Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Graag tips voor een beginner!?!

Gestart door veen dinsdag 27 mei 2008, 23:43:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Graag tips voor een beginner!?!
Lid sinds: 2020

offline
Graag tips voor een beginner!?!
Ik ben het spoor een beetje kwijt  :? voor wat ik aan rails kan leggen na de rechte rechtse wissel die uit de spiraal komt. Misschien heeft iemand tips om net ff anders de rails te plannen zodat ik beter uit kom (eventueel na de wissel een opstelpoor). En uiteraard zijn andere aanvullingen ook van harte welkom. Ik wil de baan in een bergachtig landschap en er zullen, gezien de niet al te ruime afmetingen (2,60 x 1,03 m.), redelijk korte treinen gaan rijden?. in de nabije toekomst komt er nog wel een extra stuk aan de baan waardoor ik in een L kan bouwen.

Sacha, bedankt voor het plaatsen van de afbeelding!



De Wintrack File zelf

Re: Graag tips voor een beginner!?!
Hallo Veen,

ik ben niet zo thuis met K-rails. maar ik zie dat je met de flexrails kleinere boogstralen hebt gemaakt dan de standaard boogstralen. Dat levert m.i. meteen problemen op.

Flexrails worden doorgaans gebriukt voor heel ruime bogen. Daarbij is er een limiet aan de boogstraal waar een willekeurige trein doorheen kan.

Probeer eens een ontwerpje inde vorm van en acht. Daarmee kom je al een heel eind op dit oppervlak.
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Je onderdoorgaan kan echt niet na 2 boogstukken al onder de rails doorgaan.
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Dag Veen,

Misschien zou je twee niveaus moeten aanhouden als je echt een berglandschap wilt op zo'n kleine oppervlakte, met twee rijregelaars natuurlijk .... Anders zou ik het plan drastisch aanpakken en eens goed te rade gaan bij bv. de noch.de website of een oude bekende: de wintrack.de website.

Groeten, Paul
Re: Graag tips voor een beginner!?!
hallo beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie. Dat houdt de beginner scherp  :lol: Als ik jullie goed begrijp is de afmeting van mijn baan een redelijke beperking om iets moois en blijvend boeiends te maken. Nou wil het feit dat ik mijn vrouw zo gek heb gekregen een stuk van de lege (treinen)kamer vrij te geven dus een langere baan gaat er zeker komen. Waarschijnlijk een L (lange zijde 2,5 meter lang, 1 meter breed, korte zijde 2 meter lang 80 cm breed). Is dit een mooie lengte en belangrijker nog, wat zijn de belangrijkste aandachtspunten bij het maken van het baanplan? M.a.w. waar zitten 'm de beginnersfouten :?:
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Aandachtspunten:

- Stijgingspercentages!
- Blijf het plan aanpassen tot je helemaal aan je wensen voldoet
- Zorg voor voldoende rij/rangeer mogelijkheden: dat houdt een baantje op een kleinere oppervlakte leuk!
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Hallo allemaal,

Niet tevreden met het baanplan maar wel met jullie tips ben ik een nieuw ontwerp gaan maken. Deze is reeds geuploaded  :?: dus welkom voor tips.
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Ik zie nog geen nieuw baanplan...
Re: Graag tips voor een beginner!?!
Re: Graag tips voor een beginner!?!