Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin Cisalpino

Gestart door joostboudewijns zaterdag 28 juni 2008, 15:55:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Cisalpino
joostboudewijns
gast

Marklin Cisalpino
Hallo,

Ik kom hier en daar op internet verhalen tegen dat de M* set 26544 word uitgeleverd.

Ik vroeg me af of iemand de set al heeft en of er de goeie Re 484 bij zit?

Gr Joost
Re: Marklin Cisalpino
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin Cisalpino
Hallo Joost en iedereen,

Afgelopen week de set in huis gekregen.
Wat bedoel je met de 'goede' Re484....?
cisalpino
joostboudewijns
gast

cisalpino
Citaat van: Flodo op zaterdag 28 juni 2008, 16:22:51
Hallo Joost en iedereen,

Afgelopen week de set in huis gekregen.
Wat bedoel je met de 'goede' Re484....?

Feateau's? :D

De correcte versie van de 484 ik denk dat ze de verkeerde versie hebben uitgebracht.

Veel plezier ermee.

Gr Joost
Re: Marklin Cisalpino
sbbmarklin
gast

Re: Marklin Cisalpino
En wat is dan de verkeerde  versie? Ik heb hem van a.c.m.e  besteld.

Gr Arnout.
Re: Marklin Cisalpino
joostboudewijns
gast

Re: Marklin Cisalpino
Citaat van: sbbmarklin op zaterdag 28 juni 2008, 17:44:58
En wat is dan de verkeerde  versie? Ik heb hem van a.c.m.e  besteld.

Gr Arnout.
Arnout,

Dat is naar mijn weten wel een goede versie.

Is hij ook in wisselstroom leverbaar of niet?

Ik weet dat een setje met DC loc en 3 waggons 350 euro kost hoeveel kost het in wisselstroom?

Gr Joost
Re: Marklin Cisalpino
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin Cisalpino
Joost,

Waar gaat het hier nou om....?
Om de juistheid van het model, of om de uitvoering (AC of DC).
Heb 'm zelf gekregen in de AC uitvoering (wisselstroom) voor 180 eurie's.
Re: Marklin Cisalpino
joostboudewijns
gast

Re: Marklin Cisalpino
Citaat van: Flodo op zaterdag 28 juni 2008, 18:29:33
Joost,

Waar gaat het hier nou om....?
Om de juistheid van het model, of om de uitvoering (AC of DC).
Heb 'm zelf gekregen in de AC uitvoering (wisselstroom) voor 180 eurie's.

Het gaat om de juistheid van het Maerklin model en de uitvoering van het A.C.M.E model.

Gr Joost
Re: Marklin Cisalpino
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin Cisalpino
A.C.M.E.  .......?
Zegt mij even niks....?
Re: Marklin Cisalpino
joostboudewijns
gast

Re: Marklin Cisalpino
Citaat van: Flodo op zaterdag 28 juni 2008, 18:36:47
A.C.M.E.  .......?
Zegt mij even niks....?
A.C.M.E is een merk die de Cisalpino ook uitbrengt.

gr Joost
Re: Marklin Cisalpino
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin Cisalpino
ACME is toch het merk spullen die de Coyote gebruikt om de roadrunner te vangen ?
Re: Marklin Cisalpino
Blausee-Mitholz
gast

Re: Marklin Cisalpino
Voor vergelijk even wat 1:1 fotowerk uit mijn archief opgedoken  :wink:

Kijk, vergelijk en huiver of het Märklin model juist is of niet.................







Deze foto's zijn trouwens niet meer te maken, helaas al verledentijd dus.

Märklin gebruikt inderdaad niet de juiste bak voor dit model terwijl ze bij Trix de juiste bak wel voor handen hebben.

M.i.z. maakt Märklin express niet kloppende hobby modellen anders kan ik die kromme uitgaven niet verklaren.

Ik laat dit idd ook lopen, komt niet op mijn baan.

