Nieuws:

Kom je ook op zaterdag 17 oktober naar de De stichting 3rail Gastendag 2026 bij de MSG in Den Bosch?

Reparatie C K.W.St.E. dmv 3d print?

Gestart door Qwerty Asd vrijdag 19 juni 2026, 21:46:52

Reparatie C K.W.St.E. dmv 3d print?

Hallo,
Zoals jullie kunnen zien heeft mijn Württembergische klasse C een afdekplaatje voor de achterste meeloopas waar een van de twee klempalletjes is afgebroken. Navraag bij Marklin leerde mij dat er van deze loc geen onderdelen meer leverbaar zijn. Nu is het een onderdeeltje van niks, maar wel behoorlijk essentieel, dus dacht ik toevlucht te zoeken in 3D print.
Helaas willen de printbedrijfjes die ik kan vinden in de buurt, een 3D bestand van het te printen onderdeel. Of ze leveren alleen aan bedrijven en in grote hoeveelheden. Kortom ik kom daar niet veel verder.

Daarom zoek ik mijn heil hier. Is er iemand hier in bezit van een 3D printer die op basis van het defecte afdekplaatje een nieuwe kan maken? Zou er erg mee geholpen zijn.

Groet,
San
Re: Reparatie C K.W.St.E. dmv 3d print?

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Je hebt een PB.

Mvg Stephan
Zoals via PB aangegeven, gelukt :D

Hierbij de foto's en het STL bestandje voor ieder die er 1 nodig heeft.

Mvg Stephan
Zoals inderdaad ook al per pm gemeld:
Geweldig Stephan! Super blij mee.

graag een glaasje wijn

#4  mist het STL bestandje ?
Vanmorgen het envelopje met de 3D-printjes ter vervanging van het afdekplaatje mogen ontvangen.
Ze passen exact. Nog even een kleurtje geven en dan kan de mooie Wuerttembergerin weer haar rondjes maken.
Stephan, door mensen als jij is een forum echt een meerwaarde. Heel erg bedankt!
Mvg
Sandor

Wow! Leuk om dit lezen.
3Railforum to the rescue!
Mooi rood is niet lelijk