Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Märklin Insiderclub 2026 aankomsten Insider News, Märklin Magazin +clubartikelen

Gestart door trein-ice3 donderdag 08 januari 2026, 16:23:55

Märklin Insiderclub 2026 aankomsten Insider News, Märklin Magazin +clubartikelen
Goedendag Insider en anderszins belangstellende,

Alvast dit topic/onderwerp opgestart voor de berichten over de Insiderclub in tweeduizendzesentwintig. Dat zijn hoofdzakelijk berichten van ontvangst van het clubblad: Insider Club News en de Duitstalige en Nederlandstalige Märklin Magazine over Nederland. Dan weet je ongeveer wanneer je die kunt verwachten in je brievenbus. En die berichten geven een mooi tijdsbeeld van de verspreiding van deze bladen over Nederland.

Natuurlijk kunnen alle zaken over het lidmaatschap weer in dit topic/onderwerp gezet worden. Zoals de éénmalig als exclusieve serie vervaardigde artikelen voor de leden van de Insider Club.
Zo is daar de aankondiging van model #39661 stoomlocomotief 06 002 met bijbehorend een rijtuig-set 42528.
De Jaarwagen is ook al bekend: #48176 een variant op de serie OOt Oldenburg.
Vergeet ook de H0-wagens voor het zoveel jarig lidmaatschap niet. 44534, 48253, 49965 en 94339. En lok. 36621. Plus alle Z (80336 jaarwagen,  82319 5 jaar lidm. 82339, 20 jaar lidm.  86025 25 jarig lidm., 82363 30 jaar lidm. en lok. 88012), en I spoor (?), modellen.
Dirk :-{)
Re: Märklin Insiderclub 2026 aankomsten Insider News, Märklin Magazin +clubartikelen
 @citaat #48176 een variant op de serie OOt Oldenburg.

Mooie wagon, die past mooi bij de rest!  O:-D

>:-D
Re: Märklin Insiderclub 2026 aankomsten Insider News, Märklin Magazin +clubartikelen
Hallo Allemaal,
Ik zag dat Märklin voor 2026 ook weer een Insider clubwagon uitgeeft. Het wagonnetje bekeken en gelijk gedacht. Die vindt ik dus echt niet interessant voor mijn collectie. Toen zag ik de insider jaarwagen van de trix express club en wow, dat is een leuk wagonnetje! Toen dacht ik. Is het misschien mogelijk om aan Märklin te vragen of ik eenmalig in plaats van de Märklin insider wagen de Trix express Insider wagen mag bestellen. Wat denken jullie ervan. Kan ik dat vragen of is dat al bij voorbaat een nee of moet ik een Insider Trix express clublid benaderen en mijn wagon wisselen met zijn/haar wagon?
Met vriendelijke groet,
Jasper
Op de vorige bestelbon staat alleen: Insider jaarwagen H0 2025. Geen mogelijkheid je bestelling te wijzigen naar een Trix of ander model of spoorwijdte.
In het Insidergedeelte op de DE-website van Märklin kun je ook keuze in je profiel niet wijzigen naar ik wil een Trix model. Zit niks anders op dan lid worden van de Trix club of zoals je al schreef een Trix-lid benaderen. Of en dat lukt denk ik eerder een handelaar vragen of hij het wel kan bestellen omdat deze soms voor de handel meerdere lidmaatschappen neemt. Of wachten op de bekende veilingsites op iemand die zijn Trix model niet leuk vindt en deze daar te koop aanbiedt. De jaarwagen van Trixclub is een type G wagen en laat ik daar fan van zijn. Het is deze: Trix 24826 Spoor H0 Trix H0 Clubwagen 2026 van de DR, tijdperk III, koelwagen type G van de Saksische Unie Brouwerij. Je hebt een concurrent. 
Dirk :-)
Dirk,
Je hebt iets over het hoofd gezien. Ik wil die Saksische Wagon niet. Ik wil de wagon hebben die uitgegeven wordt voor de Trix Express club. Die hebben een wagon uitgebracht in DB uitvoering. Welliswaar zitten daar van die knotsen van een assen onder, maar die zijn volgens mij wel te wisselen in gewone märklin assen. Ook de koppeling is wel om te zetten. Kortom ik heb het al die tijd gehad over de Trix Express club en niet over de Trix International Club.
Groet, Jasper.
33726

Deze dus?

