Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Er komt een nieuwe NS loc aan.

Gestart door Degeluidsman vrijdag 13 juni 2008, 23:07:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Robbert op woensdag 23 juli 2008, 13:01:17
Op dat zelfde moment worden er ook container wagens aangekondigt van verschillende wagens voor achter de 1600, uhm of 1700 of 1800 kunnen.

Is hier al iets van bekend???
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Tighfield, dat was al bekend: Klik hier en scroll verder (en lees de diverse reacties hierop)...
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Maar Baardo bedoelt eigenlijk de containerwagens. Die zouden ook worden uitgebracht :D
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Marklin NL , Doe in godsnaam wat aan je verbinding , hij is erg traag . het ligt niet aan die van mij , want de van DE is binnen 1 seconde in beeld . dit heeft NL bij mij dus altijd .

dat was off topic ;

Weer een nummerverandering ??? Hopelijk toch wel met konijnenhokken en duiventillen er op ( airco en afgeschermde hoorns )
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2007

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: MaK man op woensdag 30 juli 2008, 15:38:24
Weer een nummerverandering ??? Hopelijk toch wel met konijnenhokken en duiventillen er op ( airco en afgeschermde hoorns )
Marklin kennende zal er weinig veranderd zijn...

Net als de rest hierzo ben ik ook teleurgesteld dat het geen Railion uitvoering word. :(

Is de prijs van deze loc eigenlijk al bekend? De vorige koste toch zo rond de ? 269?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Zooo jammer  :(

Wanneer gaat Marklin NL nu eens vragen naar wat 'wij' graag willen? Er is al jaren veel meer in NL te zien dan die 'ouwe' vishaak :evil:

Waarom is er nou niet voor een van die moderne E 189 machines gekozen  :? ook een simpel kleur variantje.

WAKE-UP!!! het grootspoor staat niet stil !!!

zucht  :cry:
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Wat een gemiste kans  :(

Dan vond ik de Railpro loc van vorig jaar toch stukken beter, dat was tenminste echt iets anders. Dit is meer van hetzelfde...

Blijkbaar hebben de stores/shops ook niet voor elkaar kunnen krijgen dat het een vergelijkbaar initiatief met vorig jaar kwam.

Koen
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Hij zal ook wel weer de hoofdprijs kosten, 250+ euro ofzo....

Koen
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: MaK man op woensdag 30 juli 2008, 15:38:24
Weer een nummerverandering ??? Hopelijk toch wel met konijnenhokken en duiventillen er op ( airco en afgeschermde hoorns )

@MaK man: afgeschermde hoorns zitten er toch al jaren op? Alleen de eerste Märklin uitvoeringen hadden niet-afgeschermde.

En arico's zal je wel bij KleinSpoor moeten bestellen.

Koen
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
De hoofdprijs is nog niet bekend. Hij is nog nergens bij de bekende shops/stores op de websites te vinden!

Mee eens, de RailPro was gewoon goed! Waarschijnlijk ook wat meer werk i.v.m. een nieuwe kleuren outfit waardoor foto's ed benodigd waren. Dit jaar was dat te veel gevraagd en hebben ze zich die extra inspanningen duidelijk bespaard. Onbegrijpelijk  :?

Ik weet het je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, maar wel laten blijken dat je het in ieder geval probeert! En dat is met dit 'oude' nieuwtje niet gelukt.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Baardo op dinsdag 29 juli 2008, 20:25:10En weet je wat het gekke is.....iedereen kamt af en hij is zo uitverkocht. Hoe kan dat?

Citaat van: Gerard op dinsdag 29 juli 2008, 21:05:35Je moet dit niet zien als afkrakerij. Er zijn een aantal forumleden (waaronder ik) die graag een RN 1600 hadden gezien. Nu M* besloten heeft om (weer) een 1700 uit te brengen, haken een aantal mensen af, net als ik overigens.

Citaat van: Brigitte op woensdag 30 juli 2008, 16:43:48Waarom is er nou niet voor een van die moderne E 189 machines gekozen  :? ook een simpel kleur variantje.

Hallo mede In- en Outsiders,

Zomaar even wat citaten waarvoor stuk voor stuk wat te zeggen valt. Dat Tante M (weer) met een zo langzamerhand "traditionele" variant op de proppen komt vind ik ook wel een beetje jammer. Zo te zien ook weer zonder sluitverlichting en zonder airco-units. In m'n hart hoopte ook ik stilletjes op een Railion-variant of, nog beter, een lok zoals Brigitte voorstelt.

