Beste bellejt,
Dank alvast voor je reactie.
Het gaat om het volgende verhaal:
De loc is een blokkendoos van Roco, daarin zit een ESU Lockpilot.
Ik wil via stroomvoerende koppelingen de aansluiting van de + en F1 doorvoeren naar de volgende wagons, om zo de binnenverlichting in de wagons via ledstrips te laten branden.
De ledstrip in de wagons worden dan gevoed via de plus van de stroomvoerende koppeling, en geschakeld via de 2e draad (F1) van de stroomvoerende koppeling.
De laatste wagon (stuurstand) niet aangesloten via stroomvoerende koppeling. Deze wordt voorzien van een aparte FX-decoder om zo aldaar zowel de binnenverlichting (F1)
alsook de front- en sluitverlichting te laten branden.
Helaas heb ik maar 2 aansluitingen op de stroomvoerende koppeling, dus was het niet mogelijk dit allemaal te regelen zonder deze aparte FX-decoder.
En, naast 1 Lockpilot nog 3 aparte FX-decoders te plaatsen vond ik financieel gezien wat teveel van het goede.
Ik dacht op deze manier een oplossing te hebben om en, de binnenverlichting te kunnen aansluiten, en de front- en sluitverlichting te laten werken.
En, de verdeling van de wagons over de beide decoders 3-1, 2-2, of 1-3 is, lijkt mij niet zo'n groot verschil uit te maken.
Wat wel belangrijk is, is dat ik 12V voeding nodig heb op de strips.
En, daar zit de vraag in verborgen, of dat met weerstanden gedaan moet worden of via een eenvoudige spanningsregelaar 7812.
Ik heb helaas geen beschikking over electronische spanningsconverters.
En, ik heb onvoldoende kennis van ESU Lockpilot en FX, om te weten of ik dus een dergelijke 7812 via een decoder geschakeld kan worden.
M.a.w. gaat dit goed, en overleeft een decoder dit.
Dat is de reden van mijn vragen.
Wellicht is het nu duidelijker wat de bedoeling is.
Ik hoor het graag.