Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wintrack 13 & märklin 74862 draaischijf ?

Gestart door sn00zerman vrijdag 07 februari 2025, 11:31:10

There is no place like 127.0.0.1

Hoi allemaal,

Ik sta op't punt om mijn oude draaischijf te vervangen door de nieuwere 74862.
Echter gebruik ik nogsteeds Wintrack 13, deze heeft die draaischijf niet in z'n bibliotheek.
Het lijkt mij een beetje te gek om een nieuwe versie van wintrack aan te schaffen, alleen maar om mijn baanplan te kunnen voorzien van die nieuwere draaischijf.
Iemand enig idee hoe ik deze draaischijf toch kan gebruiken in wintrack 13 ?
Ik vermoed dat ik een paar bestanden dien te wijzigen, wie kan je deze nieuwere bestand(en) bezorgen ?

Mijn dank is alvast groot :-)
groeten,
Kris
Re: Wintrack 13 & märklin 74862 draaischijf ?

graag een glaasje wijn

nieuwe versie installeren in andere directory en dan de bestanden naar de oudere versie overzetten.Weet dat het ergens te vinden is op google maar zou ff moeten zoeken welke juist : ff gekeken op mijn HDD en denk dat je de trl bestanden moet copieren naar de werkende versie (uit de demo installatie)

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

Je kunt ook zelf railstukken aanmaken. Zo heb ik de nieuwe 24720 wissel toegevoegd aan wintrack 7 (ja ik loop een paar versies achter :) )

Zou me niks verbazen als je zelf ook een draaischijf aan kan maken.
Wat bellejt zegt is het snelste en het eenvoudigst.

There is no place like 127.0.0.1

Bedankt allemaal, 't is opgelost :-)

- ik heb wintrack 17 geïnstalleerd, en alle bestanden die met MAE beginnen en eindigen op TRL, gecopiëerd van mijn wintrack17 naar mijn wintrack13 versie.
- artikel 74862 komt nu dus voor in mijn C-rail bib, en ik kan hem succesvol gebruiken ...

Top toch, die bereidwillendheid en kennis die hier op dit forum te vinden is  :thumbup:

groeten,
Kris