Wat de Railion 1600-en of E 189 betreft ben ik ervan overtuigd dat de wensen van de Nederlandse-modelspoorder(ster) op de burelen van Tante M bekend zijn. Zij leest hier en op andere fora gegarandeerd mee!

Zeker weten doe ik het niet, maar ik begin zo langzamerhand te vrezen dat hier "de kwestie van de rechten" in het geding zijn. M.a.w. het zou wel eens kunnen zijn dat Railion Nederland geen toestemming geeft om van haar grote voorbeelden modellen te laten maken ofwel daar een vergoeding voor vraagt. En dat laatste zal Tante M*, zeker onder de huidige omstandigheden, nooit doen.

Dus dan maar weer is een 1700 van NS(R). Die verleende(n) tot nu toe altijd alle medewerking bij het tot stand komen van NS(R) modellen. Denk alleen maar aan het regelen van de copyrights van de stadswapens! Die mogen niet "zomaar" in model worden nagemaakt. Een niet te onderschatten detail heb ik wel eens ervaren.

Het is zo maar een gedachte. Misschien kan iemand die "dicht bij het vuur zit" hier iets over zeggen. Er moet toch "iets" met die RN 1600 zijn anders was die er naar mijn idee allang geweest.

Maar wie weet zit ie nog in het "vat". En wat daarin zit "verzuurd" niet. Dus kan het net zo goed zijn dat we wat dat betreft weer een poosje geduld moeten hebben..... :wink:

Op naar een volgende "doos speculaas" nadat weer iemand iets heeft gehoord en kan zeggen: "Er komt een nieuwe NS loc aan".   :lol:
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Hans, van de RailPro liggen ook de rechten bij Railion NL. Hun logo staat ook op de loc, daar kan het probleem echt niet liggen.

Er zijn diverse locs met Railion Duitsland logo in het programma, dus ook daarmee is totaal geen probleem met de 'kwestie van rechten' te ontdekken.

Wat mij betreft die NS(R) was gewoon lekker makkelijk en safe toch :?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Maar dan rijst bij mij toch de volgende vraag. Werd deze locomotief alleen voor reizigers gebruikt of ook voor goederentreinen?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
ik dacht alleen reizigers. tot welk nummer reden ze met ddm materieel?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Brigitte op woensdag 30 juli 2008, 17:55:26
Hans, van de RailPro liggen ook de rechten bij Railion NL. Hun logo staat ook op de loc, daar kan het probleem echt niet liggen.

Brigitte, ik hoop ook dat het zo is.

Maar houdt in gedachten dat enkele jaren ook DB AG het woord "rechten" richting de modelbouwwereld heeft laten vallen. Dat was (gelukkig) gauw van tafel.

NS en later NSR hebben daar, voorzover ik weet, nooit moeilijk over gedaan.

Laten we het er voorlopig maar op houden dat we nog (lang) geduld moeten hebben eer onze wensen vervult worden.  :wink:
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Er zal weinig anders op zitten dan geduldig wachten, maar af en toe een schopje om ze wakker te houden kan geen kwaad  :wink:
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Teddyvallei op woensdag 30 juli 2008, 18:07:57
Maar dan rijst bij mij toch de volgende vraag. Werd deze locomotief alleen voor reizigers gebruikt of ook voor goederentreinen?

Zie dit artikel, laatste alinea, m.b.t. de aanvankelijke inzet van de 1735 t/m 1741.

Onder het begrip "andere diensten"' vielen destijd naar mijn stellige overtuiging ook goederendiensten op het traject Venlo - Kijfhoek v.v.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Brigitte op woensdag 30 juli 2008, 18:27:34maar af en toe een schopje om ze wakker te houden kan geen kwaad  :wink:

Mee eens! Schop jij of schop ik?  :lol:
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Blausee-Mitholz
gast

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
1700 is in de begin tijd slechts kort in de goederendienst geweest. Technisch onderscheid de 1700 op meer dan 100 punten van de 1600 vraag mij niet precies welke Een belangrijke is de rem ook hier weet ik zo niet het technisch verschil te noemen welke de lok minder geschikt maakt voor het rijden lees remmen van goederentreinen. Ook de chopper installatie is trouwens van invloed.
Naderhand zijn de gasmaskers verwijderd uit de 1700 en mochten geen goederen meer rijden.

