Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin gouden modellen, zoals Big Boy 39400

Gestart door ralph1980 woensdag 11 februari 2026, 13:23:27

Re: Märklin gouden modellen, zoals Big Boy 39400
Ik heb nochtans niets vernomen van de handelaar waar die besteld was

M* en bezig te digitaliseren

Citaat van: dommel op maandag 30 maart 2026, 13:13:35Ik heb nochtans niets vernomen van de handelaar waar die besteld was

Dan zou ik maar eens gaan bellen, ik heb gehoord dat er maar een paar exemplaren per winkel beschikbaar waren. Er zou meer belangstelling zijn als dat er geleverd konden worden per winkel, is me verteld.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

De 39400 staat op de website als:
werksseitig ausverkauft
Jetzt im Handel nachfragen

Dit was een ander draadje op 10 januari dit jaar, toen was de golden Bigboy al zo goed als niet meer te bestellen, dat ging echt snel !

Citaat van: robkop op zaterdag 10 januari 2026, 14:58:20
Citaat van: pinkf op woensdag 07 januari 2026, 13:49:04Een gouden USA Big Boy voor 2000 euri.
Marklin is weer ouderwets commercieel bezig!

Die heb ik ook gezien, vindt 't 'm wel staan, dat goud, maar ja de prijs..
Zag dat ie bij Huenerbein met 10% korting werd aangeboden.

Dat was gisteren en elders wordt aangegeven dat ie online al is uitverkocht, dat is hard gegaan !

Ik heb bij Huenerbein toen ook even gekeken, en die bood 'm aan voor €1701,-. Dat herinner ik me nog omdat die ene €uro er wel bij stond. Een dag later was ie uitverkocht en nog een dag later verdwenen van de site.
Zo ook bij andere leveranciers begin januari.

Bij Conrad hebben ze afgelopen week wel nog even op de site gestaan met een voorraad van 5 stuks, maar dat was een dag later ook over.
Dus ik ga er daarom ook vanuit dat ze zijn uitgeleverd & uitverkocht. Behalve op EBay, voor meer dan de adviesprijs.

Vanmiddag nog 's gekeken of ik nog wat kon vinden Over de TEE Vt11.5!, die ook als verguld jubileum-treinstel is uitgebracht, vanwege 60 jaar TEE in €Uropa 1957-2017.
Deze vond ik wel bijzonder, de eigenaar heeft blijkbaar een zwak voor de gouden modellen & Mãrklin getuige de terzijde staande krokodil, te zien wanneer de VT11.5 passeert (2,58) & ook het gebouw op de achtergrond.
Veel kijkplezier!