Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Praattopic 20 jaar 3railforum - jubileumwagen

Gestart door Giant donderdag 05 juni 2025, 23:00:06

Re: Praattopic 20 jaar 3railforum - jubileumwagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

We zijn er achter gekomen dat betalen vanuit Duitsland met Sofort niet meer werd ondersteund door onze webshop i.c.m. onze bankdienst. Het is helaas voor ons ook niet meer te activeren, daarom hebben we afgelopen week een alternatief (buiten de CreditCard betaling) voor ons buurland geactiveerd in onze webshop : Pay by Bank

Dus heb je nog geen gigantisch mooie zijlosser kunnen bestellen omdat je niet via de bank kon betalen vanuit Duitsland, dit is nu wèl mogelijk!

Wir haben festgestellt, dass unser Webshop und unsere Bankdienstleistungen Sofort-Zahlungen aus Deutschland nicht mehr unterstützen. Leider können wir die Funktion nicht mehr aktivieren. Daher haben wir letzte Woche eine Alternative (neben Kreditkartenzahlungen) für unser Nachbarland in unserem Webshop aktiviert: Pay by Bank.

Wenn Sie also bisher keinen fantastischen Sideloader bestellen konnten, weil Sie aus Deutschland nicht per Sofort-Zahlung bezahlen konnten, ist dies jetzt möglich mit Pay by Bank!

Dan is het nu weer tijd voor een tussenstandje van onze actie 20 jaar 3railforum wagon :

nog75zijlossers.jpg

We hebben op dit moment daadwerkelijk 330 wagons in de shop verkocht. Daar komen 70 reserveringen bij van de stamtafels. Plus de max 25 die de stichting op voorraad wilt nemen, dan komen we op nog slechts 75 wagons te gaan eer de actie doorgaat!!

stand 18-7-2025.png

Als jij dus nog niet zo'n mooie wagon hebt besteld, maar die wel graag zou willen nu we er bijna zijn... Bestel er dan ook 1 (Of een stammetje...  O:-D  ) ) in onze shop! Of kijk of jouw lokale stamtafel ook een groepsbestelling gaat doen, en of je daar misschien nog bij kunt aanhaken. :thumbup:

Let op, als je nu bij het lezen van dit bericht denkt: "Ik heb al 3 van die mooie zijlossers, maar eigenlijk wil ik er best een stuk of 10"  >:-D  neem dan vooral even contact op via shop@stichting3rail.nl. Misschien kunnen wij dan nog iets betekenen in een uitbreiding van je oorspronkelijke order! Scheelt toch weer een beetje in de verzendkosten!

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Events team stichting 3rail - https://www.3rail.nl

zonder fantasie ook geen creativiteit

Vraagje: is het ingebruikstellen van een PayPal-account door de Stichting niet het overwegen waard voor het ontvangen van betalingen uit het buitenland. Of zitten daar voor een stichting weer kosten aan?
Forum Moderator Los forumlayout Banditos

Paypal zitten helaas best wel wat haken en ogen aan... :( Denk bijvoorbeeld aan het omgaan met de opzeggingen binnen Paypal, wat een vrij groot risico is... Want teveel van die opzeggingen, en je account krijgt een vlaggetje en vaak een straf als dat je er de komende x tijd geen geld af mag halen. En je moet er natuurlijk niet aan denken dat er bijvoorbeeld 50 wagens via PayPal besteld zijn, en PayPal dan zegt: Jammer joh, je mag niet meer bij je geld!
Dat zou effectief betekenen dat de stichting die 50 wagens zelf op zal gaan moeten hoesten, en feitelijk dus onbetaald, want zelfs ná levering kiest PayPal vaak de kant van de klant, alsnog moet leveren. Omdat PayPal anders het geld al helemaal niet meer vrij zal geven... :(

