Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in -dit topic-.

programeren attiny2313

Gestart door Mees zondag 16 februari 2025, 20:49:11

programeren attiny2313

programeren attiny2313
hallo elektonica kenners
Ik heb enkele jaren geleden een printje gekocht om de attiny2313 te programmeren. Dat werkte toen prima maar ik heb intussen mijn pc geupdate en nu werkt het niet meer ( print is myMultiprog ) met windows 11 krijg het niet meer voor elkaar dit ic te programmeren.
Wie weet hier raad op

met vriendelijke groet Gerrit
Re: programeren attiny2313

Windhoven

Met welk programma programmeer je de Attiny? Waarschijnlijk Microchip Studio (voorheen Atmel Studio en AVR Studio)? Als het goed is zou die ook de drivers voor de programmers mee moeten installeren.
Onder welke versie van Windows werkte het wel?

Ik ken die myMultiprog niet, maar wat snel zoekwerk laat zien dat die (of eerder: de mySmartUSB print die erbij hoort) een CP2102 usb-serial chip gebruikt. Als je een driver voor CP2102 zoekt en installeert zou het dus moeten werken hoop ik...
https://randomnerdtutorials.com/install-esp32-esp8266-usb-drivers-cp210x-windows/

Succes!

bedankt voor jullie reacties
Ik het programma in win2000 voorheen gebruikt. De mymultiprog usb Mk2 is voorzien van mysmart usb mk2 en ik heb voorheen programma avr-osp2 gebuikt.
als ik de print aansluit ziet apparaat beheer de programmer op een usb poort . als de avr-osp software start wordt de print niet herkend.
ik heb alle info van een artikel uit daveshobby hoekje  eerder in dit forum besproken
wie weet hier raad op .

Zie je die mysmart usb mk2 ook als een COM poort staan of alleen maar als apparaat op een usb poort? Als je ze niet als COM poort ziet zul je toch moeten zoeken naar een werkende driver (ik heb net ook deze link gevonden, maar als dit niet werkt moet je de driver van in de link van mijn vorige post proberen; in die link staat ook een goed voorbeeld van hoe je ze in apparaatbeheer moet zien...

dank voor jou reactie
Ik zie de com poort als  Silicon labs Cp210x usb to UART Bridge  (COM9 ) en niet als multiprog
Ik gebruik nog steeds progisp 1.72 om mijn attiny 2313 te programmeren. Werkt prima.

Citaat van: Mees op vrijdag 21 februari 2025, 12:09:54Ik zie de com poort als  Silicon labs Cp210x usb to UART Bridge  (COM9 ) en niet als multiprog
Dan zou het normaal moeten werken; misschien moet je avr-osp2 zeggen op welke com poort de programmer aangesloten is? Anders kun je myAVR prog tool proberen (die wordt aangeraden in de documentatie van de mysmartUSB).