Nick,
Het was niet mijn bedoeling om je je hele sporenplan weg te doen gooien.
Als je in het oorspronkelijke plan de moduleovergangen plaatst hoef je veel minder aan te passen.
Over het nieuwe plan:
Wat is de bedoeling van de wisselstraat bij de stootblok bij het meest rechter spoor?
Hier past nog geen Köf op.
Een mogelijk idee zou een kleine rangeerheuvel zijn: een toegangsspoor met ontkoppelrail, een 3-wegwissel en 3 sporen onder een lichte helling.
Ook zou je een moderne reparatiewerkplaats kunnen maken. Een aantal parallelle sporen waarbij er enkele in een grote hal verdwijnen. Je kunt dan allerlei verschillende locs en wagens (van ieder slechts 1) laten "repareren".
Houdt er wel rekening mee dan te repareren wagens of locomotieven door een locomotief op de plaats worden gezet. Na iedere wissel minimaal 2 rechten gebruiken !
ideetje: (geen rekening gehouden met module overgangen)
spoor 1 t/m 3 stationssporen
spoor A en B vertreksporen
spoor C onzichtbaar spoor waar de loc gewisseld wordt.
spoor D naar goederen/reparatiesporen
spoor E sporen in reparatie hal
spoor F en G sporen voor de hal.
De stationssporen 1 t/m3, A, B en C suggereren een bestemming. Spoor C is "onzichtbaar". Je rijdt de trein hierin. Koppelt de loc los. koppel een andere reserveloc aan en deze trekt de trein weer het station in.
Je kunt zelfs een klein 2-delig treinstel (plan V of sprinter) inzetten.
groetjes
Henk