Dit zover van wat ik er van weet.
In RM heeft volgens mij ooit wel eens een foto gestaan van een 1700 met goederen, veel foto's zijn daar niet van.

Conclusie Ja een 1700 kan ingezet worden met goederen alleen lang heeft dat niet geduurd.

Mvg, Johan.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Bedankt mannen voor de uitleg, waarom hebben ze geen 1600 gemaakt in de tijd van NS van
bijv. 1990 :? :( Kon toch ook, kost helemaal geen moeite 1600/1700/1800 zijn toch in HO hetzelfde? vrschillen toch niet qua opbouw en detaillering?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 30 juli 2008, 18:42:37Conclusie Ja een 1700 kan ingezet worden met goederen alleen lang heeft dat niet geduurd.

Nou Johan, ik ben blij dat je hier even mee doet! Een mooiere bevestiging van wat ik altijd over de 1700 heb geschreven op dit forum over o.a. de 1735 t/m 1741 kan ik niet krijgen!
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Johan,
Wat ik heb begrepen bij het remsysteem tussen de 1600/1800 en 1700 locomotieven is dat bij de 1600 je één stand remt. Alle wagens van voor naar achter beginnen stuk voor stuk te remmen. Pas wanneer de laatste wagen het eerste remcommando heeft ontvangen kan de 1600 weer een nieuw remcommando geven (of gas geven). Bij de 1700 kan de machinist direct corrigeren en rijdt hierdoor vele malen fijner. Je kunt dus wanneer je oranje sein ziet en gaat remmen corrigeren wanneer het toevallig groen wordt.

Groeten,
Herman
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
In aanvulling hierop: er zit ook een ander type compressor in. Eentje die een enorm stuk stiller is dan die van de 1600/1800. Die kun je namelijk van een kilometer afstand herkennen en als je er pal naast staat versta je jezelf niet meer ;-)
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Sorry,

Ik ben even kwijt of het nou om de "innerlijke techniek" van het grote voorbeeld of het aanstaande verschijnen van de 1739 in (Märklin) model gaat. Maar dat terzijde.

Hoe dan ook, voor de twijfelaars voor wat betreft de inzet van de 1739 uit mijn archief:

wellicht helpt ook onderstaand fragment uit een artikel in "Railmagazine". speciaalnummer 11 getiteld "De NS in 1993". Ik kan u verzekeren dat de redaktie van RM destijds (en wellicht nog) zeer goed ge-informeerd was en prachtige documentatie verzorgde.



En ook hier weer graag een toevoeging mijnerzijds: "gewone omloop" betekende in die tijd dus OOK goederentreinen! Al was het maar van korte duur zoals Johan ook al zei, het is waar gebeurd!
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Maar als ik het goed begrijp kan het dus ook zijn dat de 1739 in de reserve heeft gestaan?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Herman05 op woensdag 30 juli 2008, 19:44:46Je kunt dus wanneer je oranje sein ziet en gaat remmen corrigeren wanneer het toevallig groen wordt.
Klein detail,

Ze zijn geel hier in NL ;).
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Teddyvallei op woensdag 30 juli 2008, 21:18:35
Maar als ik het goed begrijp kan het dus ook zijn dat de 1739 in de reserve heeft gestaan?

Dan heb je dat niet helemaal goed begrepen denk ik. "Reserve staan" maakte deel uit van deze (tijdelijke) omloop.

Nu iets heel erg ondeugends van mij, want dat mag eigenlijk niet, vertel het dus aan niemand verder.

Hier een zeer zeldzame foto uit die tijd. Maar voor het zelfde geld had het de 1739 kunnen zijn....

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Oooh sorry Hans begreep hem inderdaad niet helemaal goed nu wel, trouwens leuke foto met nuttige informatie :D
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Voor de liefhebbers,

De 1739 reed vandaag Intercity dienst dus Den Haag CS en Venlo. Geen enkele keer goed voor de zon, dus geen foto. Ook van "mijn" loccie, de NSR 1736 geen foto kunnen maken :(.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Mister1736 op woensdag 30 juli 2008, 21:40:47
Voor de liefhebbers,

De 1739 reed vandaag Intercity dienst dus Den Haag CS en Venlo. Geen enkele keer goed voor de zon, dus geen foto. Ook van "mijn" loccie, de NSR 1736 geen foto kunnen maken :(.
zoooowwww meneer heeft dus een eigen loc :lol:
ik dacht dat je alleen een berg H0 had :wink: :mrgreen:

ik kijk wel welke loc het wordt.
heb even een koopstop ingelast. :D

Dennis
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Blausee-Mitholz
gast

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Hans,

Ergens begin 1992 heb ik de 1703 op video staan met proefrit. Trein bestond uit een lange sleep bruine 2-assige onderlossers.
Bij mijn weten (maar dat weet martijn wss beter) heeft elke 1700 daar ook mee gereden t.b.v. de afname rit.
Dat zou je dus ook kunnen uitbeelden op je modelbaan.

