Blijkbaar was iemand van mening geweest dat de loc ook op olie zou moeten lopen. (Of hij/zij had aandelen in een oliemaatschappij
De gehele loc ontmanteld en met wasbenzine volledig schoongemaakt, kon het opbouwen weer beginnen.
Nadat de onderdelen waren "geoogst" uit een 3000 sloper, bleek helaas dat het omschakelrelais het niet fatsoenlijk reageerde.
Deze bleef telkens als het ware "plakken".
Het contact bleef aangetrokken, en moest dan handmatig worden verbroken.
Alles geprobeerd om dit te verhelpen, maar helaas zonder resultaat.
Telkens als het relais werd ingeschakeld, viel deze niet meer terug.
Maar, ik had 2 slopers. Dus geen nood, dacht ik.
Helaas bleek het 2e relais helemaal niet te functioneren.
Doormeten van de spoel gaf een oneindige weerstand. Dus een draadbreuk.
Vervolgens dan maar in de auto naar mijn treindealer. Aldaar een relais en ook een lichtgeleider "gescoord".
Deze vervolgens ook in de loc gebouwd en gezet. Nog enkele onderdelen, zoals bandjes en sleper vernieuwd, en daarna op de testrail.
En, jawel. De loc functioneert weer als een zonnetje.
Hij schakelt weer netjes en loopt weer prima.
De vriend van onze zoon kan deze loc weer komen halen en daarmee zijn kinderen verblijden.
Daarom aan ieder dank voor de hulp, ondersteuning, tips, enz.
Dit heeft er voor gezorgd dat deze loc weer zijn rondjes gaat rijden.
Groet, Paul