Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251

Gestart door Teddyvallei dinsdag 03 juni 2008, 18:03:57

Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251

een hele trotse papa van tygo en jamie

nee hoor davy  :lol: :lol:
maar heb geleerd dat er met elke winkel wel eens wat fout gaat
ik kan nu ook wel gaan zeggen dat wentink in arnhem een k*t winkel is want mijn rivarossi IRM komt maar niet !!!!! :? :?
maar daar kunnen hun niks aan doen !!!!
of op hijermann in winterswijk die de rivarrossi niet wil bestellen omdat er geen vraag naar is bij hun (in het begin uiteindelijk kan hij nu wel daar besteld worden )
daarom zeg ik altijd iedereen heeft een favorite winkel en de ander kan er niks
mijn oom wil niet naar mijn huis winkel in winterswijk en ik niet naar de zijne in zelhem maar als ik daar toevallig wel met mijn oom ben koop ik soms toch iets
niet altijd kan een winkel er wat aan doen en ik denk dat wij daar als consument soms te makkelijk over nadenken en dit is niet alleen om het wel of niet opnemen voor total trein maar voor alle winkels
ik had het eerst totaal niet met MTE  daarna een keer iets besteld omdat hun de enige waren met de marklin locloodsen en nu zelfs een keer heen geweest en wat gekocht  :lol:
ik heb zelf ook nooit geduld en het kan niet snel genoeg gaan als ik iets op internet zie en het is net te koop dan wil ik het wel maar mijn vrouw zegt altijd wacht nou eerst maar eens rustig af
dus nogmaals niet voor korting ofzo gewoon in het algemeen !!!!
en ook niet om iemand af te branden of afte zeiken ofzo
gewoon een mening
groet robert
Citaat van: Tighfield op zondag 03 augustus 2008, 14:58:58

Het grappige is dat deze foto eigenlijk niet eens gemaakt kan worden: de 1215 en de 1251 is één en dezelfde loc...

Vernummeringen
Net als bij NS werden de locs ook bij ACTS in de serie 1200 genummerd, al begon de telling nu bij 1251:   
NS:    ACTS:
1215 1251 
1225 1252 
1218 1253 
1214 1254 
1221 1255

Bron: deze link.

Maar ook op mijn baan wordt de waarheid grof geweld aangedaan: ook ik heb beide machines.
Citaat van: Gerard op zondag 03 augustus 2008, 21:15:48
Citaat van: Tighfield op zondag 03 augustus 2008, 14:58:58

(foto)

Het grappige is dat deze foto eigenlijk niet eens gemaakt kan worden: de 1215 en de 1251 is één en dezelfde loc...

Vernummeringen
Net als bij NS werden de locs ook bij ACTS in de serie 1200 genummerd, al begon de telling nu bij 1251:   
NS:    ACTS:
1215 1251 
1225 1252 
1218 1253 
1214 1254 
1221 1255

Bron: deze link.

Maar ook op mijn baan wordt de waarheid grof geweld aangedaan: ook ik heb beide machines.

zal best, zijn er toch echt 2 :mrgreen:

nu is mijn vraag: hoe kan het dat het nummer veranderd als de loc hetzelfde is?? :?

Dennis
Speciale Gast

Hoi,

De loc was en NS loc, en nu een ACTS loc en die houdt van regelmaat in zijn locpark. Dus vandaar 1251 t/m 1255.
Citaat van: minirailz op zondag 03 augustus 2008, 21:53:40
nu is mijn vraag: hoe kan het dat het nummer veranderd als de loc hetzelfde is?? :?
Heel simpel: NS was de eerste eigenaar van deze loc, ACTS heeft deze loc tweedehands gekocht en hem een ander nummer en een andere beschildering gegeven.
heren: hartelijk bedankt :D

Dennis
ps: mister1736: jij hebt ze zeker allebei :lol:
Speciale Gast

Citaat van: minirailz op zondag 03 augustus 2008, 22:14:20ps: mister1736: jij hebt ze zeker allebei :lol:
Jepz :D.
Hallo Daan,

Regiefoutje, nu met de panto's omhoog.

Groetjes,

Tighfield
^^
:D 8) :D
Ik blijf het een lelijk gezicht vinden: Sluitseinen op de loc terwijl er een sleep achter zit.

