Na vele jaren modelbouw en verzamelen van andere miniaturen in andere schalen ben ik toch eindelijk om naar het modelspoor. Ik kreeg van iemand een stukje diorama, een prachtige teatray, en dat zette me aan het denken, kan ik dat niet uitbreiden? Ondanks dat dit dienblad voorzien is van Roco rails, wil ik deze toch graag ombouwen naar Marklin. Maar dan wil ik er wel direct een uitbreiding bij maken. Welke stukken rails heb ik dan nodig? Kan er iemand voor mij een railplan maken? De bestaande hart-op-hart afstand is 80 mm, ik heb voor mijzelf 2 ontwerpen gemaakt waar ik nog uit moet kiezen. De bedoeling is dus dat het een modulaire baan wordt die makkelijk uit elkaar kan. Vandaar dat de rails op de scheiding tussen twee secties ook van elkaar los- en/of vastgemaakt moeten kunnen worden.

Het bestaande deel zit bij het eerste ontwerp helemaal rechts en bij het tweede ontwerp in het midden. Het is wel de bedoeling dat de loc en de wagons die ik voor het diorama gekocht heb, straks er ook op kunnen rijden. Hoe dat exact gaat werken ben ik nog aan het ontdekken. Als ik eerst maar duidelijk heb welke rails, wissels en kruisingen ik nodig heb, kan ik in elk geval verder.
Wie helpt me hiermee op weg?