iTrain, Dynamo, kosten maken voor zo'n simpel baantje ...
De lol is toch juist om iets simpel op te lossen?
En wat simpel is voor de een, is dat uiteraard niet voor de ander.
Citaat van: ikke op maandag 09 juni 2025, 00:48:14Daag me niet uit, het kan wel, maar ik denk niet dat dat nog erg praktisch is om eerlijk te zijn. Iets met twee korte stukjes na elkaar en volgorde-detectie. Je voelt de bult elektronica al wel aankomen
Volgorde-detectie werd vroeger gedaan met een ic (en een beperkt aantal onderdelen erom heen), een voorbeeld daarvan vond ik in een al wat ouder Miba-tijdschrift (uit 2013 of zo). Wat dat betreft is schakelrails simpeler (minder voorkennis nodig), maar ook minder betrouwbaar.
Massadetectie is goedkoper dan schakelrails maar vergt wel per schakeling 2 diodes, een condensator, weerstandje, en een printplaatje om het op vast te zetten. Doe mij dan maar 2dehands rails van 4 stuks voor € 10,- bij Kees Märklin of zo als beursaanbieding; en och, met deze rails maakt het dan verder ook niet uit voor het gezicht, als het maar werkt.
Ik zou trouwens niet gaan voor seinen maar voor relais, als het even kan, b.v. Hongfa HFD2 (bij Conrad ben je zo 3 euri kwijt, dus daar niet kopen).