Toch maar eens navraag doen want op een bekende website staat dat het wél kan:

Moba Lippe

CiteerClubmodel 2026

We hebben uw lidmaatschapsnummer nodig, inclusief het 3-cijferige controlecijfer. U vindt dit op elk bestelformulier of op uw lidmaatschapskaart (het controlecijfer staat op de achterkant).

BESTELLEN VAN DIT ARTIKEL ZONDER LIDMAATSCHAP VAN DE MÄRKLIN INSIDER CLUB IS NIET MOGELIJK!!

Prototype:

2-assige gesloten goederenwagon type Gs 210 van de Duitse Bundesvervoerswegen (DB). Roodbruine kleurstelling. In bedrijf vanaf 1980.

Model:

Wagon met kortkoppelmechanisme. Vakwerkframe aan de onderzijde van de wagon. Lengte over buffers 11,5 cm.

AC-wielstel E700150. Trix H0-wielstel E700580.

Dit artikel wordt in 2026 in een eenmalige oplage geproduceerd, exclusief voor leden van de Trix Club.
Misschien een schrijffout. Eerst staat er dit: "BESTELLEN VAN DIT ARTIKEL ZONDER LIDMAATSCHAP VAN DE MÄRKLIN INSIDER CLUB IS NIET MOGELIJK!!"
verderop in de tekst staat: "Dit artikel wordt in 2026 in een eenmalige oplage geproduceerd, exclusief voor leden van de Trix Club." Dan denk ik dus aan een schrijffout, maar ik denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar Märklin met de vraag of ik de trix express wagon mag bestellen.
Groet, Jasper
Geen idee, maar ik heb ook de marklin e95 kunnen bestellen met de 10 bijbehorende wagens EN de 10 bijbehorende wagens van trix met een inschrijfformulier van Márklin insider.. wie weet!

Nou! Ik hoef dat wagonnetje van Trix Express ook niet. In de neuheitenfolder staat ie als artikelnummer 33726. Ik heb vandaag eens goed naar het nummer op het wagonnetje gekeken en ik kwam erachter dat het wagonnetje al door Märklin is uitgegeven onder artikelnummer 44500 en dat wagonnetje heb ik al. Kijk het zou leuk zijn als ze dit wagonnetje uitbrengen met een ander nummer. Dat zou leuk zijn. Het nummer wat er nu opzit is: 01 80 120 7 312-0 En dat nummer is dus ook gebruikt voor het märklin wagonnetje 44500. Even wachten dus wat Märklin gaat doen met het daadwerkelijk uitbrengen van dit model. Wordt het een ander nummer of blijft het dezelfde? Wie Weet?
Groet, Jasper.
Ik wist niet dat er twee aparte wagens wagen voor Trix H0 en Trix Express. Weer wat geleerd. Dankeschön. En een concurrent minder.
Je kunt de wielen van beide uitvoeringen wisselen naar AC, dat is mooi. Op de Ma. website staat in de product-omschrijving staat bedrijfstoestand 1983. Op de Trix website vanaf 1980. Niet dat dit veel verschil zal uitmaken. Ik wilde je adviseren wel de website van Trix in de gaten blijven houden om deze reden, op de Insidermodellen Mä. Ho staat gedrukt Insiderclub en het jaartal van uitgifte maar ik zie op de verschillende Trix modellen dat niet op het model staan. Ik dacht zo te kunnen ontdekken of de afbeelding van de 44500 wellicht slechts als voorbeeld heeft gediend en dat het uiteindelijke model er mogelijk anders uit gaat zien en een ander wagennummer krijgt maar dat advies om de website om die reden te blijven raadplegen heeft dan geen nut.
Ik vind het niet leuk dat je als Trix Express rijder dan een wagen uit de gewone productie krijgt zonder enige opsmuk van de Insiderclub.
Je hebt gelijk als het wagennummer gelijk is dan hoefde ik het Insider Trix Express model ook niet. 
Ter informatie over het lidmaatschapsgeld.
Ik kreeg een herinnerings-e-mail met als inhoud dat ik het abonnementsbedrag nog niet had betaald. Dit terwijl ik vorig jaar al in november hier in forum gewag maakte van mijn betaling. Voor het geval jullie ook een herinnering krijgen en omdat ik zeker wilde weten of mijn betaling wel goed is gegaan heb ik een bericht aan de club-administratie gezonden en vandaag kreeg ik o.a. deze tekst als antwoord terug:
Sehr geehrtes Mitglied,
vielen Dank für Ihre Nachricht zum Erinnerungsmail Rechnung.
Aufgrund eines technischen Problems wurden Erinnerungsmails versendet, obwohl es keinen Grund für eine Erinnerung gab. Dieser Umstand tut uns leid und wir bitten um Entschuldigung dafür.