Waarom niet even een schakelingetje fabriceren. Er zijn M*locs die het wel hebben.
De verlichting van de ACTS-loc had ook niet hoeven branden volgens mij.
Nu is wel het verschil in seinbeeld (en kleur) goed te zien. :P

Groet,
Ronald
Het is jou wereld. Daar kan alles.
Bij mij (bijna) ook  :D
Hallo Bordertrein (Henk)

Met het CS is het geen probleem, lokomotieven met gelijke rijeigenschappen in multitractie te laten rijden.
Nieuwe multitractie kiezen, loks uit loklijst in volgorde aanklikken en via lok+ overhevelen in de multitractie. op V drukken en klaar is ie. Eventueel nog naam en symbool toevoegen, dan is de multitractie weer vindbaar in de loklijst.

Groetjes,

Tighfield :D
oh sorry,

Ik wist niet dat dat de NS-Verkeersleiding ook met een CS werkte, maar dat verklaart natuurlijk wel het een en ander  :lol: :lol: :lol:

Groet, Henk
Speciale Gast

Hoi,

Maar je kan toch beide locs apart schakelen, dus de functies dan toch ook :?:. Dus dan kan je toch ook van de achterste locs, de front verlichting uitschakelen of niet :?:.
Of kan je tijdens dubbeltractie mode geen functies schakelen op een CS :?:. Ben benieuwd :roll:.
Hallo Marcel,

Ik zal eersdaags even wat uit proberen. Het moet volgens mij mogelijk zijn de sluitverlichting van de voorste lok en de frontverlichting van de achterste lok uit te schakelen voordat ik ze in multitractie zet. Wordt vervolgd.

Groetjes,

Tighfield  :D

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

Citaat van: Tighfield op dinsdag 05 augustus 2008, 18:56:53
Het moet volgens mij mogelijk zijn de sluitverlichting van de voorste lok en de frontverlichting van de achterste lok uit te schakelen voordat ik ze in multitractie zet. Wordt vervolgd.

Dat kan wel, maar alleen als de loc/multitractie stil staat. De moet dan de achterste loc van je multitractie oproepen via de andere helft van het scherm. Zo kan je dan het licht schakelen en de andere functies van de loc :wink:

CiteerDat kan wel, maar alleen als de loc/multitractie stil staat. De moet dan de achterste loc van je multitractie oproepen via de andere helft van het scherm. Zo kan je dan het licht schakelen en de andere functies van de loc

Hallo,

Dit gaat in ieder geval niet, ik kan geen lok uit de multitractie op de andere rijregelaar oproepen; lok is reeds in gebruik

Groetjes,

Tighfield :D

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

:shock: vaag :?
Ik kan de loc inderdaad niet laten rijden omdat hij reeds in gebruik is. De functies zijn echter wel aan te sturen. 8)
Ehm, dit heeft toch niets meer te maken het model ?
Zonde van de vervuiling zeg maar.

Toch ?
Ben jij hier ook al moderator Chris?  :D
Nee, en mij vraag is ook niet in die strekking.
Ik volg dit draadje, en bij elke update lees ik iets wat niet met het model te maken heeft, en vind dat jammer.
Da's waar, maar het zou kunnen dat er over de Mätrix 1251 ook niet zo gek veel nieuws meer te melden valt, behalve dat deze of gene hem heeft aangeschaft.
Citaat van: chris op woensdag 06 augustus 2008, 10:42:41
Nee, en mij vraag is ook niet in die strekking.
Ik volg dit draadje, en bij elke update lees ik iets wat niet met het model te maken heeft, en vind dat jammer.

En daar doe je zelf ook dapper aan mee. Je hebt inmiddels ook 2 berichten geplaatst die niets met de ACTS te maken hebben :)
ok, prima.  :|

De Trix variant is intern niet geheel hetzelfde als alle andere Trix varianten.
Ben em nu goed aan het bekijken en zie wat verschillen.
Staat over een klein uurtje online op mijn site.
Ja, alleen red ik het uurtje niet....

Het is ook zo lekker weer  :)
Maar vandaag staat ie er wel op.
OK, nou is het wel genoeg.
De discussie over die panto's van de 189 voeren jullie vanaf nu maar per PB of in een speciaal nieuw topic.

Wie de "winnaar" wordt (lees: gelijk heeft) horen we wel...
Speciale Gast

Komt goed :!:
Nee, de 1251 (en de andere 1200-en) is alleen in Nederland te bewonderen.

