Goedendag.
Ik denk dat ik wat meer moet vertellen over hoe ik mijn treinen wil laten rijden.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn oude treinhobby weer opgepakt.
En het digitale gebeuren geeft ten opzichte van mijn oude analoge trein, toch wel erg leuke nieuwe mogelijkheden.
Ik ben simpel begonnen met een startset van Marklin. Want je moet toch ergens beginnen.
En dan langzaam tot de ontdekking komen dat er vreselijk veel mogelijkheden zijn.
Zoveel, dat ik haast door de bomen het bos niet meer zie.
Ik wil het graag simpel houden met de mogelijkheid tot uitbreiding.
Ik ben niet zo van de gehele automatisering. En daar bedoel ik mee. Het werken met blokken, terugmelders en dat soort zaken.
Mijn wissels schakel ik al met "ouderwetse" drukschakelaartjes met een rood/groen ledje.
Verder heb ik een niet al te grote baan waar nu drie loc's op rijden.
Daar komen er nog wel een paar bij. Maar drie tegelijk is al veel.
Nu rij ik met twee MS2 besturingen. En dat wil.
Maar wat ik zie op de youtubefilmpjes van die luxere grotere centrales,
is dat het besturen van de treinen met de functies die erbij zitten, net wat leuker en makkelijker gaat.
Maar. Die centrales hebben ook een aardig prijsje.
En als ik dan maar een klein deel van de mogelijkheden gebruik van de centrale, is het dan de prijs wel waard.
En zo kwam ik op het idee om dan een 2e hands CS2 te doen. Daar kan ik die MS2 ook op aansluiten.
Wat het rijden weer wat makkelijker maakt. En er zitten natuurlijk nog wat meer leuke mogelijkheden in.
Nu heb ik een link gekregen van een 2e hands CS2. en dat scheelt toch wel wat geld ten opzichte van een nieuwe CS3.
Alleen begreep ik van iemand dat deze CS2 met artikelnummer 60213 wat problemen had met het werken met DCC. (er schijnt ook nog een 60214 en 60215 te zijn)
Wie weet daar zo wat van?
Is dat op te lossen met een goede update?
Ik rij op dit moment alleen met Marklin MFX treinen.
Heb geen verdere decoders in mijn baan.
Om het voor mij overzichtelijk te maken, zou ik graag het bij Marklin spullen willen houden.
Dus mijn vraag is dan ook.
Is het in mijn geval goed te doen met een 2e hands CS2
Wat vind een ieder hier van.
Mvg Anton