Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hoeveel ruimte zit er nog in zo’n faller autootje

Gestart door Een_beginner zaterdag 10 mei 2025, 17:09:50

Hoeveel ruimte zit er nog in zo’n faller autootje
Dag,
Betreffende die faller autootjes voor een analog systeem, zit er nog wat ruimte in zo'n autootje. Zo zou ik graag een esp32 willen inbouwen, maar dan heb ik wel max 2 cub centimeter over. En zo'n autootje kopen en maar eens open schroeven is mij net iets te gortig. 
Dank voor jullie aandacht,
Vg een beginner
Re: Hoeveel ruimte zit er nog in zo’n faller autootje

BLIJ dat ik analoog RIJ

In een autootje gaat dat natuurlijk nooit passen. Wellicht in een vrachtwagen?

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Jitze.

Ik ben in het bezit van een Brekina Ford Transit voor het analoge Faller Car-System (161513), en die heeft in ieder geval geen 2cm3 over.

Groeten,

Erik.
Een personenauto in 1:87 is maar krap 2cm breed. Aan de binnenkant heb je die ruimte niet. Zelfs een bestelbusje haalt maar net de 2cm over de buitenkant gemeten.
Op het dak met een imperiaal, zoiets als dit; KLIKKIE
Imperiaal kan je zelf maken van plastic profieltjes en dan de esp32 camoufleren met een (papieren) zeil, touwtjes eromheen en aan de achterkant een rood vlaggetje eraan te wapperen.
Dat is een geniaal idee. M5Stack heeft ESP32 onder de 2 cm^2 en nog geen 0.5 cm dik. Ik moet dan toch maar eens zo'n vrachtwagen kopen om dit eens uit te proberen. 
Dank.