Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Er komt een nieuwe NS loc aan.

Gestart door Degeluidsman vrijdag 13 juni 2008, 23:07:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ik was vanavond even bij mijn M* handelaar en die wist mij te vertellen dat er nog dit jaar een el. loc in de 1700 serie komt.
Verder is er alleen bekend dat hij de gele kleur heefd en alleen in de shops verkocht gaan worden.
De oplage is 500 stuks.

Groeten, Peter
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Hoe zeker?
Enig idee welk nummertje? Prijs?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
geen idee welk nummer hij krijgt, ook wisten ze niet of hij is voorzien van geluid.

Prijs?????????????

wordt tegen het einde van het jaar verwacht.

Groet, Peter
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Niets voor mij dus. Ik heb het niet zo op Nederlands materiaal al heb ik wel 2 Nederlandse locs.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 13 juni 2008, 23:07:28Ik was vanavond even bij mijn M* handelaar en die wist mij te vertellen dat er nog dit jaar een el. loc in de 1700 serie komt.

Gaarne bron volledig vermelden. Wie is jou M* Handelaar??

Dank!
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
1700 rijdt toch met DD-AR ofzoiets. waarom dan een 1700 en geen 1600/1800. hebben pure marklin rijders meer aan
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 13 juni 2008, 23:07:28
Ik was vanavond even bij mijn M* handelaar en die wist mij te vertellen dat er nog dit jaar een el. loc in de 1700 serie komt.
Mijn dealer kan mij niet eens vertellen wanneer mijn Br 64 wordt geleverd, dus waar jouw dealer dan ineens met deze info vandaan komt?
Als het waar is, dan zal het wel eens herbst-neuheit worden.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Daan! op zaterdag 14 juni 2008, 10:52:43
1700 rijdt toch met DD-AR ofzoiets. waarom dan een 1700 en geen 1600/1800. hebben pure marklin rijders meer aan

1700-en rijden ook met ICK en ICR in trek-trek of trek-duw formaties:



Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Mijn M* leveransier heet modelspoortechniek Geldermalsen.

Zoals eerder vermeld, is er verder op dit moment geen nieuws te melden.
Dus laten we even afwachten, als er nieuws is zal ik het gelijk posten.

Peter
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 14 juni 2008, 13:52:35als er nieuws is zal ik het gelijk posten.

Peter,

Dit is dus geen "nieuwe". Beter is te spreken over een (opschrift) variant op een reeds bestaand model.

Als de opdrachtgevers goed opletten dan laten ze in iedergeval geen 1701 t/m 1728 maken. Deze rijden (tot nu toe) uitsluitend met de vierwagenstammen DDM. (7400-serie). En aangezien tante M (nog) geen Nederlandse dubbeldekkers in produktie heeft...

1729 t/m 1781 zijn "solitair" en kunnen dus, zoals Martijn al opmerkte, met ICR en/of ICK en bepaalde internationalerijtuigen rijden. Voor diegenen die de jaren 80/90 als thema hebben kan een goederentrein ook. Gedurende een bepaalde periode in die jaren hebben 1735 t/m 1739 ook een poosje als solitaire (goederen)treinlok tussen Den Haag en Venlo dienst gedaan.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Hans,

Je hebt gelijk, een bestaand model met nieuw opschrift.

Ik weet ook niet welk model onderstel ze gaan gebruiken maar ik hoop op de 37263 met geluid.
En een uitbreiding met rij geluid zou helemaal mooi zijn.

Ik zoek al een tijdje een loc in deze serie maar de 2ehands prijzen zijn veel te hoog.

Ik ben dus blij dat er een nieuwe uitvoering komt.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Peter, bedankt voor je bron vermelding  :wink:

Ik denk dat je uit mag gaan van een nummer variant op basis van het al eerder en laatst verschenen shopmodel de NS 1835. Die is toch uitgevoerd met MFX en sound (toeter)??
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ja mensen allemaal op naar de Märklin Shop :mrgreen:

Dirk Bolt
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Hoi Brigitte,

ik denk dat het zoiets gaat worden, om dat er maar 500 gemaakt worden zullen ze niet veel extra kosten willen maken.

Het wordt een duur jaar, de koploper, nog een leuke stoomloc ook 4e kwartaal en deze NS loc.

Ik ben al begonnen met sparen.

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Pfff weer een nummer variant. Zijn er nog niet genoeg van dit type uitgebracht.
Als ze hem nu ook aanpassen met airco units op het dak begint het nog een beetje spannend te worden.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
als ze nou eens maken met rode sluitlichten
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Joepie ! xD

Groetjes,

Robbert
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
wel weer Leuk nieuwtje maar ja inderdaad een duur jaar.
mogen volgend jaar wat mij betreft wel weer wat goedkopere wagens o.i.d . maken.

