Zoals beloofd heb ik nog wat tekeningetjes gemaakt waar de exploitatie wat duidelijker van wordt.
De kern van het baantje is een enkelsporige lijn die vertakt in 2 enkelsporige lijnen. Door 1 van de 2 lijnen te elektrificeren en de andere niet is er een interessant teinverkeer mogelijk.
Mijn eerste eis was dat alle treinen kunnen terugkeren uit de richting waar ze naar vertrokken waren, daarvoor dienen de keerlussen:

Van de rechterkant kun je zelfs 2 keerlussen gebruiken, lang of kort en dat heeft zijn reden, met kort moet je hoe dan ook direct terugkeren, met lang passeer je alle opstelsporen. Maar kort heeft ook zijn nut, dat blijkt straks.
Vanaf rechts kun je ook op de ene lijn vertrekken en op de andere terugkeren:

Of, als het echt moet, bijvoorbeeld met geladen en ongeladen wagons kun je ook rondjes rijden, want een volle kolentrein zien passeren en hem vol zien terugkeren staat echt niet:

Alle opstelsporen, zowel kopsporen als doorgaande sporen zijn vanaf de 3 lijnen bereikbaar.
Aangezien ik heel veel treinstellen heb zijn die bevoordeeld, er zijn meest kopsporen, maar daar kun je met getrokken treinen ook gebruik van maken, alle treinen kunnen achteruit en vooruit rijden.

En hiervoor dient de 'korte' keerlus rechts:

En dit zijn de doorlopende opstelsporen die ook van overal kunnen gebruikt worden.
Veel kan ik daar waarschijnlijk niet meer aan optimaliseren denk ik.
In de schaduwstations is vooral gekozen voor R2, enkel in de opstelporen rechts met de meegebogen wissels zit R1, maar dat is dan enkel voor wat het aan kan.
En het spreekt voor zich dat je dergelijk schaduwstation maar best kunt automatiseren