Eindelijk een update met rijdende treinen...

Nadat alle wissels waren aangesloten en na nog een paar verdere testen, om zeker te zijn dat de bovenleiding nu eindelijk veilig is, gaf ik de baan over aan mijn twee Krokodillen...
Ik maakte het mezelf wel makkelijk, want de treinen (slechts twee) rijden in dezelfde richting!
De Krokodillen krijgen de grote omloop, en die cirkelt rond het station, en dus moest ik maar twee slepen in de gaten houden.

En die kregen alle twee een lange sleep van goederenwagons, alles een tijdje terug gekocht van Roland...

Hier twee video's, die ik vandaag maakte:
En dan even een close-up:
Ik was eigenlijk nooit echt een fan van goederentreinen, had het meer voor passagierstreinen, maar hoe een dubbeltje rollen kan nietwaar

Wie is daar nu schuldig aan? Wel dat is het 3rail forum

, waar ik zo'n mooie slepen voorbij zag rijden met goederenwagons...

Het station met 3 slepen (passagierstreinen) ga ik later filmen: ik moet daar redelijk goed wakker voor zijn: 3 locomotieven, en drie perrons.. Dat houdt mij wel bezig.

Ondertussen kreeg het station twee overdekte perrons, en die hebben allebei licht..

Eentje (die vooraan) heeft twee leds, die met een 4.2V gelijkstroom gaan gevoed worden, de andere heeft Märklin lichtjes (16V wisselspanning).
En dat is dan het volgende projectje: met Arduino ga ik sensors aflezen en zo lang er minstens één perron gebruikt wordt, gaan beide perrons verlicht worden.
En last but not least: (al dat Engels toch

): mijn gedeeltelijk aangepast controle centrum:
Twee relais (waarvan eentje opgelicht - de bovenleiding is onder spanning.
In de rode cirkel: onderaan de alles aan/uit knop, erboven rechts de aan/uit voor de puko's, en links daarvan de aan/uit voor de bovenleiding, met een extra lichtje om dat te bevestigen.

In de blauwe cirkel een draaiknop die mij toelaat om per transfo de spanning te meten.
En twee groene cirkels: de bovenste de aan/uit schakelaars voor de tien blokken bovenleiding en daaronder twaalf aan/uit schakelaars, waarvan elf voor de puko's!
En rechts de voltmeters, het net geeft mij 121V, naar beneden gebracht naar 113V, en via een oude transfo naar 220V - wel alles aan 60Hz..

En de grote uitdaging: hier rijd ik met zowel bovenleiding als puko's, en hoeveel slepen kan ik manueel onder controle houden...

En toch nog die huisjes ergens plaatsen, dat het lijkt alsof er een of twee, meer dorpjes zijn...