Maar Leuk dat ze wat NL modellen maken.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: marklinfan op zaterdag 14 juni 2008, 22:07:57
als ze nou eens maken met rode sluitlichten
kijk dat vind ik dat elke profi-loc moet hebben.(buiten stomers ed. natuurlijk)
toch minstens een paar rode lampjes.

dan zou ik sterk gaan overwegen om mijn DB-verzameling gemengd te maken :D

Dennis
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: verzameldirk op zaterdag 14 juni 2008, 17:53:19
Ja mensen allemaal op naar de Märklin Shop :mrgreen:

Hallo Dirk,

Dat doe ik sowieso al regelmatig  :D maar of ik een nieuwe NSR 1700 ga aanschaffen zal sterk afhangen van welk nummer het wordt.

Hoewel: HOV meldde in maart j.l. dat NSR met een lokomotieven tekort lijkt te gaan kampen en dat gestudeerd wordt op de mogelijkheid om nog enkele 1700-en solitair te gaan maken.

Citaat uit HOV van maart j.l.:

"DDM/DD-AR
Naar verluidt speelt NS met de gedachte DD-AR-stammen samen te voegen tot langere eenheden. Een onbekend aantal 7400-en zou van de 1700 (en waarschijnlijk ook de Bvk) ontdaan worden, waarna de vrijkomende rijtuigen ingevoegd worden in mDDM-stammen. De maatregel lijkt bedoeld te zijn om extra locomotieven vrij te spelen voor de solitaire dienst.
".
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Vindt weer een nummervariant een beetje flauw. Lijkt een beetje op uitmelken.
Als ze het echt goed willen doen, komt er een 1700 of 1800 met een SDS-motor, sluitlichten en een goede geluidsmodule. Hier heerft de NL-liefhebber wat aan!
Gaarne de grijze vlakken naast de ramen dan wel juist weergeven en dus niet als bij de 1835.
1781 lijkt me wel leuk. Als het de 1824 wordt koop ik hem zeker. Draagt het stadswapen van Alkmaar mijn geboortestad.
Erwin
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Re460 op dinsdag 17 juni 2008, 20:10:29Als het de 1824 wordt koop ik hem zeker. Draagt het stadswapen van Alkmaar mijn geboortestad.

Erwin,

De "stichter" van dit draadje heeft het over een 1700. Dus hoop ik voor jou dat het de 1781 wordt. Onlangs nog te Schiphol gezien in de 3500-serie. Helaas heeft deze lok (nog) geen stadswapen. Ik hoop dat ze een 1700 met stadswapen uitverkoren. Die op de 1748 " 't Harde" vind ik wel geslaagd. We zien wel wat het wordt. Afwachten maar weer.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Pfffffffff,

Weer zo een reizigers e-loc :cry:. Heel NL wil graag een RAILION 1600 en waar komen ze uitgerekend weer mee, een 1700 :?. Beetje jammer weer, als dit alles waar is natuur waar ik nu wel even vanuit ga.

Als dat ding net als die andere ( de 1835 ) ? 269 gaat kosten, met diezelfde kansloze "toeter" en nog geen sluiterverlichting ( Marklin kennende :cry: ) weet ik niet of ik deze wel aan ga schaffen.... tenzij het een "speciaal" nummer betreft zoals Hans al aangaf, iets voor mijn Internationale reizigertrein van Hoofddorp naar bad bentheim en verder :D.
Maar ik wil niet op de feiten vooruit lopen natuurlijk ;), dus ik w8 ht nog even af tot er daadwerkelijk iets naar buiten is gekomen over de mogelijke shop-in-shop modellen :!:.

Ik laat het over me heen komen allemaal, maar het zou een leuke uitbreiding zijn voor bij mijn andere 13 16/17/1800's :mrgreen:.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 17 juni 2008, 23:42:18Heel NL wil graag een RAILION 1600 en waar komen ze uitgerekend weer mee, een 1700 :?. Beetje jammer weer,

Ja Marcel,

Helemaal mee eens. Wat er de reden van is dat het (weer) geen Railion 1600 wordt zullen we nooit weten. Dat ie er ooit komt lijkt mij slechts een kwestie van tijd...

Ook hier: rustig afwachten.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Misschien heeft Roco rechten op de Railion 1600 net als marklin op de 189 065 ?

Groetjes,

Robbert
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Zal wel niet. Er is in ieder geval nog een schaal n model van Fleischmann.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ik ga zaterdag weer even naar mijn M* dealer en zal kijken of er al meer informatie bekend is.

