Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De firma Rail4you

Gestart door Svetlana-KT88 woensdag 25 juni 2008, 09:49:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De firma Rail4you
Svetlana-KT88
gast

De firma Rail4you
Even een vraagje!.

Bestaat deze firma nog steeds ik meende dat ze medio maart /april vorig jaar failliet zijn gegaan op het Hag forum wordt er al een tijd lang niet meer over gesproken de laatste berichten zijn van het jaar 2007.
Erich Iten reageert wel als je hem vraagt om een prijsopgave maar ik ben op het Hag forum toch ook wat berichtjes uit 2007 tegengekomen waarin mensen vooraf hadden betaald en niets hebben mogen ontvangen.
Toch wel jammer want als je hun website met draaistroommotoren bekijkt dan ziet het er gelikt uit!.

mvg

Edzard
Re: De firma Rail4you
Svetlana-KT88
gast

Re: De firma Rail4you
Hmm het lijkt erop dat niemand van de forumleden hier enige ervaring heeft opgedaan met dit type draaistroommotor en of ze nog steeds geleverd worden.

Edzard
Re: De firma Rail4you
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: De firma Rail4you
Hoi Edzard,

Ik heb zelf geen ervaringen met de draaistroommotor ombouwsetjes, maar ik ik ken de website wel.
Het ziet er inderdaad erg mooi uit, maar ik vraag me af of je veel verschil gaat merken tussen een originele Hag motor en een draaistroommotor. Ik geloof wel dat er verschil inzit, maar voor een dikke 100 Euro per set lijkt het me het geld niet waard. Maar zoals ik al zei heb ik er zelf geen ervaringen meer, dus misschien doet die draaistroommotor wel wonderen :P   :D

Als alternatief kun je ook een ombouwsetje van SB Modellbau plaatsen. Deze voorziet je Hag loc (ik neem voor het gemak aan dat we het hier over het ombouwen van een Hag loc hebben trouwens) van een klokankermotor. De hebben uitstekende prestaties, waar ik zelf wel ervaring mee heb. Volgens mij kosten deze ombouwsetjes ook ergens rond de 100 Euro, dus het is goed alternatief als je niets van Rail4you hoort.

Groetjes,
Menno
Re: De firma Rail4you
Svetlana-KT88
gast

Re: De firma Rail4you
Hoi Menno

Bedankt voor je reactie!.

En ja ik had inderdaad interesse in de motoren van Rail4you alleen weet ik dat ze medio 2007 failliet zijn gegaan en op het Hag forum wordt er eigenlijk vanaf die tijd niet meer over gesproken. De baas Erick Iten reageert nog wel op informatie over deze ombouw maar ik dacht laat ik eerst maar eens hier vragen of er mensen zijn die recente ervaringen hebben opgdaan met deze firma.

Verder heb ik inderdaad wel interesse in de motoren van SB modelbau alleen zou ik niet weten welke klokanker past in de HAG Äe 6/6 Winterthur art nr: 094 van mij en met welke decoder hij moet worden uitgerust.
Daarbij kon ik op de site ook niet direct een motor vinden waar "speciaal voor Hag" bij stond wel Marklin.
Weet jij trouwens ook hoe je eventueel de decoder aansluit want solderen lukt me wel maar ik heb nog nooit een klokanker moter voorzien van een decoder dus enige hulp zou wel welkom zijn.

MvG

Edzard
Re: De firma Rail4you
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: De firma Rail4you
Citaat van: Svetlana-KT88 op donderdag 03 juli 2008, 10:22:58
Hoi Menno

Bedankt voor je reactie!.

En ja ik had inderdaad interesse in de motoren van Rail4you alleen weet ik dat ze medio 2007 failliet zijn gegaan en op het Hag forum wordt er eigenlijk vanaf die tijd niet meer over gesproken. De baas Erick Iten reageert nog wel op informatie over deze ombouw maar ik dacht laat ik eerst maar eens hier vragen of er mensen zijn die recente ervaringen hebben opgdaan met deze firma.

Verder heb ik inderdaad wel interesse in de motoren van SB modelbau alleen zou ik niet weten welke klokanker past in de HAG Äe 6/6 Winterthur art nr: 094 van mij en met welke decoder hij moet worden uitgerust.
Daarbij kon ik op de site ook niet direct een motor vinden waar "speciaal voor Hag" bij stond wel Marklin.
Weet jij trouwens ook hoe je eventueel de decoder aansluit want solderen lukt me wel maar ik heb nog nooit een klokanker moter voorzien van een decoder dus enige hulp zou wel welkom zijn.

MvG

Edzard

Hoi Edzard,

Op de site van SB Modellbau moet je naar diversen gaan en dan Hag selecteren. Dan krijg je een hele lijst met ombouwsetjes voor Hag locs. Als je zeker wilt weten welke past kun je het beste een mailtje doen naar SB Modellbau. Hou er wel rekening mee, dat er bij de meeste ombouwsetjes gefreesd moet worden aan de motorbehuizing. SB Modellbau kan dit voor je doen trouwens.

Wat betreft het aansluiten van een decoder aan een klokankermotor. Dit is niet anders dan bij een normale motor. Er hoeft geen extra printplaatje tussen. De decoder moet enkel een klokankermotor kunnen aansturen. Een ESU lokpilot v3.0 bijvoorbeeld kan dit prima. Zimo DCC decoders weet ik uit ervaring kunnen dit ook uitstekend aansturen. Voor andere decoders kun je het beste op de website van de fabrikant in de handleiding kijken voor compatibiliteit.

Groetjes,
Menno
Re: De firma Rail4you
Svetlana-KT88
gast

Re: De firma Rail4you
Hoi Menno

Zeg bedankt!.Ik ga deze site vanavond nog eens op mijn gemak rustig doorlezen. Trouwens voor dat uitfrezen gebruiken jullie daar een dremel voor o.i.d.?.

MvG

Edzard
Re: De firma Rail4you
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: De firma Rail4you
Citaat van: Svetlana-KT88 op donderdag 03 juli 2008, 10:54:53
Hoi Menno

Zeg bedankt!.Ik ga deze site vanavond nog eens op mijn gemak rustig doorlezen. Trouwens voor dat uitfrezen gebruiken jullie daar een dremel voor o.i.d.?.

MvG

Edzard

Hoi Edzard,

Frezen heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Als je de juiste apparatuur hebt kan je dat zelf inderdaad wel doen. Voor de Dremel kun je inderdaad freesaccessiores krijgen. Hier kan ik je door het gebrek aan ervaring helaas niet verder mee helpen.
Suc6 in ieder geval.

Groetjes,
Menno

P.S. Ik weet niet of je het al eens bent tegengekomen, maar in dit topic heb ik een Maxon klokankermotor in een M* hobbyloc gebouwd. Misschien kun je er wat info en/of handigheidjes uithalen ;)