Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

faller car system

Gestart door marklin122 maandag 01 januari 2007, 13:45:32

faller car system
marklin122
gast

faller car system
plaats hier je foto's en filmpjes van je faller car system.

ik wil ook een paar setjes gaan aanschaven maar ik wil eerst jullie mening horen van het car system.

gegroet h. van keulen
Re: faller car system
Hallo H. (mogen we je voornaam niet weten ?),

Ben zelf nog niet in het bezit van 't Faller Car System. Maar dat gaat er zeker komen ! Het is een erg leuke toevoeging op de modelbaan, kan je zeker aanraden deze stap te zetten :) De mogelijkheden worden ook steeds groter.

Een heleboel basisinformatie kun je hier vinden: http://members.lycos.nl/carsystem/

Via de links op deze pagina vind je ook informatie over het aanpassen van de auto-tjes. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de auto's van verlichting te voorzien. Ook zijn er al diverse mensen bezig met het digitaliseren van hun wagenpark. Via infrarood kun je de auto's dan zelfs met de PC bedienen. Zaken als langzaam optrekken en afremmen, variabele snelheden en uitgebreide lichtfuncties (richtingaanwijzers e.d.) behoren dan tot de mogelijkheden. De eerste twee zijn mijns inziens een zeer welkome aanvulling. Het standaard rijgedrag van de Faller auto-tjes is nogal onrealistisch. De wagens rijden veel te snel en starten en stoppen abrupt.

Je kunt het dus zo gek maken als je wilt 8)

Op bijvoorbeeld http://www.youtube.com kun je diverse filmpjes vinden over het Faller Car System (ff zoekfunctie gebruiken), zo ook bijvoorbeeld deze: http://www.youtube.com/watch?v=gLG2K1gYB9A (dat laad-systeem is werkelijk zeer ingenieus !).

Hopelijk heb je wat aan deze post. Happy New year !

Vriendelijke groeten,

Rolf

marklin122
gast

maar rook in de standaard wagenstjes die je erbij kan kopen zit dat licht er dan niet op?? kan je dat apart kopen??

gegroet HARRIE van keulen
Hey Harrie,

Voor zover ik weet is verlichting nooit standaard. Mogelijk zijn er uitzonderingen maar in ieder geval zit op het gros van de standaard wagens cq. startsets GEEN verlichting.

Deze zul je dus ofwel zelf in moeten bouwen, ofwel door iemand laten doen. Op de beurs in Houten staat in ieder geval altijd een Duitser die dit voor je kan doen. Hij kan de wagens ook voor je digitaliseren. Hangt wel een (behoorlijk) prijskaartje aan.

Heb je al eens op de Faller Website gekeken ? Het is een trage rot-site maar daar kun je wel alle onderdelen die Faller zelf voor het Car System levert bekijken.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Speciale Gast

Citaat van: marklin122 op maandag 01 januari 2007, 16:09:35
maar rook in de standaard wagenstjes die je erbij kan kopen zit dat licht er dan niet op?? kan je dat apart kopen??

gegroet HARRIE van keulen

Harrie,

Er staat een man in Houten  (ja een hele hoop maar in bedoel op de beurs) en die ken ik aardig en die verkoopt spulletjes om dit inte bouwen. Als je binnverlichting, voor en achterlampen wilt kost dit ong ?20,- ik heb dit zelf ook en het werkt perfect. Als je Auto stil komt te staan brand de verlichting nog ong 45 seconden door.

Groetje,s

Robbert

Hallo Allen,

volgens mij hebben de standaard auto's van het faller carsystem géén verlichting
het is natuurlijk allemaal zelf in te bouwen ( zal wel priegelwerk zijn )
ook is er iets dat je inderdaad de auto's kan voorzien van remlicht of knipperlicht
het is allemaal mogenlijk
zelf heb ik het ook, het carsystem dan, maar nog geen verlichting ofzo, wie weet waag ik me er eens aan.

maar zo'n setje van 20 euro....tja waarom niet maar de losse auto's van het carsysteem kosten meestal al "minimaal" 49,50 euro, en dan praat je over een simpel autotje
dus geen vrachtwagen of bus
er zal heus wel ergens soms iets goedkoper zijn, daar twijfel ik niet aan, maar dit zijn de gemiddelde prijzen die ik ken

mvg Frans
marklin122
gast

maar rook kij had het over infarood weet je waaneer dat ongeveer uit komt of is dat al uit.

gegroet harrie van keulen
marklin122
gast

maar als ik een starters set koop wat zouw dan het beste zijn op accu of op batterij??

Hallo Harrie,

Ik zou gaan voor een startset met een accu
bij die set zit namelijk de oplader er al bij
en met batterijen hoef je niet steeds nieuwe erin te doen
dus ik denk dat je op een gegeven moment goedkoper uit bent ,als je een startset met een accu neemt

gr. Frans
Citaat van: marklin122 op maandag 01 januari 2007, 20:58:27
maar als ik een starters set koop wat zouw dan het beste zijn op accu of op batterij??

bestaat er dan een set op batterijen,nooit  van gehoord. :?: :?:
Speciale Gast

Stand 7 :-)

CiteerEen heleboel basisinformatie kun je hier vinden: http://members.lycos.nl/carsystem/

Ik lees daar dat een personenautootje na zeven uur laden slechts 45 minuten kan rijden... 
:shock: Serieus??

