Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

HELP! mijn Br 38 doet raar

Gestart door teenhakker maandag 09 juni 2008, 07:13:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HELP! mijn Br 38 doet raar
teenhakker
gast

HELP! mijn Br 38 doet raar
een paar dagen geleden reed ik met mijn Br 38 toen hij ineens na een paar rondjes langzaam maar zeker steeds zachter begon te rijden, dus ik gaf een beetje gas bij. maar dat had geen zin. ik heb hem toen stil gezet. maar toen ik hem wilde wegrijden ging alleen de verlichting branden en reed niet meer. alleen als ik hem een zetje gaf reed hij een klein stukje weer superlangzaam. volgende ging ik nog ff testen. de trein reed weer normaal. ongeveer 1 rondje en hij begon het hele verhaal weer opnieuw te vertonen. en een paar uur later weer opnieuw. hij staat nu al een paar dagen in een loods en heb er niet  meer mee gereden. behalve vandaag nog een keer gekeken maar hij herhaalde alles alweer. een rondje goed rijden en daarna weer raar doen.
hij is ongeveer 6-7 jaar oud geloof ik
weet iemand wat dit kan zijn?  :(

chris
Re: HELP! mijn Br 38 doet raar
Heb je de lok al eens een onderhoudsbeurt gegeven ?.
Wiel, wielassen en tandwielen schoon gemaakt en van een drupje olie voorzien.
Motor schoongemaakt, ankeras van een drupje olie voorzien, eventueel koolborstels vervangen, is de sleper ook nog goed.

Mvg,
Peter
Re: HELP! mijn Br 38 doet raar
Over welke br 38 spreken we de oude niet meer gemaakte versie of de nieuwe met klokanker motor.
Is het een analoge of digitale versie (delta).
Is het de oude versie doe dan wat Freak zei.

Re: HELP! mijn Br 38 doet raar
het zijn de koolborstels. waar kan je die kopen? bestellen of iets?
Re: HELP! mijn Br 38 doet raar
Bij de marklin handelaar bij je in de buurt.
Kijk hiervoor op de Nederlandse website van Marklin.

Re: HELP! mijn Br 38 doet raar
ok tnx  :D