Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin krokodil 39566 bufferbalk vervangen

Gestart door Peter01 woensdag 03 juni 2026, 20:40:37

Marklin krokodil 39566 bufferbalk vervangen
Goedeavond,
De bufferbalk van de krokodil is afgebroken en wil ik graag vervangen. Na lang zoeken heb ik bij een Zwitserse winkel het juiste onderdeel (e178193)gelukkig gevonden.

Hoe kan ik de bufferbalk vervangen en is het veel werk? AI geeft telkens een andere instructie (kap losmaken en van bovenaf vervangen of Wielstel verwijderen en van onderen benaderen) dus daar kan ik niet veel mee
Wat is de juiste manier?

Alvast bedankt
Gr
Peter
Re: Marklin krokodil 39566 bufferbalk vervangen
De bufferbalk zit van boven met twee penetjes in het frame geklikt. Om deze te vervangen zul je dus de kap en de omloop moeten verwijderen. Eventueel nog andere zaken als de omloop niet los wil.
Als de pennetjes van de oude bufferbalk afgebroken zijn en deze nog in het frame zitten kun je ze er met een hobbymesje meestal wel weer uit krijgen. Aan de zijkant van het pennetje het mes erin steken en ze dan naar boven uitwippen.

Bart
Re: Marklin krokodil 39566 bufferbalk vervangen
Dank je wel Bart.
Zit de omloop vast middels schroefjes of wordt het door andere onderdelen bijv de kap) op zijn plaats gehouden?