Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251

Gestart door Teddyvallei dinsdag 03 juni 2008, 18:03:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Contactvlak tussen wiel en C-rail is kleiner als bij K-rail. Misschien moet je het zoeken in vuile wielen?

Is het probleem de trekkracht of rijdt de lok zonder rijtuigen ook slecht op C-rail?

Gr, Ben.
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
laat ik dat ook nog maar even proberen maar her rare is dat de class66e van mehano de trein wel trek tewijl hij dat niet dee op k-rais

Reinder
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Nieuwe c rails hebben vaak nog een laagje over de rails zitten die ook de contactzekerheid kan belemmeren. Even met een schoonmaak blokje er over heen en je bent voorgoed van dit probleem af.

Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Het afprijzen is ook voor deze loc begonnen. Enkele weken geleden al voor ? 259,- in een Nederlandse winkel gezien. Nu voor ? 279,- bij Märklin Store Utrecht. De adviesprijs voor de Trix-versie gaat ondertussen nog verder omhoog en ligt nu met ? 349,95 zelfs ruim boven die van Märklin!!!
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Citaat van: mDDM op maandag 01 december 2008, 23:08:19
Het afprijzen is ook voor deze loc begonnen. Enkele weken geleden al voor ? 259,- in een Nederlandse winkel gezien. Nu voor ? 279,- bij Märklin Store Utrecht. De adviesprijs voor de Trix-versie gaat ondertussen nog verder omhoog en ligt nu met ? 349,95 zelfs ruim boven die van Märklin!!!
Volgens mij is Trix aan het OPprijzen. :? Komt zeker door die voormalige M* rijders die 2 railers zijn geworden:

  • Bij M* meer aanbod, dus daalt de prijs
  • Bij Trix = 2 rail meer vraag, dus stijgt de prijs
Zuiver wetenschappelijk bewezen... :mrgreen:

Groet,
Ronald
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Ik heb hem zondag gekocht ( de Trix)voor ?260
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Citaat van: mDDM op maandag 01 december 2008, 23:08:19
Het afprijzen is ook voor deze loc begonnen. Enkele weken geleden al voor ? 259,- in een Nederlandse winkel gezien. Nu voor ? 279,- bij Märklin Store Utrecht. De adviesprijs voor de Trix-versie gaat ondertussen nog verder omhoog en ligt nu met ? 349,95 zelfs ruim boven die van Märklin!!!

Ik heb de marklinversie in Rijswijk voor ? 249,-  gezien bij een duitse handelaar. Aanbod was trouwens enorm van dit model. Zal wel zuur zijn voor iedereen die dit ding besteld heeft.
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Citaat van: Robber op dinsdag 02 december 2008, 07:45:52
Ik heb de marklinversie in Rijswijk voor ? 249,-  gezien bij een duitse handelaar. Aanbod was trouwens enorm van dit model. Zal wel zuur zijn voor iedereen die dit ding besteld heeft.

Op de beurs wordt eigenlijk altijd al (ver) onder de adviesprijs verkocht, met name door de Duitsers.
Het bijzondere is dat nu ook de gewone dealer in Nederland, die door Märklin aan de adviesprijs wordt gebonden, de 1251 aan het afprijzen is. Zou kunnen betekenen, dat Märklin zelf aan het opruimen is geslagen, net als met de Trix Ram.
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
misschien moeten de koploper sin het magazijn?
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Ook Marklinshops mogen locs afprijzen hoor.

Maar het geeft wel aan dat er voorlopig geen nieuwe versie van de 1200 meer hoeft te komen.

Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Citaat van: Davy op dinsdag 02 december 2008, 18:44:27
Maar het geeft wel aan dat er voorlopig geen nieuwe versie van de 1200 meer hoeft te komen.
:shock:

Waar slaat dat nou op  :?  ik heb er nog wel een paar op de wensenlijst staan, een turquoise, bruine, blauw met vishaak. Ze mogen van mij rustig doorgaan  8) misschien in kleinere oplages :roll:
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Je bedoelt als Marklinshop model. Dat was ik helemaal vergeten. Zo kunnen ze nog een paar versies uitbrengen.

Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Geel grijs met L sein, laat maar komen !
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Turkooise en bruin, heel geschikt als shop-modellen in beperkte aantallen.
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Ach ja,

Vind je het gek... ? 329,00 voor een model .... Ik vind het niet raar dat die gedumpd wordt :!:.
Maar dan ben je weer een zeikert ;).
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 02 december 2008, 21:35:07
Ach ja,

Vind je het gek... € 329,00 voor een model .... Ik vind het niet raar dat die gedumpd wordt :!:.
Maar dan ben je weer een zeikert ;).

idd. Ik kan me herinneren dat ik oooit eens een draadje heb geopend waarin we vonden dat de prijzen te absurd waren. Nu gaat je het steeds meer horen ( ook 3-railers).
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Ik vind ? 329,-  ook gewoon te duur voor zo een model. Heb daarom gewacht tot ik er in de winkel een voor ? 259,- kon krijgen. Ik weet zeker dat als ik nog meer geduld gehad zou hebben, er nog veel minder voor betaald had.
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
Precies, dus wacht ik nog even... pas als ie onder de 200 euro komt (voor de 1211 dan). En dan maar sparen voor de blauwe met vishaak inderdaad :D
Re: HIJ IS ER DAN EINDELIJK DE ACTS 1251
219 voor mijn laatste twee 1211 betaald.