Wel af en toe in Emmerich of Bad Bentheim (Dld), om treinen af te leveren en/of op te halen, maar in feite zijn het loc's die alleen onder de 1500V kunnen rijden.

In België komen ze sowieso niet.
Citaat van: Gerard op woensdag 06 augustus 2008, 15:56:34
In België komen ze sowieso niet.

balen :( :wink:

Dennis
Bespreking van de Trix is hier te vinden.

Met foto's.  :)
Tss, waar gaan die draadjes aan die condensator naar toe?
Ik vermoed dat het een soort 'stroombuffer' condensator is. Een andere functie kan ik niet bedenken. Kan me ook voorstellen dat een 2-rail model gevoeliger is voor stroomonderbrekingen dan een drie-rail model.
Ja, maar waarvoor dan, vandaar mijn vraag waar die draadjes naar toe gaan.  :?:
De elco is veel te klein voor het bufferen van de aandrijving zelf. De stroomafname van de Trix 1200 is ook helemaal niet slecht. Mijn 1215 rijdt altijd prima.
Al mijn 1200 Trixen rijden prima.
Ik zal zo nog eens een goede foto maken.
Heey Chris,

Leuk verslag zeg!
Ikzelf ben (shame on me) nog geen 1200 bezitter maar de ACTS versie als de geel grijze hoop ik 'ooit' wel te kunnen kopen. :D
Het is gewoon een erg mooie loc. :)

Groetjes,

Antal

jep antal daar heb je helemaal gelijk in
en cris wil je van alle 3 jou acts loc's van voren een foto maken want volgens mij staat op die links Yo ????
of zoiets
en ik vind die zwart rode ook erg mooi maar van schuin kan ik het net allemaal niet zo goed zien
dus als je wilt
alstublieft ???
groet robert
Hoi Robert

Alle ACTS loks hebben hun eigen bespreking :)

De zwarte 1255

De blauwe vos 1253

En de Trix was al bekend De 1251

Waar zie jij iets van Yo staan ? edit : Je ziet het woord VOS waarschijnlijk  :)

hahahahahaha dat weet ik wel zeker  :lol: :lol: :lol:
dacht echt Vo voor Yo aan
dank je voor de links
vind ze erg mooi
groet robert
Chris, je internet provider niet betaald ;) Nee je site ligt er volgens mij even uit, en ben erg nieuwsgierig naar de plaatjes en bespreking daar!
Hmm, geen foutberichten ontvangen verder.
Al kunnen kijken ?
hier werkt het
vind het geen mooie lok , en zeker niet voor die prijs,echt saai hollands.

gr car
Ieder zijn meug he  8)
Citaat van: cardonel op zaterdag 09 augustus 2008, 13:42:49
vind het geen mooie lok , en zeker niet voor die prijs,echt saai hollands.

gr car
Of een loc mooi is of niet staat volgens mij geheel los van de prijs. Wat mij betreft is de 1200 serie van NS/ACTS één van de mooiste loctypen die er is 8).
Ik ben het met je eens dat hij niet erg goedkoop is. :(

Groet,
Ronald
En het is een amerikaan.  8)
Citaat van: henkv op donderdag 07 augustus 2008, 08:29:20
Ja, maar waarvoor dan, vandaar mijn vraag waar die draadjes naar toe gaan.  :?:
De elco is veel te klein voor het bufferen van de aandrijving zelf. De stroomafname van de Trix 1200 is ook helemaal niet slecht. Mijn 1215 rijdt altijd prima.

Inmiddels heb ik er zelf eentje (216 euro, ebay) en de boel eens op het gemak bekeken. De elco is kennelijk een soort buffer voor het geluidsprintje, want hij zit tussen de betreffende functieuitgang en de gemeenschappelijke functieaansluiting geschakeld. Hij zat in de weg (andere decoder) en blijkt straffeloos te kunnen worden verwijderd.

Overigens heeft mijn exemplaar geen slijpsporen op de magneet.
ook hier een mooie aanwinst henk? :lol:
ik ben nu overgestapt op c-rails harstikke blij natuurlijk todat ik de 1251 van acts voor mijn 8 rijtuigen met slepers neer zette ik kon gas geven wat ik wou maar hij vertikte het om te rijden en op k-rails had ik daar geen last van zijn er meer mensen met het probleem van weinig trekkracht?

Reinder