Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

weatheren of toch niet?

Gestart door Gerard31956 zaterdag 22 februari 2025, 19:22:24

weatheren of toch niet?

weatheren of toch niet?
zeg nou zelf, dit ziet er toch prachtig uit.  ;)  B)

PICT0043.JPG
Re: weatheren of toch niet?
Speciale Gast

:) Tja, zien er inderdaad prachtig uit maar een beetje weathering zou geen kwaad kunnen natuurlijk. :roll:
Maar ja, je kan er ook eerst nog een tijdje zo van genieten en dan op een later moment een beetje weatheren.
Suc6 met nadenken erover. :D
Je hebt toch wel gezien dat dit echte zijn en geen modellen?

Hier nog een foto
oops, ging wat mis met de foto. Poging 2

PICT0042.JPG

ik heb toen helaas geen foto van de complete trein kunnen maken. Locatie Neue Mitte, Oberhausen

Maar waar het om gaat dat weatheren niet altijd hoeft. ook in het echie komen brandschone of nagelnieuwe wagons voor.

Ik vind een beetje vuil toch wel mooier...  ;)
 @citaat Die is mooi gelukt! :)

Ik heb deze eens gedaan:
OOFZ 611 992 | Märklin 00751-12_09 by Basjuh1981, on Flickr
Speciale Gast

Citaat van: Gerard31956 op zaterdag 22 februari 2025, 20:40:51Je hebt toch wel gezien dat dit echte zijn en geen modellen?
:-) Nou nee, ik was teveel gefixeerd op de wagons, keek er niet naast. 8)
En op die foto lijken ze wel zo'n nieuwe plasticglans te hebben, zodoende mijn opmerking.
 @citaat En daarmee lijkt bewezen dat plastic glans een reële bedrijfstoestand weergeeft. Hulde dus aan de modelspoorfabrikanten die dat goed weten na te bootsen.

Nu nog de spoorbedrijven overtuigen dat een sopje en een verfje best mogen worden gebruikt! Het scheelt ons immers heel veel werk om alles maar te verouderen om het echt te laten lijken. Dat hoeft dus niet!

En NS, kijk nou toch een keer naar de staat van het gewone materieel waarmee mensen worden vervoerd! Het is tegenwoordig te vies om aan te pakken. En als modelspoorder zit je met je glanzend gepoetste spullen bijna voor gek. Het is eigenlijk een schande!

Groet,

Peter