En dan rekent Paypal verkopers vaak ook nog eens vrij hoge kosten, die opzich natuurlijk doorberekend zouden kunnen worden, maar echt top is dat natuurlijk niet. Zodoende proberen wij altijd om de lokale online betaaloptie aan te bieden, zoals iDeal in Nederland, Bancontact in België, en zoals voorheen dus Sofort in Duitsland. Helaas heeft Sofort inmiddels, na overgenomen te zijn door een andere partij, andere eisen opgesteld, waar het voor ons als stichting dus momenteel niet aan te voldoen is... :(

Duidelijk verhaal Giant, dan is PayPal voor onze stichting financieel niet interessant.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Komm schon, Hanzi, hast du schon einen schönen JubileumsWagon bestellt? vroeg Klaus me met enigzins dwingende ondertoon...
Auch du solltest dieses tolle Forum ein bisschen unterstützen! ja maar, mijn baan staat al zo vol; de blik die ik toen van die bolle kreeg was niet best...
En zo kwam het dat ik er zojuist voor gezorgd heb dat het streefaantal wagens weer met eentje is toegenomen O:-D !

@citaat
En nu maar hopen dat die Klaus trots is op Hanzi. Ik ben het wel... :D
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: Hanzi op dinsdag 22 juli 2025, 15:01:48dat het streefaantal wagens weer met eentje is toegenomen O:-D !
Op één been kun je niet lopen hè Hans.  :P

BLIJ dat ik analoog RIJ

Nee, maar gelukkig kan ik nog prima hinkelen :D !

Aber! Was sagt Klaus davon?! Juist! Die zegt: Kauf doch noch so einer! :D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ja en dan vervolgens gaan zeuren over die neuer Kwatsch mit Kurzkoppelingen zeker :? ... Mij niet gezien ;) !

Net een Nederlander die Klaus! :D
Forum Moderator

Citaat van: Hanzi op dinsdag 22 juli 2025, 21:56:06neuer Kwatsch mit Kurzkoppelingen
Die bestaan al 40 jaar en zijn eigenlijk al vintage.  O:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Toch nog te nieuw en dus niks voor de WOSA...

Elsloo (LB)

Hallo Allemaal,

De 20 jaar jubileum wagon verkoop actie loopt nu 7 weken.

Ondanks dat we deze gestart zijn in de zomer periode, wordt de zijlosser goed door jullie ontvangen en besteld! Waarvoor dank  :thumbup:
Deze week kregen we zelfs een gezamenlijke bestelling van twee Duitse stamtafels binnen!
Zoals jullie weten loopt deze actie nog een tijdje, een stukje het nieuwe modelspoorseizoen nemen we mee.

Dan nu de cijfers!

We hebben op dit moment daadwerkelijk 364 wagons in de shop verkocht. Daar komen 70 reserveringen bij van de stamtafels. Plus de max 25 die de stichting op voorraad wilt nemen, dan komen we op nog slechts 41 wagons te gaan eer de actie doorgaat!!

stand 24-7-2025.png

Als jij dus nog niet zo'n mooie wagon hebt besteld, maar die wel graag zou willen nu we er bijna zijn... Bestel er dan ook 1 (Of een stammetje...  O:-D  ) ) in onze shop! Of kijk of jouw lokale stamtafel ook een groepsbestelling gaat doen, en of je daar misschien nog bij kunt aanhaken. :thumbup:

Let op, als je nu bij het lezen van dit bericht denkt: "Ik heb al 3 van die mooie zijlossers, maar eigenlijk wil ik er best een stuk of 10"  >:-D  neem dan vooral even contact op via shop@stichting3rail.nl. Misschien kunnen wij dan nog iets betekenen in een uitbreiding van je oorspronkelijke order! Scheelt toch weer een beetje in de verzendkosten!