Ik hoop zelf toch op een gele 17 of 1800 loc, deze mis ik in mijn verzameling.

Ik hou jullie op de hoogte,  Peter
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: degeluidsman op donderdag 19 juni 2008, 21:15:25
Ik hoop zelf toch op een gele 17 of 1800 loc, deze mis ik in mijn verzameling.

Dan doe je iets goed verkeerd... want die locs zijn er zat.

Groetjes,

Robbert.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ik denk niet dat ik iets verkeerd doe, de prijzen die gevraagd worden liggen tussen de 150 en 200 euro.

Dit vind ik veel te veel, het laatste model ( volgens mij ) 37263 was adviesprijs 263 euro.
Deze heeft dan ook nog geluid ( al is het maar 2 fluiten ) de aangeboden loc's op bv, Marktplaats hebben dat meestal niet en zijn al jaren oud.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Maar denk je dat als ze een nieuwe 17/1800 uit gaan brengen de prijs opeens omlaag gaat...  :?

Groetjes,

Robbert
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
dat niet, maar dan is hij nieuw met garantie.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Garantie????? Wat is de Marklin-garantie dan waard? De meerprijs die je bij de geautoriseerde dealer betaald is het zeker niet. Helaas kan ik hier over mee praten.
Zie ook het draadje "deze reparatie duurt nu wel heel lang".
Ieder zijn keus natuurlijk. Maar naar mijn idee kun je beter een model op een beurs kopen anders betaal je allen maar voor de garantie.
Erwin
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
joostboudewijns
gast

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ik heb een geweldige oplossing :D

Ik koop mijn modellen bij een Duitse Handelaar.
De prijs is erg laag en je hebt altijd garantie.

Ze doen nooit moeilijk als er iets mis mee is kan je het zo brengen/opsturen en je krijgt altijd een nieuwe.(zie verhaal over mijn CS)

Daar kunnen nederlandse handelaren wat van leren.

Gr Joost
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
wie is die Duitse dealer dan als ik vragen mag? en waar?
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
joostboudewijns
gast

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Gietja je hebt een PB.

Kan iemand al officieel bevestigen dat het model er komt?

Gr Joost
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Deze geluiden had ik ook gehoord. Ik hoop dat deze ook voor de Trix rijders verkrijgbaar zal zijn en met rode sluiverlichting. Het mooi zal zijn een hoge 1700 ivm ICRm
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
@ degeluidsman:
Er is al een 1700 met een 2 tonige toeter de: 37261 1720 Beilen met een beetje geluk zoals ik had kan je deze op Marktplaats vinden voor ongeveer €150,-

Ik denk niet dat ik hem ga kopen ik heb al de 1720 en 1736 en als ze die als basis gebruiken krijgt die waarschijnlijk dezelfde kansloze toeter als de 1720.

Als ze er wat extra's aan toe zouden voegen als sluitlichten en hij niet te duur wordt dan wil ik er nog wel over nadenken.
Anders kan ik net zo goed nog de 1702 kopen en die ombouwen naar digitaal dan ben je vaak nog goedkoper uit.

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
ik hoop dat ze alles een beetje verberten.
ik verwacht dat het gewoon een nummervariant is die qua model verder exact hetzelfde is.

maar je weet nooit of ik ongelijk heb.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
UPDATE

Vandaag weer bij mijn M* dealer geweest en gevraagt naar nieuws over deze loc.

Zoals eerder gemeld gaat het om een loc uit de 1700 serie, hij kon mij vertellen dat het een model wordt wat nog niet eerder is uitgekomen en dan had hij het niet over het nummer wat er op komt te staan.

Verder mocht hij er nog niets over zeggen, alleen dat hij waarschijnlijk in september uitkomt voor alleen de shops en dat er 500 van gemaakt gaan worden.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
ik heb 3 wensen

1. een hoge 1700 ivm ICRm, 2 . ook voor  Trix model. 3. rode sluiverlichting
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Blausee-Mitholz
gast

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 28 juni 2008, 20:49:58
Zoals eerder gemeld gaat het om een loc uit de 1700 serie, hij kon mij vertellen dat het een model wordt wat nog niet eerder is uitgekomen en dan had hij het niet over het nummer wat er op komt te staan.

Ben dan wel heel erg benieuwd wat dan uit de hoge hoed getoverd wordt. Bij mijn weten zijn er van de 1700 zelf geen kleurvarianten beschikbaar en alle loks zijn tot op heden gelijk aan elkaar of het moet net die ene 1700 zijn met 3 vishaken i.p.v. 4 dat is de enige 1700 met afwijking nummer weet ik niet zo uit het hoofd

Wat dat betreft is de 1700 een saaie lokserie

Mvg, Johan
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Met of zonder wapen is nog een mogelijke "variatie" maar daarmee houdt het bij de 1700 wel op ja... Cabine-airco wellicht?

