Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bedrijven of merken

Gestart door Copapro maandag 21 april 2025, 23:18:57

Bedrijven of merken

Bedrijven of merken
Ik ben op zoek naar wagons met bedrijfsnamen of merken en daar bijpassende voertuigen. H0, en merk voertuigen maakt niet uit.
Bedoeling is dat bij goederenloods voertuigen komen te staan en dat de loc bijpassende wagons kan rangeren.
Wie kent combinaties.
Re: Bedrijven of merken

Neem een bepaalde wagon met opdruk van een bedrijf/merk.

Ga naar Google en toets de naam van het bedrijf/merk in met daarachter HO en het woord: Vrachtwagen of vrachtauto of truck.

Windhoven

Gelukkig staat in je onderschrift al welke periode. Maar welk land? Wat voor soort goederenloods? Dat beperkt de mogelijkheden al iets.

Swiss rail .. what else?

Met een bierbrouwerij, bierwagons en bijbehorende trucks kun je alle kanten op :).

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

DHL.

Groet Michel
Schenker, Van Gend en Loos... Verzin het maar!

Je moet alleen wel bij de fabrikanten gaan checken wat ze in de aanbieding hebben.

Van Märklin weet ik zeker dat er wagons met (DB) Schenker zijn. Wiking en Brekina hebben vast wel auto's.

Artitec maakt mooie vrachtwagens en bestelwagens van Van Gend en Loos.

Goederenloodsen kun je zelf van opschriften en logo's voorzien.

Groet,

Peter
Lapjeskat
gast

De posterijen ontbreken op veel modelbanen terwijl er zoveel materiaal beschikbaar is.

Ik hou van hobbies

Märklin 47458. Volvo containerwagons.

Tellen opleggers ook mee? LKW Walter en zo. En dat dan op Wascosa wagens.

Ik heb zelf meer het idee van stuksgoederen. De goederenloods die ik op het oog heb heeft aan de ene kant een losperron voor de wagons en aan de andere kant voor vrachtauto's.
Ik zie dat je werkt met tijdperk III en IV en dan zou ik denken aan Schenker en dan de groen/gele of nog wat ouder de groen/geel-grijze modellen. Er is veel voor te krijgen en ze transporteerden allerlei producten en in die tijd zal dat vooral stukgoederen zijn geweest en waren zo ver ik weet in allerlei landen actief.
Brekina en Herpa hebben allerlei modellen gemaakt.

Hoop dat dit helpt.