Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanplan

Gestart door Rogier Loenen vrijdag 06 juni 2008, 12:14:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baanplan
Dat is jammer. heb gisteren gezocht in de help, maar kon het ook al niet vinden.

Maar rogier, je hebt alle tekeningen als jpg, dus bouwen moet geen probleem meer zijn.

Roy
Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanplan
Citaat van: Rogier Loenen op woensdag 28 januari 2009, 11:16:42

Aan de linkse kant heb je in de tunnel een engelse wissel liggen. Hierdoor is deze niet zichtbaar en soms staan die dingen net fout.
Tip: zorg dat de tunnelingang zo groot is dat je de stand goed kunt zien.

groetjes
Henk
Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baanplan
Hij ging alles sturen met koploper. Ik weet niet, of hiermee ook de stand van de wissels te zien blijft?

Roy
Re: Baanplan
Rogier Loenen
gast

Re: Baanplan
Volgens mij kun je het met koploper zien en er komt een lampje in..... ik weet in ieder geval zeker dat ik het ook aan het icoontje kan zien op CS1.

Rogier
Re: Baanplan
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baanplan
Hallo Rogier,

de stand van de wissel, die je kan zien op het CS1 schakelt op het bedieningsscherm van Koploper zelfs mee met de Centrale, en omgekeerd natuurlijk ook.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baanplan
Rogier Loenen
gast

Re: Baanplan
Zo heren,

Dankzij de uitermate goeie hulp van Roy heb ik nu een baanplan wat helemaal naar mijn zin is. Zelfs meer dan dat.... het kost me wel een vlaai binnenkort op de beurs maar dat heb ik er graag voor over.

Zie hier het resultaat;

Het schaduwstation:


En hier het zichtbare deel:


Het frustrerende is dat ik nog steeds niet kan rijden maar in dit geval heb ik het geduld er wel voor over. Gelukkig kan ik her en der mijn materiaal nog laten rijden. Zoals hier mijn 52-er:



Eerst nog even door sparen voor de ontbrekende rails en dan verhuist dit topic naar modelbaanbouw.

Re: Baanplan
EgMaf
gast

Re: Baanplan
Helaas denk ik dat die binnenste van de 3 sporen in de lus niet gaat passen: Je moet in een kort traject van het hoogste punt (de brug) naar het laagste punt (schaduwstation) toe...

Het schaduwstation kan trouwens (met gebogen wissels) nog een stuk optimaler. Ook zou ik daar 2 doodlopende spoortjes in leggen, voor de stoptrein-pendeldienst met het kopspoor bij je station.

En ten slotte mis ik nog wat anderen je ook al getips hebben, zoals het langere uithaalspoor en ontkoppelrails.
Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baanplan
Egmaf,

wat ik in het baanplan vergeten ben te wijzigen, is dat het station nu hoogte 1 wordt, en het kruisspoor hoogte 0. Het is nu dus omgekeerd. Op die manier kan het wel.

Ik heb zoveel mogelijk de rails gebruikt, die hij al had. Idd zou het met bochtwissels handiger kunnen, maar die had hij geen meer (en normale wissels wel). De hobby is al duur genoeg, dus dan moet je wat concessies doen.

Het spoortje verlengen kan idd nog.

Roy