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Events team stichting 3rail - https://www.3rail.nl
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ik dacht dat ik ze allang besteld had, niet dus  :(

Dus net gelijk twee van deze mooie wagons besteld  :)

Weer een leuke uitbreiding en zo hou ik de collectie compleet.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ook ik heb deze wagons besteld 😂😂

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

Vandaag ook mijn bestelling geplaatst. :P
Zojuist er ook 2 besteld.
Zojuist mijn bestelling uitgebreid met 1 wagon.
Groet.
Erwin
Ik twijfel nog.......
Wordt het er één of toch twee  :?
Of toch 3  :D

Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 29 juli 2025, 16:03:38Wordt het er één of toch twee
Maar, even advocaat van de duivel spelen, waarom niet gewoon 5? >:-D  >:-D
Krijg je dan kwantumkorting  :D

BLIJ dat ik analoog RIJ

In zekere zin wel, want de verzendkosten worden steeds minder per wagon :roll: !
Dat is een waarheid als een koe.
Erwin
Dat natuurlijk totdat het er zoveel zijn dat ze niet meer in een pakket passen. O:-D

Dan nemen de verzendkosten alsnog niet toe! :P

BLIJ dat ik analoog RIJ

:roll: de service is ongekend!
Forum Moderator

Op naar de 1000.  B)

Nog maar 522 te gaan dan Ad! :D
Goed nieuws er blijft wat geld over nu het Ziggo abonnement is opgezegd. Maar nu de twijfel worden het er dan twee of toch zelfs drie?  :?
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Bij zulk goed nieuws zou ik voor 3 stuks gaan Johan  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Elsloo (LB)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 29 juli 2025, 21:21:13:roll: de service is ongekend!

Niets anders gewend van ons toch  :help:  O:-D
Hier nog aan het denken om de bestelling te vergoten😂😂😂

Hoe sneller, hoe mooier!

Gewoon doen, heb ik vandaag ook gedaan :)

Ja beste dames, heren en modeltreinen... Zoals jullie mogelijk hebben gemerkt stuurden wij eerder vandaag nog een mail rond dat de actie bijna doorging, met nog 20 wagens te gaan. Maar, soms kan dat enorm hard gaan in korte tijd! Want wij kunnen jullie nu live hier op dit moment via dit bericht mededelen dat...

* Luidende stoomfluiten en getyphooneer

DE ACTIE DEFINITIEF DOOR GAAT!

Inmiddels zijn er namelijk 411 wagons verkocht, en als we daar de 70 wagons die momenteel door de stamtafels in (voor)bestelling zijn geplaatst bij op tellen, zitten we dus boven het minimum van 475!

Uiteraard snappen wij het dat jullie dit ook graag in een grafiekje willen terug zien, dus die hebben we ook dit keer weer voor jullie voorbereid! :) En zoals jullie kunnen zien, is er eigenlijk een volcontinu stijgende lijn te zien over de afgelopen 8 weken! Zoals al eerder vermeld doet het ons erg goed om te zien dat jullie deze wagon zo lijken te waarderen, want zo snel als dit loopt hadden wij in aller eerlijkheid in deze zomerse periode niet verwacht! Dus aan iedereen die zo'n prachtige wagon heeft besteld: Een welgemeende dankjulliewel!

stand 31-7-2025.png

Maar er is nog beter nieuws! Want onze actie loopt nog tot 31 oktober dus als jij nog niet hebt besteld, dan is er nog even de tijd om mee te helpen om dit onze meest succesvolle actie ooit te maken! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En als je al wel hebt besteld, maar nu bij het lezen van dit geweldige nieuws in alle euforie denkt: Die actie is compleet ontspoort, ik wil nog 10 wagons!! >:-D Neem dan gerust even contact op met shop@stichting3rail.nl. Misschien kunnen wij dan nog iets betekenen in een uitbreiding van je oorspronkelijke order! Scheelt toch weer een beetje in de verzendkosten!

