 13:49:40je koopt de kaarten bij een COOP-vestiging en op de dag dat je gaat reizen stempel je de dagkaart af voor het instappen.

In de link staat dat het om een online aanschaf gaat met een maximum van 5 per klant,
uit je tekst begrijp ik dat je die gewoon koopt in een fysieke winkel. Net zoals vroeger bij ons de Kruidvat kaart.

Zijn er dan nog stempelautomaten? Ik dacht dat ze die hadden afhesloten. In St Niklaus in ieder geval wel:
daar hing er eentje (op de kiek gezet) die was afgeplakt.

Overigens begrijp ik dat dit een goedkopere aanschaf is dan een swiss pass.
En wie weet komen we elkaar daar nog tegen. Ik vertrek a.s. maandag, in de lokale regentijd.

Hoi Jan Willem e.a.,

Ik heb het een en ander nog eens uitgezocht en kwam via de AI assistent van onze gogelaar het volgende tegen: citaat:

Meer om te vragen
Wann gibt es wieder Tageskarten bei Coop 2026?
AI-overzicht
Die nächsten SBB Spezial-Tageskarten gibt es bei Coop vom 20. August bis zum 16. September 2026.

coop.ch
Details zur Aktion
Verkaufsdauer: 20. August 2026 bis 16. September 2026 (solange der Vorrat reicht)
Gültigkeit: Einlösbar bis zum 28. Oktober 2026
Preis: CHF 55.– für die 2. Klasse
Bedingungen: Ohne Halbtax-Abo nutzbar, gültig für eine Person an einem Tag auf dem gesamten GA-Geltungsbereich
Erhältlich bei: In Coop Supermärkten mit Kundendienst/Kiosk, Coop City sowie online bei Coop und Interdiscount

Ik hoop hiermee alle misverstandsen/onduidelijkheden beantwoord te hebben.

Wat betreft stempelautomaten is er misschien wel een dingetje. Normaliter moeten ze op stations aanwezig zijn bij het betreden van een perron. Als ze afwezig zijn zal wer in de trein een stempelautomaat aanwezig moeten zijn??? Of anders conducteur (indien aanwezig op de trein). lastig .......

Citaat van: Jan22 op vrijdag 07 augustus 2026, 16:06:46In de link staat dat het om een online aanschaf gaat met een maximum van 5 per klant,

Voor alle duidelijkheid: maximum 5 kaarten per klant PER AANKOOP. Als je met zijn 2'en bent kun er dus 10 bemachtigen en een half uur later weer.

Wij hebben ongeveer 8 vakanties gebruik gemaakt van de Aktie en is ons goed bevallen ipv vanuit de auto zwitserland te bekijken. Hadden de Postbus voor de deur en rechtstreeks naar Spiez en daar op de trein.

Dit jaar eens kijken voor een trip met de boot op de Thunersee en treinrit naar Rorschach of via Brig naar Andermatt - Göschenen - Gotthard Panoramastrecke -Luzern - Bern - Spiez.