Het lijkt erop alsof mijn reactie niet goed is verzonden, dus nog maar een keer (en dan zeggen ze dat de jonge generaties digitaal alles kunnen

)
Citaat van: ikke op dinsdag 02 juni 2026, 17:02:51Wat zegt de (multi)meter?
Als de motor wel spanning krijgt conform de stand van de trafo, is je motor niet lekker maar als er helemaal geen spanning op de motor komt, heb je een uitdaging in de decoder.
Ik zal eens kijken of mijn ouders er eentje hebben liggen, maar ik vrees van niet. Zou het ook te controleren zijn door middel van een lampje? Draad naar massa-aansluiting/rails en eentje naar de juiste soldeerpunten?
Citaat van: Bajn-AG op dinsdag 02 juni 2026, 17:17:43Je zegt ingesteld op analoog rijden. Dat kan, en hoeft niet bij deze decoders. Ze herkennen automatisch analoog of digitaal.
Zet er een geldig adres in.
Bart
Aha, helder. Ik denk dat ik het met een adres ook heb getest zondag, maar ik zal er morgen eens een adres in zetten.
Citaat van: FokkoKPD op dinsdag 02 juni 2026, 17:38:35Enorm
maar ik kan het vragen niet laten.
Heb je een proefstand gemaakt van Lego en Bambino? Bambino is wel van heel lang geleden. Zelf maakte ik er de opritten van voor de Lego trein.
Dit heel erg terzijde.
Ten overvloede, ook ik zou de motorspanning willen zien, daar moet-ie het van hebben tenslotte.
Fokko
Grappig dat de bambino direct herkenning oproept, heb er ruim vijftien jaar geleden heel wat mee gespeeld tegelijkertijd met lego. Bambino is grotendeels naar familie gegaan, maar ik heb wat bewaard om hellingen te kunnen maken en meerdere niveaus te kunnen maken. Als thuiswonende student zonder een kamer waar een permanente baan kan staan moet je wat improviseren om wat rijlengte te hebben

De Bambino werkt overigens fantastisch, want de bedding van de M-rails klemt stevig op een bambinosteen dus lekker stabiel.
Citaat van: nmbssncb op dinsdag 02 juni 2026, 17:50:55Koolborstels gecontroleerd? Zitten ze goed en komen ze tegen de collector aan?
Willy
Ga ik morgen even controleren, koolborstels was ook mijn volgende gedachte.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 02 juni 2026, 17:56:24Blauwe en groene draden gecontroleerd of die nog vast zitten ?
Willen nog wel eens losraken bij het soldeerpunt.
Groet Michel
Ik zal het nog eens langslopen, maar alle soldeerverbindingen leken helemaal in orde.
Citaat van: Gerard31956 op dinsdag 02 juni 2026, 18:07:54alle dipswitches op off is een illegale instelling (geloof ik), verander minstens 1 dipswitch en probeer het opnieuw
Ga ik doen, ook al heb ik dat naar ik dacht al wel geprobeerd.
In ieder geval al hartelijk dank allen voor de adviezen!
Mvg,
Jan-Willem