Ps. Mocht je nu de actie definitief doorgaat alsnog overwegen om als groep te bestellen, laat ons dan vooral (vrijblijvend!) tussentijds weten hoeveel jullie eventueel zouden gaan bestellen.
Speciale Gast Events Team

Echt snel gegaan in het laag seizoen voor de modelbouw. Helemaal top!
Citaat van: Giant op donderdag 31 juli 2025, 18:23:39Zoals jullie mogelijk hebben gemerkt stuurden wij eerder vandaag nog een mail rond dat de actie bijna doorging, met nog 20 wagens te gaan.
Ik heb geen mail gehad, ook niet in de spam. Of heb je het via de 3rail nieuwsbrief service verstuurd die zou stoppen?

Waarschijnlijk heb jij "aankondigingen" uitgeschakeld in jouw notificatie voorkeuren, dan ontvang je dit soort emails niet. ;) En doordat de mails vanmiddag zijn verzonden heeft vermoedelijk ook nog niet iedereen de mail gezien... Dus vandaar de toevoeging van "mogelijk" in de zin er over!  >:-D  :o)  :o)  :o)
@Giant, yep dat was hem die optie stond inderdaad uit *schaam me diep*.

@NL-modelspoor joh dat geeft toch niks! Wij zijn gewoon een van de weinige toko's op het internet die die instelling daadwerkelijk respecteren! :D

Gr, Thierry

Elsloo (LB)

Dank aan jullie allemaal die deze wagon besteld heeft! 👍

Actie gaat door.jpg
Ik wil er wel eentje hebben, maar moet nog even een weekje wachten en even puzzelen.
Valt niet mee als je ziek in de WW zit met die 70%...  :|

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

GEFELICITEERD!!

Henk

Citaat van: Roland op donderdag 31 juli 2025, 19:46:34Valt niet mee als je ziek in de WW zit met die 70%...  :|

Oeps, nee dat kan inderdaad vrij zwaar zijn! 8o Maar weet dat je nog tot 31 oktober hebt, dus tijd genoeg om nog even te sparen! ;) De actie gaat inmiddels definitief door omdat we de ondergrens hebben bereikt, maar er zit geen bovengrens aan. Dus voel je zeker niet gehaast! ;)
Ohhh, dus ik heb nog even de tijd begrijp ik?
Nou, mooi om te horen, dankjewel!  ;)

En wat betreft de eerder besproken mail, ik heb alleen de mail gehad van vandaag, 13:29.

Maar, we zijn er weer met het aantal, dus hulde voor iedereen dat het wéér gelukt is!  :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Roland op donderdag 31 juli 2025, 21:02:30Ohhh, dus ik heb nog even de tijd begrijp ik?
Nou, mooi om te horen, dankjewel!  ;)

Klopt helemaal! Tot 31 oktober dus.

Citaat van: Roland op donderdag 31 juli 2025, 21:02:30En wat betreft de eerder besproken mail, ik heb alleen de mail gehad van vandaag, 13:29.

Oh dat is wel bijzonder, vandaag was volgens mij de 4e of 5e mail die er over is verzonden. Zijn de eerdere mails misschien in je spam map beland?

wensmodel 52 8060 -7

Gefeliciteerd iedereen die dit maar weer mogelijk gemaakt heeft en nog mogelijk gaat maken tot 31 oktober 2025.
Even dit: als het aantal bestellingen van leden boven de 500 uitkomt neemt het forum dan toch nog 25 extra af voor de winkel?
Zo ja, dan kan iemand later na 31/10/2025 dus nog beslissen neem ik een wagen of toch niet en de nieuwe leden die er na 31/10/2025 bijkomen kunnen ook uit die kleine voorraad - zolang die reikt - nog een wagen bestellen. Zo nee, geen 25 extra, pech gehad dan die voor de besteldatum er niet bij was. 
Dirk :-{)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

Hoi Dirk.

Die 25 extra voor de "shop" was alleen voor het geval we het minimum van 500 net niet zouden halen. 

5... 0... 1!!!!!! 8o  8o  8o  8o