Overigens zei mijn dealer dat er plannen waren maar dat er nog niks zeker was... details over het model wist hij helaas ook niet.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Acido op zondag 29 juni 2008, 11:58:55Overigens zei mijn dealer dat er plannen waren maar dat er nog niks zeker was... details over het model wist hij helaas ook niet.

Nadat dit "plan" zal zijn uitgevoerd volgen er ongetwijfeld weer nieuwe plannen rond dit model. (Nummer)varianten genoeg mogelijk............
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
In dit topic worden ook de Rocovarianten genoemd.
Als ik in een modelbaanwinkel staat vind ik de uitvoeringen van R* net een tikje minder; andere kleur geel....dan mag er wel sluitverlichting op zitten maar toch..
wie kent beide modellen? en is het met mij (on)eens?

en ja Marklin: kom eindelijk eens met een echte Railionuitvoering!!
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Blausee-Mitholz
gast

Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Acido op zondag 29 juni 2008, 11:58:55
Met of zonder wapen is nog een mogelijke "variatie" maar daarmee houdt het bij de 1700 wel op ja... Cabine-airco wellicht?

Hmm ja een boeiend detail (terwijl Märklin al niet eens instaat is een juiste bakversie te gebruiken voor de Cis 484 terwijl dis wel voor handen is.....................) om daar mee te komen..................................

Mvg, Johan
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Baanloos op zondag 29 juni 2008, 15:01:28
In dit topic worden ook de Rocovarianten genoemd.
Als ik in een modelbaanwinkel staat vind ik de uitvoeringen van R* net een tikje minder; andere kleur geel....dan mag er wel sluitverlichting op zitten maar toch..
wie kent beide modellen? en is het met mij (on)eens?

en ja Marklin: kom eindelijk eens met een echte Railionuitvoering!!

Bij mijn weten heeft Roco voor de NS 16/1700 de mal gebruikt van de Franse BB7200, waarvan de NS-locs zijn afgeleid. Hierdoor zitten de zijwandroosters te laag. Märklin heeft vanaf het begin de roosters van de 1600 (en later dus 1700) op de goede hoogte gebracht.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 29 juni 2008, 09:35:55of het moet net die ene 1700 zijn met 3 vishaken i.p.v. 4 dat is de enige 1700 met afwijking nummer weet ik niet zo uit het hoofd
Dat is de NS 1741.

Ik zag toevallig een week geleden nog een foto van deze loc in mijn mailbox belanden, welke Silvester had gezien in Venlo.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Citaat van: mDDM op maandag 30 juni 2008, 00:00:07
Citaat van: Baanloos op zondag 29 juni 2008, 15:01:28
In dit topic worden ook de Rocovarianten genoemd.
Als ik in een modelbaanwinkel staat vind ik de uitvoeringen van R* net een tikje minder; andere kleur geel....dan mag er wel sluitverlichting op zitten maar toch..
wie kent beide modellen? en is het met mij (on)eens?

en ja Marklin: kom eindelijk eens met een echte Railionuitvoering!!

Bij mijn weten heeft Roco voor de NS 16/1700 de mal gebruikt van de Franse BB7200, waarvan de NS-locs zijn afgeleid. Hierdoor zitten de zijwandroosters te laag. Märklin heeft vanaf het begin de roosters van de 1600 (en later dus 1700) op de goede hoogte gebracht.

Stokoud onderwerp.
De roosters van Roco zitten te laag en sommige modellen hebben een te donkere kleur geel of een zilverkleurig dak.
Staat tegenover dat de roosters bij Märklin op de wand liggen in plaat van erin zijn verwerkt en dat sommige modellen een veel te lichte kleur grijs hebben. Verder is de aandrijving van Roco moderner.
Praktisch heeft het weinig effect. De drierail- en tweerailmarkt zijn keurig verdeeld tussen Märklin en Roco. Het is bijna 20 jaar geleden dat Märklin nog een tweerailvariant van de 1600 heeft uitgebracht en Roco is nooit aan een drierailversie begonnen.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Klopt en daarmee gaat iedere vergelijking dus verder mank.
dus kunnen we Back on topic.

Komt het er eigenlijk op neer dat Marklin een kans op varianten laat liggen...of dit gewoon niet ziet zitten.
Ik doel op keertreinvariant met dubbeldekkers, IC-rijtuigen met koprijtuig.
, Railionvarianten enz.
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Er komt een nieuwe NS loc aan.
Ben het helemaal eens met het bericht hierboven :D.