Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bestaat er een 3rail plan-U ?

Gestart door Sascha dinsdag 01 juli 2008, 12:20:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bestaat er een 3rail plan-U ?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Bestaat er een 3rail plan-U ?
Hallo allemaal,



Bestaat er eigenlijk een plan-U (Mat'64 - 3 delig - Diesel) in het rood voor 3rail? Zo ja, welk merk, art.nr etc??

Is een wanna-have voor mij :-)
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Sascha, neem even contact op met de makers van deze Plan U http://www.sleutelspoor.nl/main.htm

Karst Drenth en Gerco Beelen.

Persoonlijk denk ik dat het plaatsen van een sleper en het installeren van een decoder geschikt voor het Motorola format of MFX niet echt een probleem zal zijn.

Mvg
Wim.
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Een goedkoop adresje was Philotrain, maar is daardoor alweer uitverkocht :mrgreen:

Dirk Bolt
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Beste Sascha,

Volgens mij zal deze best wel eens een keer gemaakt worden omdat de mallen zo ongeveer er zijn. De hondekop is er ook al in een paar varianten van piko, dus waarom deze dan niet.

Dit model is een goed lopend model waar al veel van zijn verkocht, dus waarom de (Mat'64 - 3 delig - Diesel)

Mijn vermoeden is dus ook dat deze ooit gemaakt zal worden indien de vraag hoog is.

Gr davy
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Ja, maar de ervaring is ook dat dat héél erg lang kan duren.

De vraag IRM is/was ook hoog maar dat beweegt Rivarossi er ook niet toe om wat harder te lopen...

En je opmerking dat de mallen er zo ongeveer zijn snap ik niet helemaal. Je kan toch niet de mallen van de Piko Hondekop gebruiken??? Ze hebben allebei een bolle neus maar er zijn vast verder heel erg veel verschillen...

Koen
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Citaat van: KNed op woensdag 02 juli 2008, 14:21:51
Ja, maar de ervaring is ook dat dat héél erg lang kan duren.

De vraag IRM is/was ook hoog maar dat beweegt Rivarossi er ook niet toe om wat harder te lopen...

En je opmerking dat de mallen er zo ongeveer zijn snap ik niet helemaal. Je kan toch niet de mallen van de Piko Hondekop gebruiken??? Ze hebben allebei een bolle neus maar er zijn vast verder heel erg veel verschillen...

Koen

ik ken mijn producten maar ben niet echt een model kenner die 1 op 1 rijden maar ik vond hem er wel op lijken, dus daarom  mijn idee erover  :wink:

gr  davy


Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Wow, is mischien wat voor Fleischmann om uit te brengen enne doe der dan maar 1.. :D
Als dit uitgebracht gaat worden dan is het zeker een hit....Als het een beetje in de prijs van
de Koploper zal zijn  dan is het te doen.

groetjes Huib

Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Fleischmann??? Daar hoeven we volgens mij zolang daar niet de bezem is doorgehaald niets van te verwachten. Waarom? Al een aantal jaar brengt Fleischmann nauwelijks nieuwe modellen uit. Daarnaast gaat het ook al jaren slecht. Het bedrijf is niet voor niets overgenomen. Na de spreekwoordelijke bezem zullen er wel weer nieuwe modellen komen,... maar welke weet ik uiteraard ook niet. Net zo min als dat ik een bron heb van bovenstaande,.. is meer een gevoel.

Groeten,
Herman
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
stel,,,,,,

Flieschmann maakt er een en gaat 320 euro kosten OVP
marklin maakt er een en gaat 320 euro kosten OVP
Piko maakt er een en gaat 210 euro kosten OVP

we gaan er van uit dat ze gewoon allemaal goed zijn voor het gene wat men verwacht van de fabrikant.

welke kiest men dan?



Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Tja, we denken allemaal aan onze portomonnee, dus als die van Piko er redelijk uit ziet maakt die een goede kans natuurlijk!  :D

@Herman: Fleischmann heeft toch ook wel miniaal 1 interessant nieuw item gemaakt de laatste jaren: de Syntys Lint?
Al vind ik inderdaad ook wel dat Fleischmann erg in de stoomwereld blijft hangen...

Koen
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
@Koen, ik zei ook nauwelijks ;)

Maar ik denk zelf dat ik toch eerder voor een Fleischmann/Märklin zou gaan. Vind van Piko het nogal jammer dat ze de Hondekop als hobbymodel hebben uitgegeven.

Groeten,
Herman
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Citaat van: 7700serie op woensdag 02 juli 2008, 13:04:02
Beste Sascha,

Volgens mij zal deze best wel eens een keer gemaakt worden omdat de mallen zo ongeveer er zijn. De hondekop is er ook al in een paar varianten van piko, dus waarom deze dan niet.

Dit model is een goed lopend model waar al veel van zijn verkocht, dus waarom de (Mat'64 - 3 delig - Diesel)

Mijn vermoeden is dus ook dat deze ooit gemaakt zal worden indien de vraag hoog is.

Gr davy


Over welke mallen heb je het dan?

Een plan U is echt heel wat anders dan een mat '64 (plannen T en V) of een Hondekop. Indien een fabrikant zoiets uitbrengt, dan zal het stel helemaal opnieuw moeten worden ontwikkeld.

Philotrain en de geplotte bouwpaketten van Gerco (Sleutelspoor) zijn momenteel nog de gemakkelijkste (minst lastige) manieren om aan een mooie plan U te komen. Verder zijn er wel hobbyïsten die zoiets zelf in elkaar zetten, maar dan houdt het op.