Vertaald via Google: Geachte lid,
Hartelijk dank voor uw bericht betreffende de herinneringsmail voor uw factuur.
Door een technisch probleem zijn er herinneringsmails verzonden, terwijl daar geen reden voor was. Wij betreuren dit en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Ze gaan elke herinneringsmail bij langs staat er verder in het antwoord en gaan kijken of mijn betaling wel goed is gegaan en melden zich weer als er wel een probleem is opgetreden.
Mooi vlot door Mä. gereageerd vind ik. Op het werk heb ik 2*24 uur de tijd om een klant-e-mail te beantwoorden en de Insiderclub deed er 6 dagen over, hierin zitten ook nog 2 weekeinde dagen. Zo vlot reageren is wel een pluim vaardig. Daar kan de serviceafdeling van Mä. zelf nog van leren. 
^^^ Op het hiervoor staande bericht heb ik geen reactie gekregen dus mijn betaling zal wel goed zijn gegaan.

En dan dit, dit is het aankondigingsonderwerp en dus: De Duitse Märklin Magazin nr. 01-2026 zat vandaag 3-2-2026 in de bus.

Uiteraard worden de nieuwe modellen voorgesteld die menigeen al wel ergens anders gezien zal hebben. Leuk onderwerp over etensstalletjes die te zien zijn op de baan in het Märklineum.
Voorstelling van een grote baan in een C-vorm van Wilfried Storz, is Trix maar kon evengoed Mä. zijn. Verder zal ik nog maar niks verklappen.

Verzoek aan het forumteam; graag dit een sticky topic maken a.u.b.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Vandaag plofte de DDD op mijn deurmat. Zaterdag lekker aan de eettafel de inhoud bestuderen.
Het dikke pakket uit Duitsland is inderdaad weer binnen. Alleen kreeg ik een email om de clubbijdrage online in de clubomgeving te betalen. Dat is niet handig. Waarom sturen ze niet gewoon een rekening per post mee? De nieuwe clubwagen ziet er leuk uit.
Vanmorgen hier ook een zware plof op de deurmat.
Zelfs de NL uitgave is aan de zware kant, ik heb hem nog niet geopend.
Vanavond laat uit het werk maar eens kijken of anders later dit weekend.
Ook hier is de dikke Duitser gearriveerd op de deurmat.
Morgen lekker doorbladeren en ook maar meteen online de Insider wagon besteld.

Groet Michel
De postbode was laat, hij had ook zooooveeel mee te sleuren... Ook in Utrecht is de DD ontvangen.
Groet, Paul

Try not. Do or do not. There is no try.