Dat betekent dat je voor elke personenauto er 10 moet hebben en een soort automatisch schaduwlaadstation als je ze continu op de weg wilt hebben :-P

(7 * 60 ) / 45 = 9,3 -> 10

marklin122
gast

kijk deze vrachtwagen is geloof ik standaart en heeft ook gewoon licht en zo

Hallo Harrie,

ik denk dat diegene het zelf gedaan heeft
de titel is dan denk ik ook :  "Faller Car System test"
als je ook goed kijkt ,zie je de auto langzaam vertrekken en op een gegeven moment ook stoppen
ook zie je de knipperlichten aangaan

zulke modellen heb ik nog niet in startsets of los te koop gezien
maar je weet maar nooit waar ze op een gegeven moment mee op de markt komen
afwachten dan maar

gr. Frans

PS.   voor een Faller Carsystem op batterijen, kan je even kijken op de faller site Biels, en dan dit 
        nummer intypen : 161402
        dan zul je zien dat dit een set is die op 2 batterijen werkt.
Persoonlijk vind ik het een leuk systeem.
Maar ik wacht nog een paar jaar met de aanschaf er van.

Het zal net als het digitale systeem van onze trein nog veel verder moeten uitgewerkt.
Denk maar aan de 6080 / Delta.

Nu op dit moment trekken de treinen netjes op en zo remmen ze ook af.
Dat zal in de toekomst ook wel zo gaan bij het Car Faller Systeem.

Maanden geleden heb ik voor een goede treinvriend zo'n set in zijn baan verwerkt maar ik kan er geen strakke plasser van krijgen (sorry).

Nee, ik wacht gewoon de tijd af en als het dan ook wat leuker betaalbaar wordt zal ik er eens over gaan denken.
Speciale Gast

Citaat van: marklin122 op dinsdag 02 januari 2007, 00:05:04
kijk deze vrachtwagen is geloof ik standaart en heeft ook gewoon licht en zo

Dit is helaas ingebouwd. Maar dat kan je dus kopen op de beurs in Houten.

Groetjes,

Robbert
Citeermaar rook kij had het over infarood weet je waaneer dat ongeveer uit komt of is dat al uit.

Over het aansturen via infrarood kun je informatie vinden via de links op bovenstaande website. De directe link is: http://www.infracar.de/. Dit is volgens mij gewoon een door hobbyisten uitgedacht systeem, komt dus niet uit de stal van een groot merk.

De gele vrachtwagen uit het filmpje is inderdaad echt zelf omgebouwd. Een dergelijke functionaliteit is (nog) niet af fabriek te verkrijgen. Wat dat betreft hebben Riny & Robbert gelijk, in de toekomst zal het Faller Car System ook wel door Faller zelf uitgebreid worden maar op dit moment zul je daarvoor naar de beunhaas ;) (lees: Houten) moeten !

Vriendelijke groeten,

Rolf

Speciale Gast

Infracar is eigenlijk gewoon digitaal met auto's rijden. Het gaat precies het zelfde als met Digitaal treinen rijden.

Kijk hier hoe het werkt: http://www.youtube.com/watch?v=gLG2K1gYB9A

Als je dat op je modelbaan wilt gaan bouwen ben je Meer aan je Faller car system kwijt dan aan je modelbouwbaan.

Groetjes,

Robbert
kippenlijntje
gast

Erg leuk filmpje ja.
Stond in de izjkant van het andere filmpje.
Leuk om te zien maar dan en je wel erg met de auto's in  de weer in plaats van de treintjes. :D

Groetjes Antal.
Speciale Gast

Stand 7 :-)

Cool! :-) Leuk om te zien. Maar er is heel veel voor nodig voordat je zoiets hebt...

In het filmpje is inderdaad te zien dat ze een (groot!) volautomatisch laad/schaduwstation hebben moeten ontwerpen en bouwen. Ook is er heel wat aan de aansturing gebeurd.

Ik kreeg de indruk dat ze software zelf hebben moeten schrijven en ze moeten werkelijk een ka-pi-tááál uitgegeven hebben aan stopsecties, wisselsconstructies en dergelijke.

En dan nog al die voertuigen, en niet te vergeten de vele uitbreidingen aan de voertuigen (vnl. verlichting) waar-ie per auto weken mee bezig is.

Allemachtig... als je dát allemaal gaat optellen kom je op een bedrag uit waar je groen van ziet :mrgreen:
Het is overigens gefilmd bij Miniatur Wunderland in Hamburg. Aangezien dat de grootste modelbaan ter wereld is mag je daar zoiets ook wel verwachten...
CiteerKijk hier hoe het werkt:

Hey Robbert,

Is dat geen plagiaat te noemen ? Hetzelfde filmpje als ondergetekende posten ! ;) Hahaha... Zonder gekheid, het is een leuke documentary en het geeft een goed beeld van de mogelijkheden die er zijn met het Car System.

Mijn uiteindelijke doel is behalve digitaal treinen ook zeker digitaal autorijden op de baan, een samenspel van beide dus.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Speciale Gast

Woeps... niet gezien  :?

Groetjes,

Robbert