Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Appel decoders uhh

Gestart door B Timmer maandag 02 februari 2026, 21:07:53

Appel decoders uhh

Appel decoders uhh
Mensen,
Ik heb nog tig oudere loks die ik wil digitaliseren. En ja, Esu heeft mijn voorkeur maar die gebruik ik vooral voor mijn mooiere modellen. Het gaat me anders te veel in de papieren lopen.

Op internet vond ik Appel decoders (Duits fabrikaat).
Appel-led.de

Iemand hier ervaring mee? En zou deze zonder ombouw met permanentmagneet functioneren (als een Uhlenbrock 7500)?

Re: Appel decoders uhh

Ik gebruik ze al jaren en tot nu toe probleemloos. Goede eigenschappen, voldoende functies. Mijn modellen hebben wel vrijwel allemaal 5 polige motoren met kogellagers. Hoe de Appels zich gedragen met 3 polers kan ik niet uit ervaring zeggen, maar gezien de kostende moeite waard om dat eens uit te proberen. Succes.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zullen wellicht prima decoders zijn, je kan er echter NIET analoog 3-rail AC mee rijden, en da's dan weer jammer...
Zie ook AppelLED (klikkie)

Zijn er nog meer die ervaring met deze decoder hebben. Ik zoek een goedkoper alternatief voor ESU. Ik wil een aantal loks ombouwen, de hobby stoomloks 3000, 3029 en oudere DHG500s. De HAMO magneten heb ik al liggen.

Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Als je een goedkope decoder wil, dan kan je de Tams LD-G-42.2 overwegen.
Deze is geschikt voor DC motoren, ondersteunt DCC en MM2, zie ook <<< Tams decoder overzicht >>>

Dank je wel Ad.
Ja ik ben eigenlijk al om naar TAMS. Bij Amazon voor 24,95 de G-42,2
amazon Tams