Nieuws:

Er zijn 410+ wagons verkocht! De actie gaat dus door! Bestel ook in onze Stichting 3rail Shop de 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Br 01 met nieuwbouw ketel

Gestart door Jasperkc zondag 04 mei 2025, 08:08:26

mooie 44er bij de VSM

Een aantal jaren geleden hebben een aantal liefhebbers de br 01 welke in het Zwitserse Bowil op een sokkel stond rijvaardig opgeknapt. Deze br 01 is er één van het type met een Neubaukessel-01. Ik vind dit een erg mooi model en zou die graag in het märklin assortiment willen zien. Ik weet wel dat Roco al een mooi exemplaar heeft maar mooier zou ik het vinden als märklin dus met een actuele versie komt.
Groet, Jasper.
Re: Br 01 met nieuwbouw ketel
Er staat voor dit jaar al een nieuwe 01 aangekondigd en dat wordt volgens mij een zeer mooie uitvoering (tijdperk 2)
Re: Br 01 met nieuwbouw ketel
Dat is de 39003.

Deze is alleen niet voorzien van een nieuwbouwketel (stand 1936). De nieuwbouwketels zijn voor zover ik na kan gaan pas vanaf 1957 ingebouwd.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.