Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mehano Thalys voor Marklin

Gestart door Henk zondag 03 september 2006, 15:48:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mehano Thalys voor Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Mehano Thalys voor Marklin
Heeft iemand ervaringen met het Mehano wisselstroommodel van de Thalys ?

Hoe rijdt dit ?
Ervaringen op M-rail?

groetjes
Henk
Mehano Thalys voor Marklin
Sorry dat model heb ik wel zien rijden. Krijgt vlug last van vuile wielen. (tweerail uitvoering). Heeft waarschijnlijk een niet al te beste massa opname.
Kortom een leuk model met enkele kuren.


Die hoge snelheidstreinen lijken ook zoveel op elkaar. :oops:
Maar ook hier geldt dat zo'n model het niet zo goed zal doen op metaal rails. Reden zijn de krappe bogen. Of je moet dit allemaal goed hebben weggewerkt.
Mehano Thalys voor Marklin
Davy,

Hij heeft het over de Thalys, niet de ICE. Bij mijn weten bestaat er geen Thalys in DB uitvoering.

NB. Dit bericht klinkt raar, maar Davy's bericht was oorspronkelijk anders.
Mehano Thalys voor Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Mehano Thalys voor Marklin
in principe niet , davy , maar de duitsers hebben er een paar , alleen hebben ze geen uiterlijke kenmerken dat het duitse thalysen zijn . Ze rijden onder belgse vlag , omdat er anders een grote heibel was over thalys en ICE . de industrie en regering vonden het aan de ene kant en super idee ( hogesnelheidnet tussen Paris koln brussel amsterdam PBKA ) maar dan wel met ICE´s . dit kon niet dus een paar thalysen zijn officeel belgs , maar betaalt door de duitsers .

DB BR 409 is het officele nummer voor de thalys  :!:
Mehano Thalys voor Marklin
woopietrein
gast

Mehano Thalys voor Marklin
Ja inderdaad, net als nieuwe auto's, lijken ook de hoge snelheidstreinen nu eenmaal op elkaar, gedicteerd door de windtunnel.
Maar even wat anders,
Ik zou graag een TGV Atalantique voor Marklin willen hebben, je weet wel, de blauw/zilveren TGV.
Welk merk maakt deze voor Marklin?

Mooie herrinneringen in het groot, leven langer door in het klein......

bedankt weer voor een antwoord!
Mehano Thalys voor Marklin
Hallo,

beginnen met het laatste, de TGV-Atl: Bij mijn weten wordt die niét voor 3-Rail gemaakt, en alleen door Lima en Jouef voor 2-rail. Jk heb indertijd de oranje variant gehad op m'n baan. Was van Lima, door een hobbyist omgebouwd naar 3-rail (slepertje + decoder, geen andere wielen). Zolang hij geen wissels moest nemen, reed hij héél vlot en héél snel over m'n M-sporen. Vanaf dat er één wissel kwam (om het even dewelke en op om het even welke snelheid, zelfs op kruipsnelheid), liet hij het afweten. Ook niet alles dus...

De Thalys heb ik momenteel nog altijd rijden, en het verhaal is daar voor een stuk hetzelfde: vooral moeite met M-wissels (minder met C-wissels, maar ook dat ging niet altijd even vlot), en qua trekkracht is het gewoon geen M*, en dat zie je: wanneer er een ASBtje ontbrak kwam hij niet of héél traag op snelheid. Maar wel een mooi ding, natuurlijk.

Als je nog iets wil weten, vraag maar gerust.

Greetz,
Swiss
Re: Mehano Thalys voor Marklin
Citaat van: woopietrein op maandag 04 september 2006, 21:30:27
Ja inderdaad, net als nieuwe auto's, lijken ook de hoge snelheidstreinen nu eenmaal op elkaar, gedicteerd door de windtunnel.
Maar even wat anders,
Ik zou graag een TGV Atalantique voor Marklin willen hebben, je weet wel, de blauw/zilveren TGV.
Welk merk maakt deze voor Marklin?

Mooie herrinneringen in het groot, leven langer door in het klein......

bedankt weer voor een antwoord!

Mehano maakt de TGV Atlantique, ook voor wisselstroom.
Op ebay zijn ze soms wel te vinden: http://search.ebay.nl/tgv-atlantique_W0QQflocZ1QQflsZ4QQfromZR40QQfsooZ1QQfsopZ1QQsaslcZ2QQsbrexpZWD2S
Ik weet niet waar je ze nieuw zou kunnen krijgen, maar ik kan even de artikelnummers opzoeken voor je.
Re: Mehano Thalys voor Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Mehano Thalys voor Marklin
Heey,

Even zoeken op de site van Rocky-Rail ( www.rocky-rail.com dat is de  importeur van Mehano ) en daar stond deze :

Artikel nummer:
4880D: T.G.V. Atlantique AC Digital 3 rail + interieur. Adviesprijs is : ?223,50. Dit is de digitale versie.
Er boven staat ook nog een analoge versie. Is hetzelfde artikel nummer alleen zonder de D. En deze kost ? 198,-.
Dan staan er ook nog uibredingsets bij voor de trein maar weet niet of je die erbij zoekt?
Groetjes,

Marcel
Re: Mehano Thalys voor Marklin
Bedankt voor de tips !!
Re: Mehano Thalys voor Marklin
ik heb hem ook analoog. je hoort de motor wel erg duidelijk en de sleper zit niet erg goed vast. ook heeft de achterkant permanent sluitseinen, dus er zijn geen frontseinen aan de achterkant. verder rijdt hij wel snel. je kunt hem ook niet langzaam op laten trekken. maar voor ?150,- heb ik absoluut geen spijt van mn koop.  :lol:

groeten Roel
Re: Mehano Thalys voor Marklin
Ik heb er één, was een analoog model en heb deze voorzien van een Marklin 60902 decoder.
Moet alleen een nieuw slepertje hebben.

Jeroen.