Ik zie trowens deze CIS trein liever met een Cargo uitvoering er voor  8)

Heb de A.C.M.E. uitvoering bij Bahnorama zien staan. Ban niet zo kapot van de pantografen die er op zitten  :|

Mvg, Johan
Re: Marklin Cisalpino
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin Cisalpino
Citaat van: huub op zaterdag 28 juni 2008, 19:43:55
ACME is toch het merk spullen die de Coyote gebruikt om de roadrunner te vangen ?

dat klopt :) zoals de fotos van Johan ook weer de zaak goed verduidelijken :)
Re: Marklin Cisalpino
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Marklin Cisalpino
Hoi allemaal,

Zoals Johan al heeft laten zien met zijn foto's heeft M* de plank hier naar mijn mening volledig misgeslagen. Ik vind het als Zwitserlandliefhebber echt onvergevelijk dat ze de verkeerde locomotiefkast hebben gebruikt voor het model van de 484 :(
Ik zit regelmatig op het Hag forum en ook daar waren ze niet bepaald enthousiast over de set.

Erg jammer, want het had een zeer mooie trein kunnen worden op een Zwitserland baan.

De modellen van A.C.M.E. lijken me wel een redelijk alternatief al zijn ze volgens mij nog steeds niet in AC uitvoering beschikbaar!! De wagons worden volgens mij ook door Railtop gemaakt, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Op Ebay komt nog wel eens het één en ander voorbij.

Voor de Re484 Cargo moeten de liefhebbers maar een gaan kijken bij Roco (art. nr. 68501 voor AC model) of anders wachten op de AC versie van A.C.M.E.

@Johan, Rijden de Cisalpino's niet meer zo rond dan? Zijn ze vervangen door ander materieel? of hebben ze een slechts ander kleurtje gekregen?

Groetjes,
Menno
Re: Marklin Cisalpino
Blausee-Mitholz
gast

Re: Marklin Cisalpino
Citaat van: madmenno op zaterdag 28 juni 2008, 23:53:16
@Johan, Rijden de Cisalpino's niet meer zo rond dan? Zijn ze vervangen door ander materieel? of hebben ze een slechts ander kleurtje gekregen?

Groetjes,
Menno


Sinds de nieuwe dienstregeling dec 2007 rijdt dit niet meer over de Lötschberg. Zijn nu allemaal ETR 470 treinstellen die door de LBT gaan.
Ik het Rhône dal rijden nog wel Cis als getrokken treinen maar dan alleen met Re 460. Via de Gotthard waren de getrokken Cis altijd met Re 4/4 II (vaak in dubbeltractie) en dat zal nog wel zo zijn.

De Re 484 was dan ook een tussen paus ofwel een tijdelijke oplossing van materieel tekort.

Met ingang van de nieuwe dienstregeling dec 2008 verdwijnt de getrokken Cis waarschijnlijk helemaal want dan komen de nieuwe ETR 610 in dienst.

Mvg, Johan.
Re: Marklin Cisalpino
sbbmarklin
gast

Re: Marklin Cisalpino
Goede morgen,

Jammer nou weer he van marklin. Heb wel de rijtuigen van a.c.m.e en een  Re 484 cargo  van Roco. Zou toch graag de lok van a.c.m.e willen hebben.  Heb hem wel eens bij Sutter in mijn handen gehad maar dat was een gelijkstroom model. Deze schijnt lastig om te bouwen te zijn. Of moet ik dat anders zien Johan?

Gr Arnout.
Re: Marklin Cisalpino
Blausee-Mitholz
gast

Re: Marklin Cisalpino
Citaat van: sbbmarklin op zondag 29 juni 2008, 11:00:10
Goede morgen,

Jammer nou weer he van marklin. Heb wel de rijtuigen van a.c.m.e en een  Re 484 cargo  van Roco. Zou toch graag de lok van a.c.m.e willen hebben.  Heb hem wel eens bij Sutter in mijn handen gehad maar dat was een gelijkstroom model. Deze schijnt lastig om te bouwen te zijn. Of moet ik dat anders zien Johan?

Gr Arnout.

Ik zou niet ombouwen mar op de AC uitvoering wachten.
Maar met de Roco 484 en rijtuigen heb je toch al de juiste samenstelling zie hier Dat is de combinatie die ik persoonlijk prefereer boven de Cis look.

Mvg, Johan