Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nieuw model van Marklin

Gestart door Artmaster zondag 15 juni 2008, 18:19:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw model van Marklin
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Nieuw model van Marklin
Beste forumleden van 3rail,
Als ik het even voor het zeggen had bij de firma Marklin zou ik zeggen:"gisteren had er een 05 003 met vorliegende fuhrerstand moeten zijn".
Een prachtig stukje techniek en uniek in zijn soort.
Nu maar hopen dat er ook iemand met invloed van de firma Marklin op dit forum komt en dit ook leest en ter harte neemt.
Als ze deze dan in productie nemen, dan..ja dan ik weet niet wat ik dan doe.
In ieder geval, waarschijlijk aanschaffen.

Tjeerd
Re: Nieuw model van Marklin
??? wat is vorliegende fuhrerstand
Re: Nieuw model van Marklin
Ik weet welk model je bedoelt, maar ik zou er niet op rekenen.

De machinist / machinistenhuis zit bij dit model een br05 stoomloc helemaal vooraan
Re: Nieuw model van Marklin
Foto?
Re: Nieuw model van Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw model van Marklin
Dit is een cab-forward.



In het reeds gearchiveerde draadje "een soort van achterstevoren BigBoy" stond ook nog een 1:1 foto van een BR05 003.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuw model van Marklin
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re: Nieuw model van Marklin


Dit is dus de vorliegende fuhrerstand 05 003

Tjeerd
Re: Nieuw model van Marklin
best wel mooi.

alhoewel ik niet zo op die stroomlijn beesten ben...

Dennis
Re: Nieuw model van Marklin
Wellicht moet je even bij Liliput kijken. Die hebben aangekondigd hem te gaan maken. Het nummer van het wisselstroommodel is 131541. De aankondiging is al van vorig jaar maar het komt bij deze firma wel vaker voor dat een bestelling even op zich laat wachten.

Jan
Re: Nieuw model van Marklin
Lid sinds: 2008

05 003

offline
Re: Nieuw model van Marklin
Citaat van: JB op woensdag 25 juni 2008, 07:21:56
Wellicht moet je even bij Liliput kijken. Die hebben aangekondigd hem te gaan maken. Het nummer van het wisselstroommodel is 131541. De aankondiging is al van vorig jaar maar het komt bij deze firma wel vaker voor dat een bestelling even op zich laat wachten.

Jan

Tja Jan,

Ik heb hem inderdaad al bij mijn huisleverancier besteld.
Dit is inmiddels al ruim 1 jaar geleden.
Op de treinenbeurs te Dortmund konden ze mij vertellen dat het nog wel even kon gaan duren. Minimaal 1 jaar, dus wie weet nooit.

Tjeerd
Re: Nieuw model van Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuw model van Marklin
dat is zeker een aparte loc
Re: Nieuw model van Marklin
Deze loc heeft in de werkelijkheid slechts kort bestaan. Het probleem was, dat de kolen vanaf de tender via een transportsysteem bij de stoker moesten komen, hetgeen nogal storingsgevoelig was.
De loc is daarom omgebouwd tot traditioneel model zodat deze aansloot bij de 05001 en 05002.
Het aardige van de cab-forward versie is dat het iets wegheeft van een oudere generatie diesellocomotief.

Groet,
Ronald