Er is in ieder geval geen grootseriefabrikant met een plan U in het programma. Maar wat niet is, kan nog komen. De NL-markt is de laatste tijd voor de fabrikanten kennelijk een stuk interessanter geworden.
Hoogst persoonlijk hoop ik van harte dat Piko met zijn hobbytengels van de plan U of om het even welk treinstel afblijft.  :P
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
(henkv schrijft) Over welke mallen heb je het dan?
(7700serie) zie mijn tweede bericht!

(henkv schrijft) Hoogst persoonlijk hoop ik van harte dat Piko met zijn hobbytengels van de plan U of om het even welk treinstel afblijft.  :P
(7700serie) wat bedoel je hier mee ? ze maken voor hun prijs toch een goed produc zou ik zeggen.
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Ah ja. Tsja, met wat fantasie lijkt een Hondekop natuurlijk wel op een plan U, maar je hoeft niet heel veel verder te kijken om te zien dat het toch om een heel ander treinstel gaat. Het oude Piko had zoiets misschien wel gedaan (deed dergelijke dingen ook, bijvoorbeeld een Fliegende Hamburger in het geel bij wijze van DE2), maar tegenwoordig kan een fabrikant daarmee niet meer aankomen.

Met de prijs-kwaliteit verhouding van de Piko Hondekop is niets mis. Maar het model heeft een paar tekortkomingen die samenhangen met de hobbyprijs. Puur persoonlijk had ik liever wat meer betaald voor wat minder tekortkomingen.
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Heeft,, Trix Express en geen,, Volgens mij wel...

Dan moet je hem wel even ombouwen maar dan denk ik dat hij niet het  mooist er nog uit ziet,,

Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Heey,

Vanochtend las ik dat ze een plan U wisselstroom maakte.
Sascha heb jij er 1 in de bestelling? :D

Groetjes,

Antal
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Waar heb je dat gelezen Antal??
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Plan U is ook te maken voor het 3 rail systeem. De aandrijving is van piko en deze is ook voor het drierail concept te krijgen. Verder is er geen verschil tussen 2 en 3 rail. Plan U behoort dus tot de mogelijkheden.

Gr. Gerco
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
CiteerEen plan U is echt heel wat anders dan een mat '64 (plannen T en V)
Ter illustratie:


Links plan U.

Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
voor mij zijn ze allebij geel, en in schaal goed te verkopen :-)

geintje!!!!!!!  :mrgreen: :mrgreen:

met een mal van een plan U lijkt me toch goed dat je die ook kunt aan passen voor een mail plan V (van vier) of T (van twee) of D (van Drie)

zoals die reklamen van die man die van een kever met behulp van een Olifant een Renault maakt :-)

alleen voor zo`n mal heb je dan geen Olifant nodig maar een expert!

gr davy
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Punt is en blijft dat de kopvorm van U en T/V anders is.
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Citaat van: timtrein op zaterdag 05 juli 2008, 20:46:18
Punt is en blijft dat de kopvorm van U en T/V anders is.
Dat niet alleen... het complete dak zit bij Plan V zeker 15 centimeter hoger, inclusief het grijs. Kijk maar naar de strook geel tussen de deuren (en ook de cabineruiten) en het dak:


Plan U (www.timgoorman.nl)


Plan V (www.reisthijs.nl)

De verhoudingen in de zijwanden zijn daardoor nogal verschillend. Verder heeft Plan U een lage automatische koppeling en is o.a. de vorm van de ramen anders, evenals het dak en de bakindeling.

Kortom: onder speciaal voor Plan U gemaakte mallen kom je echt niet uit als modelspoorfabrikant... :-P
Met alleen een olifant kom je er niet :mrgreen: ;-)

Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
ik denk dat piko hem gaat malen.
omdat er bij de hondekop een naat zit.dus ik denk dat ze hem zo kunne aanpassen
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Nee.....

Ten eerste, ze gaan em zeker niet malen.  :)
Ten tweede, wat al eerder is verteld, compleet ander model, dus een andere neus gaat niet helpen.

Die opzet neus is om een andere reden te vinden op de hondekop.
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Citaat van: chris op zaterdag 05 juli 2008, 22:40:17
Nee.....

Te eerste, ze gaan em zeker niet malen.  :)

Dat denk ik ook niet, nee.  :D

Maar verder, wat een gedoe zeg. Een plan U is heel wat anders dan een plan T of V, laat staan een Hondekop. Veel is al genoemd, maar ook de bakindeling is gewoon anders. Om die reden kun je zelfs niet zo maar een plan T op basis van een Plan V maken. De raam- en deurindeling is telkens anders en de plan U heeft nog een tamelijk opvallend motorcompartiment, om maar een detail te noemen.  :lol: Een behoorlijke plan U zal door een fabrikant van de grond af aan moeten worden ontwikkeld.

Eind jaren zestig heeft Trix inderdaad overgeschoten Hondekop modellen rood gespoten in de hoop dat ze voor een plan U of in ieder geval iets dieselachtigs door konden gaan. Maar zelfs 40 jaar geleden trapte bijna niemand daarin.
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
hier zie je hoe een plan V kop veranderd in in een plan U kop.

Gr. Gerco
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Citaat van: gerco op maandag 07 juli 2008, 00:09:12
hier zie je hoe een plan V kop veranderd in in een plan U kop.

Gr. Gerco

thaaaadaaaaaaaa  :D :D :D

Thanks Gerco
Re: Bestaat er een 3rail plan-U ?
Wow wat is dit mooi zeg. Bedankt voor de link...

groetjes Huib