Ook hier de Duitse versie vandaag ontvangen. Dit weekend weer wat te doen dus.  :thumbup:
Ik was er al weer snel doorheen: Op de één of andere manier boeit mij de inhoud van deze uitgave niet veel.
Ik zou de nieuwtjes niet in het Magazin, een folder voor de clubleden en in de aparte nieuwtjesfolder doen.
T'is praktisch 3 maal hetzelfde.
Sluit dan standaard de nieuwtjesfolder in bij de 1e uitgave van het jaar.
Nog één opvallend iets uit de 1e uitgave: Best mooi die replica Kroko in spoor 0.
Lijkt echter meer een "Collectorsitem" voor de verzamelaars. dan om er mee te rijden.
Voor rails en rijtuigen moet je toch echt naar andere merken; daar wordt helemaal niet op ingegaan.

Clubwagonnetje Insiderlidmaatschap kan mij wel bekoren, sluit mooi aan op exemplaar van 2025.
Dus denk wel dat ik Insiderlid blijf.

Eind vorige week is de NL versie geland in beetje krom

groetjes uit beertje krom
opa cees
En zeven dagen later dan DDD komt vandaag de DNL aan. Had een dag eerder kunnen zijn als de post ook weer eens op een maandag wordt bezorgd!
Kwam in flink gescheurde witte enveloppe. Kan mij die duurzaamheid van verzenden in papier schelen, ik wil ongeschonden inhoud ontvangen. Viel nog mee dat de inhoud niet nat was bij deze regen vandaag. Ach waarom niet als vroeger toen de envelop weliswaar ook van papier was echter met verstevigende draden erin en vochtafstotend.

'Club-jaarwagen 2026 - nu meteen bestellen' staat als 1e in de brief. Dat ga ik deze week wel doen maar denk niet dat ik dan bij de allereerste batch zal zitten. Ik zit elk jaar nog tot zeker een half na de eerste meldingen van ontvangst te wachten op mijn exemplaar.

Trouwens iemand al meegedaan aan de prijsvraag waarvan je het lotnummer in december op een briefkaart kreeg?

Off Insidertopic: En wie is lid van Stummis Modellbahnforum en heeft daarvan een of meer versies van die jubileumwagens besteld? In elk geval een Nederlander want die bedankte Ralf voor de snelle levering en heeft dezelfde e-lok forum in de kleuren van de Stummiforum gemaakt.
Ik was de afgelopen keer bij de winkel in Zetten vergeten het lot voor de prijsvraag in te leveren; kan nog tot eind deze maand dacht ik. Was die actie er altijd al of is dit nieuw? Kan dan wellicht ingeleverd worden met de bestelling van de nieuwe club jaarwagen.
Van de week binnen gekregen, ondanks dat ik het een jaar geleden al had opgezegd 8o
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

@citaat Je kunt een klacht indienen? ;)
Er zijn wel vaker winacties. Deze briefkaartactie is nieuw. Ik dacht eerst dat deze alleen gold voor de bestellers van de lok zijnde het clubmodel 2026 maar blijkbaar - zie pagina 5 van Insider clubnews - kan iedereen tot 28 februari 2026 deelnemen. Alleen hebben de bestellers van artikel 39661 of 83650 of 25061 of 16791 een extra kans op € 10.000,=
Je hebt een kleine kans op maar enkele van de weinige prijzen maar toch ik heb al deelgenomen zonder bestelling van de naakte BR 06.

Ik heb niks besteld van de afgelopen kerstactie, die van de Gutscheine. Weet iemand van het geschenk zijnde een verrassing was van de kerstactie? D'r was hier in de buurt geen handelaar die deelnam aan de actie Zeitreise vandaar dat ik niks aan de Gutscheine had. Ver weg reizen voor een extra catalogus kost mij teveel brandstof zeker als je al de catalogus in huis hebt.
Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren weer een 'Probeheft' opgestuurd. Ik dacht al, wat is de DD vroeg?! Kennelijk hebben ze de adressen van wie vorig jaar deelnam aan de kerstactie nog niet uit het systeem gehaald. Nu maar hopen dat niemand de gevenens bij Märklin gaat hacken?  :O  :-)
Maar dat betekent dus dat er naast het Magazine ook weer een folder bij zat voor een jaar gratis lidmaatschap van de Märklin Club. Voor wie nog geen lid is of gebruik heeft gemaakt van deze actie: Magazine en folder met code voor een jaar gratis lidmaatschap (inclusief de gratis clubwagen!) zijn gratis op te halen of kunnen opgestuurd worden (tegen verzendkosten). Stuur maar PB.
Hoi Harrie, ik heb ook een Probeheft ontvangen met een code voor een jaar gratis lidmaatschap.