Mvg, Johan
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 30 juli 2008, 21:52:37Ergens begin 1992 heb ik de 1703 op video staan met proefrit. Trein bestond uit een lange sleep bruine 2-assige onderlossers.
Bij mijn weten (maar dat weet martijn wss beter) heeft elke 1700 daar ook mee gereden t.b.v. de afname rit.
Dat zou je dus ook kunnen uitbeelden op je modelbaan.

Johan, ik ben het bijvoorbaat geheel met je eens. Het betekend m.i.  des te meer dat we niet al te krampachtig moeten doen met de inzet van (bijvoorbeeld) de 1700. Er is wat dat betreft veel mogelijk. Te vergelijken met jouw voorbeeld zijn de (afname)proefritten van de serie 64-/6500...
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
@Marcel
Oranje,.. Geel wat maakt het uit,.. je snapt wat ik bedoel.
Oh ja,.. mijn bericht (je weet waar ik het over heb,..) komt pas morgen  :))

Groeten,
Herman
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Herman05 op woensdag 30 juli 2008, 19:44:46Je kunt dus wanneer je oranje sein ziet en gaat remmen corrigeren wanneer het toevallig groen wordt.

Dat is toch wel heel erg vreemd. Nooit geweten dat een sein in Nederland "toevallig groen wordt". Kun je ook aangeven hoe dat in z'n werk gaat? :lol:
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Gerard op dinsdag 29 juli 2008, 21:05:35
Nu M* besloten heeft om (weer) een 1700 uit te brengen, haken een aantal mensen af

Als ik het persbericht op Marklin.nl lees, lijkt het erop dat Märklin heeft besloten om deze loc uit te brengen in overleg met de Nederlandse "Märklin Stores en Shops".
Wellicht is het dus veel verstandiger om eens tegen die winkels aan te schoppen, i.p.v. tegen Märklin NL/DE...

Groet,
EgMaf (DB rijder :))
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
welke winkel zullen we tegen aan schoppen
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Tja, maar het kan ook zijn dat de winkels iets anders wilden maar dat Märklin dat niet wilde. En Märklin maakt de spullen en heeft dus het laatste woord...
Ik weet het niet, het lijkt me toch dat de winkeliers ook wel het grote verschil met de actie van vorig jaar zien :?:

Koen
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Als dat inderdaad zo gegaan zou zijn, gaat het gezegde "De klant is koning" dus niet op bij Märklin...

We kunnen nu wel blijven gissen waarom juist de '1739' is uitgebracht en niet een andere nummer(variant; bijvoorbeeld een RN 1600), maar ik denk niet dat we er ooit achter zullen komen :(.
Degene die de uiteindelijke beslissing heeft genomen zal voor ons wel altijd "onbereikbaar" zijn en blijven.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Helemaal mee eens  :(

Koen
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Gerard op donderdag 31 juli 2008, 12:07:28Degene die de uiteindelijke beslissing heeft genomen zal voor ons wel altijd "onbereikbaar" zijn en blijven.

Ik denk dat de heer F. Jeltes, directeur van Märklin Nederland te Oosterhout, hier meer van weet. Dus, wie het echt wil weten zou het bij hem eens kunnen proberen.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Hans Biere op donderdag 31 juli 2008, 13:15:57
Citaat van: Gerard op donderdag 31 juli 2008, 12:07:28Degene die de uiteindelijke beslissing heeft genomen zal voor ons wel altijd "onbereikbaar" zijn en blijven.

Ik denk dat de heer F. Jeltes, directeur van Märklin Nederland te Oosterhout, hier meer van weet. Dus, wie het echt wil weten zou het bij hem eens kunnen proberen.
Hans,

Heb je zijn email adres :P ;).
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Mister1736 op donderdag 31 juli 2008, 15:28:31Heb je zijn email adres :P ;).

