zoals beloofd de stavaza van waar ik tot hiertoe gekomen ben voor wat betreft het leggen van de rails van de testbaan (later schaduwstation zie plan #4404 in ander draadje "baanplan ontwerpen"), nog een zestal wissels en enkele passtukjes en het circuit is klaar MAAR ik moet nog de blokken indelen (met in de wetenschap dat dit het schaduwstation wordt), ingeven in CS2 etc... De draadjes van de wissels liggen klaar; ik beschik over 2 M83 decoders en 2 M88 terugmelders dus daarmee zou het automatiseren van deze testbaan moeten lukken.
Andere koek voor mij waarbij ik wat externe hulp heb ingeroepen, ik ben geen elektrotechnicus noch een soldeerder dus voor mij moet het simpel kunnen gehouden worden, als dat al mogelijk is.
Het geheel ligt op het ophijsbaar platform op een integraal kurkbed van 4mm met een uittrekbaar bedieningsbord voor de CS2, laptop en transfo 32VA voor de (latere) baanverlichting. Papieren template moet nog verwijderd worden en het vastleggen van de rails ook na enige tijd in dienst.
Ik maak grotendeels gebruik van de in mijn bezit zijnde voormalige 21 reeks K- rails (rond profiel).
De bovenbaan zal dan grotendeels bestaan uit de huidige 22 reeks K-rails (vlak profiel), nieuw (of 2de hands) aan te schaffen.
Tot hiertoe kan ik er nog mee overweg maar voor het vervolg heb ik dus wat externe professionele hulp ingeroepen, het vervolg zal pas in augustus of later te zien zijn maar ik heb hoegenaamd geen haast waarom zou ik? (nb de treinen kunnen reeds rijden op het aangelegde deel).
Het zal wat kosten maar tja elke hobby kost iets (koersfiets en uitrusting 10k€ als je mee wil, maar zoveel zal het hier wel niet bedragen of ik haak af (heb je hem?).
Ik heb ook een proefversie voor 2 maand van iTrain5 (evt verlengbaar) maar ik zou de testbaan willen aansturen met de CS2.
Tot daar.