Hallo,
Inmiddels is de ombouw voor een groot deel uitgevoerd.
Helaas loop ik tegen een probleem aan.
De binnenverlichting is aangepast en nu voorzien van een gele ledstrip.
Deze werkt prima via de F1 toets van de MS/2.
Ook de motor van de loc loopt goed, ik heb de standaardprint in de loc laten zitten en aldaar alleen de diodes, welke voor de oude verlichting waren gemonteerd, verwijderd.
Vervolgens voor de frontverlichting een 3 mm gele led aangesloten en voor de sluitverlichting een rode 3 mm led.
Bij beide van deze leds een weerstand van 3k3 in serie met de anode (+) opgenomen en vervolgens verbonden met de decoder.
Ik krijg echter geen licht in de front of sluitverlichting

.
Wanneer ik de decoder verwijder en ik meet (met een universeelmeter) via de aansluitcontacten van de decoderprint, dan meet ik van pen 7 naar pen 6 en van pen 7 naar pen 2, telkens netjes 3k3.
De decoder is de standaard decoder van Roco, het zou een ESU 10745 zijn.
Ik kan deze decoder echter niet uitlezen via de de ESU Lokprogrammer. Ik krijg daar de melding dat deze decoder niet wordt ondersteund.
Mijn vraag is wat de reden kan zijn dat de front- en sluitverlichting niet werken?
Iemand een idee?
Ik heb de datasheet van de decoder gedownload. Daarin staat iets over een dimmer functie van de decoder.
Het valt echter op dat de Duitse en Engelse vertaling aparte CV's geven over de dimmerfunctie. En, heeft dat nog invloed?
Hoor het graag,
Groet,
Paul