Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Modelspoorbaan uit "de oude doos"

Gestart door Trainman vrijdag 01 mei 2026, 13:53:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modelspoorbaan uit "de oude doos"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Modelspoorbaan uit "de oude doos"
In eerdere topics heb ik jullie kennis laten maken met Brima Plan 341 en Falkenstein Extended. Maar door in het verleden opgelopen
meervoudige CVA's en de daarbij behorende gevolgen (klachten) is het er helaas niet van gekomen om deze plannen netjes af te ronden.

Sinds een aantal maanden weer bezig met een nieuw plan. Geen eigen ontwerp of aangekocht plan, maar een plan uit "de oude doos".
Ik kwam in een oud Märklin boek een ontwerp tegen waarin ook behalve het baanplan ook uitvoerig de lijst van de benodigde rails,
wissels en verdere benodigdheden wordt beschreven. Daarnaast ook de antieke bovenleiding. En de 75491 wisselaandrijvingen van M.
Voor mijn "gemakkelijk" bouwen. Met name kijken wat er in het boek staat  8)
De baan wordt aangestuurd met een CS3 Plus. En de nieuwe versie van iTrain.

Binnenkort zal ik hier de eerste foto's en tekst over plaatsen..

Groet,
Guus
Re: Modelspoorbaan uit "de oude doos"
Zeer benieuwd naar alles wat gaat komen! Veel succes met het bouwen!
Re: Modelspoorbaan uit "de oude doos"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

online
Re: Modelspoorbaan uit "de oude doos"
Gevonden, Guus!   :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Modelspoorbaan uit "de oude doos"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelspoorbaan uit "de oude doos"
Ik heb hem nu ook gevonden Guus. :thumbup:
Ik gaan je weer volgen.

Groet Michel
Re: Modelspoorbaan uit "de oude doos"
 @citaat ( @citaat )
Bedankt voor de link en ook ik volg je hier weer!!