Deze mooie 8-delge set onlangs ontvangen en afgelopen dagen getest. De set bestaat uit een BR101, 6 rijtuigen en een stuurstandrijtuig. De BR101 heeft een MFX+ decoder aan boord en het stuurstandrijtuig een MFX decoder. De verlichting van de rijtuigen wordt vanuit het stuurstandrijtuig verzorgd. De trein heeft een sleeperomschakeling tussen locomotief en stuurstandrijtuig. Tot zover lijkt alles normaal. Echter je kan de locomotief niet alleen laten lopen, dus zonder stuurstandrijtuig en rijtuigen. Zodra je van richting verandert valt de loc "dood"en krijgt geen stroom meer; je moet dus altijd tenminste het stuurstandrijtuig aan de locomotief koppelen. Goed, uiteindelijk heb je alle 8 items op de rails staan en ga je rijden. Nou dat gaat niet zomaar. Je moet zowel de locomotief als het stuurstandrijtuig in het CS3 inbrengen en onder een regelaar brengen: dus zowel de locomotief als het stuurstandrijtuig hebben hun eigen regelaar. Pas nu heb je volledige besturing over de trein. En dat is wel nodig. Het is een fraai gezicht om de gehele trein te zien rijden, getrokken door de locomotief en met de verlichting aan in de rijtuigen. Tot zover alles OK. Nu gaan we van richting veranderen. Je eerste impuls is bij de locomotief, dat werkt, trein rijd terug , verlichting van de locomotief schakelt om maar helaas de verlichting van het stuurstandrijtuig blijft rood, terwijl dit wit had moeten zijn. Wat blijkt nu, je moet ook het stuurstandrijtuig de opdracht geven om de andere kant op te rijden. Dan schakelt de verlichting om van rood naar wit. Dit gaat dus niet automatisch met de locomotief mee. En dat verbaasd me, dat ben ik niet gewend van M. Ik heb de documentatie doorgespit maar nergens staat vermeld dat de verlichting van het stuurstandrijtuig de verlichting van de locomotief volgt. Kortom vind ik dit een beetje slordig van M. Of heeft een van de leden andere ervaringen met deze set? Verder werken alle functies, geluiden en lichtjes volgens de beschrijvingen en vind ik het een goede aanwinst. Er zit behoorlijk wat power in de locomotief die totaal geen problemen heeft met de 7 rijtuigen, ook niet op de hellingen.