Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

kortkoppeling

Gestart door hulz zaterdag 21 juni 2008, 20:53:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kortkoppeling
hulz
gast

kortkoppeling
En een nieuw probleem dient zich aan. Heb ik mijn oude analoge rageer loklje laten ombouwen naar digitaal pakt zijn telex koppeling de nieuwe kortkoppelingen niet, kan buigen wat ik wil  ut lukt niet, is daar een oplossing voor?
Re: kortkoppeling
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: kortkoppeling
Werkte de telexkoppelingen voor de ombouw wel?
Lijkt me dat een digitaal ombouw niets afdoet aan de mechanische werking van de telex!
Wellicht heeft de ombouwer een koppeling verbogen en koppelt ie daarom niet goed meer.
Je kunt de oude metalen relex en telex koppeling ook uitrichten met koppelingsmal 7001.
Probeer anders eens een heel fijn waterproof schuurpapiertje eventuele braampjes van de telexhaak af te schuren.
Je kunt dit ook voorzichtig met een breekmesje doen.
Die braampjes willen er nog wel eens voor zorgen dat het oog van de kortkoppeling niet langs de telexhaak omhoog kan glijden en zodoende niet over de haak van de telex valt, maar blijft steken.
De oude relex koppelingen hadden hier nooit problemen mee omdat de ogen van de kortkoppelingen omlaag gericht zijn en die van de oude relex enigzins omhooggericht.
Re: kortkoppeling
hulz
gast

Re: kortkoppeling
met telex is niks mis met mijn ouwe wagonnetjes doet ie het prima. Maar de nieuwe met kortkoppeling pakt ie niet
Re: kortkoppeling
Lid sinds: 2007

offline
Re: kortkoppeling
als je met stammen wagons rijd, kun je de eerste kort-koppelingen misschien vervangen door relex.
ik heb juist hetgene andersom gedaan.

Dennis
Re: kortkoppeling
kiezel
gast

Re: kortkoppeling
De oorspronkelijke beugels van de Telex koppelingen (met van die 'vangers' aan de zijkant) passen niet of nauwelijks aan de kortkoppelingen.
Je kunt dan óf die beugels eraf vijlen of slijpen maar beter is om andere beugels erop te zetten zonder die vangers.

Als dit inderdaad je probleem is, ik heb nog 2 van die kortkoppeling-proof beugels liggen.

Groetjes,
Kiezel :)
Re: kortkoppeling
hulz
gast

Re: kortkoppeling
heb ik geprobeerd en iets naar benden gebogen ....... en toen istie afebroken... oink!!

Met mijn beste soldeer kunsten de boel der weerop gesoldeer maar nu durf iker niks meer aan te buigen.
Dus graag wat moet je hebben voor die koppelingetjes?
Re: kortkoppeling
kiezel
gast

Re: kortkoppeling
Je hebt een PB  :)