Hoi Marcel,

Geen email adres wel de volgende gegevens:

Märklin B.V.

Meerpaal 6

4904 SK  Oosterhout (N.B)

Telefoon: 0162 - 480 850
Fax: 0162 - 460 198


Ik heb zelf wel is meegemaakt dat ik voor "iets" naar Oosterhout belde; ik kreeg hem toen zelf direct aan de lijn.......




Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
info@marklin.nl
en dan t.a.v. dhr. Jeltes.
Zelf al meerdere mails gestuurd vaak weinig tot geen respons.
Toch succes gewenst.
Erwin
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Re460 op donderdag 31 juli 2008, 18:50:09
Zelf al meerdere mails gestuurd vaak weinig tot geen respons.

Ja Erwin,

Dat email adres wat jij noemt bestaat niet meer! Dus dat je geen respons krijgt lijkt me redelijk logisch.

Dus nu niet de mensen op een dwaalspoor brengen; eerst de Märklin NL website raadplegen en je zult het zien. GEEN nl email adres meer....
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ja dat wist ik niet. Mijn laatste mails dateren van eind vorig jaar. Raar hoor een vertegenwoordiging in Nederland zonder email-adres. Ze zijn zeker bang voor moeilijke vragen. Nou ja dan moet je maar gewoon naar dhr. Jeltes bellen misschien dat dat wel lukt?
Groet,
Erwin
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Re460 op donderdag 31 juli 2008, 21:37:32Ze zijn zeker bang voor moeilijke vragen.

Erwin, dit is een vooroordeel dat ik niet deel. M* heeft indertijd duidelijk aangegeven dat de "Klantenservice" (ook voor Nederland) naar Göppingen is verplaatst. Dus wel even redelijk blijven.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Hans Biere op woensdag 30 juli 2008, 18:13:34
Citaat van: Brigitte op woensdag 30 juli 2008, 17:55:26
Hans, van de RailPro liggen ook de rechten bij Railion NL. Hun logo staat ook op de loc, daar kan het probleem echt niet liggen.

Brigitte, ik hoop ook dat het zo is.

Maar houdt in gedachten dat enkele jaren ook DB AG het woord "rechten" richting de modelbouwwereld heeft laten vallen. Dat was (gelukkig) gauw van tafel.

NS en later NSR hebben daar, voorzover ik weet, nooit moeilijk over gedaan.

Laten we het er voorlopig maar op houden dat we nog (lang) geduld moeten hebben eer onze wensen vervult worden.  :wink:

Het is zeer onwaarschijnlijk dat het iets met rechten heeft te maken Hans.
1. Er zijn modellen van een Railion 1600 geweest: Roco in H0 en Fleischmann in n.
2. Er is een hele vloot Railion modellen op de markt.
3. Zelfs al zou Railion rechten willen (is niet zo voor zover ik weet) dan kan Märklin die ook gewoon betalen. Dat doen ze voor de ACTS modellen ook, heb ik begrepen.

Volgens mij hebben de shop in shoppers gezamenlijk niet verder nagedacht dan hun neus lang was.
Maar ik denk dat ze inmiddels wel weten wat de volgende variant moet zijn.  :D
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: henkv op donderdag 31 juli 2008, 21:44:00Het is zeer onwaarschijnlijk dat het iets met rechten heeft te maken Hans.

Henk,

Het was slechts hardop denken van mij. Ergens heb ik onthouden dat deze kwestie weldegelijk speelt of speelde. Maar goed, volgens jou en velen met jou kan dit de reden van het niet uitbrengen van een Railion versie niet zijn.

Dus maar weer geduld hebben. Ook ik spreek wel is een (enthousiate) handelaar. Dus ik begrijp werkelijk niet waarom nu weer niet is gekozen voor een Railon-variant.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Voor de belangstellenden:

De 1739 is bij Modeltreinexpress Vlaardingen (MTE) te bestellen onder nummer 37999.1


Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Baardo op donderdag 31 juli 2008, 22:38:58
Voor de belangstellenden:De 1739 is bij Modeltreinexpress Vlaardingen (MTE) te bestellen onder nummer 37999.1

Hoi André,

Ook ik kreeg vandaag bericht van de vriendelijke mensen van MTE. Ik ga er toch nog een nachtje over slapen en dan gaat mijn bestelling voor de 1739 morgen waarschijnlijk wel uit.