met een kleine onderbreking lid sinds 2007

Het gutschein verrassingsartikel van de laatste actie was een opvouwbare lineaal met Marklin geprint op de zijkant. Je hebt er weinig aan gemist  :D
Citaat van: Baanloos op zaterdag 28 februari 2026, 15:24:14Hoi Harrie, ik heb ook een Probeheft ontvangen met een code voor een jaar gratis lidmaatschap.

Kennelijk ruimen ze hun maillijst van vorig jaar niet goed op. Dacht deze berichten vorig jaar ook gezien te hebben (van oa Hanzi?).
Heb je het proefabonnement nu ook omgezet in een echt abonnement? Ik heb het bedrag overgemaakt; was een mail om dat voor iets van 20 maart te doen als je je abonnement voort wilt zetten.
Citaat van: trein-ice3 op dinsdag 10 februari 2026, 17:11:28Off Insidertopic: En wie is lid van Stummis Modellbahnforum en heeft daarvan een of meer versies van die jubileumwagens besteld? In elk geval een Nederlander want die bedankte Ralf voor de snelle levering en heeft dezelfde e-lok forum in de kleuren van de Stummiforum gemaakt.

Ik denk dat ik wel weet wie dit is. Hij heeft volgens mij ook de jubileum 3rf ice gepoten. :D

Bart
KlapBam, de Dikke Duitser is weer in Utrecht gearriveerd.

Groet, Paul
Citaat van: pajomaho op donderdag 09 april 2026, 10:38:32KlapBam, de Dikke Duitser is weer in Utrecht gearriveerd.

Groet, Paul

Ik ben benieuwd! Na het gratis jaar lidmaatschap heb ik het bedrag overgemaakt naar Duitsland, maar nooit een bevestiging ontvangen dat mijn lidmaatschap verlengd is. Dat zal dan waarschijnlijk met de ontvangst van de nieuwe uitgave moeten komen.
Bij mij in Vught viel de Duitse versie vandaag ook op de deurmat!

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ook bij mij is de DDD aangekomen.
Ook in het pittoreske Almere is de Dikke Duitser aangekomen op de deurmat. :thumbup:

Groet Michel
 @citaat yes Almere is the place to be ;)

want google zegt dit;

Deze plekken in Almere moet je gezien hebben

1, Architectuur in Almere Centrum. Van Almere Centrum wordt gezegd dat het een 'architectuurmuseum in de open lucht' is. ...
2, Oostvaardersplassen. ...
3, Havenkom in Almere Haven. ...
4, Almere Duin. ...
5, De Groene Kathedraal. ...
6, Stadslandgoed de Kemphaan. ...
7, De Esplanade. ...
8, Architectuur Regenboogbuurt.

gr. Ruud
@citaat  :offtopic:

Ik mis:
9, Michelstadt.  :)

Groet Michel
Leuk om te zien dat m'n eigen foto in de Märklín insider club news staat.
 @citaat

Daar mag je best trots op zijn Harry. :thumbup:
Ik denk zelf één van de kanshebbers. :)

Groet Michel
Zelfs over de bruggen is er een dikke envelop door de brievenbus geduwd.
Gisteren is de Nederlandse versie geland in beetje krom

groetjes uit beetje krom
opa cees
Gisteren bezorgd ook. Nog geen tijd gehad om het door te nemen, alleen even de eerste pagina's. Er zat gewoon de standaardbrief bij, niet speciaal dat je nu echt lid geworden was na het gratis lidmaatschap van 1 jaar. Het hoofdthema lijkt de USA te zijn vanwege 250 jaar 'independence'. Dus dat sluit dan weer mooi aan op de derde Dutch US convention dit weekend in Aalten! ;)