Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Update Central Station niet meer gratis ???????

Gestart door wissels zaterdag 31 mei 2008, 09:37:34

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: spoorman op maandag 29 september 2008, 19:13:31
Marklin zit gewoon in de klem, ze zwijgen over CS1 en laten het een beetje in het midden, vanuit hun optiek is dat de beste strategie hoe armzalig ook. Uiteindelijk zetten zij en niet ESU alle CS1 bezitters in de kou.

Gr, Ben.

In dat licht is mijn garantie vraag nl ook aan de orde. Wie neemt dat dan opzich, Märklin of ESU.

Mvg, Johan
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Goeie vraag en da's een lastige. De doos is van M* maar deze zal geen garantie leveren als je E* software er over heen blaast.

Het wordt leuk in centrale land, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Gr, Ben.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: spoorman op maandag 29 september 2008, 19:13:31
Citaat van: EgMaf op maandag 29 september 2008, 19:01:38
Citaat van: spoorman op maandag 29 september 2008, 17:49:57
ESU maakt niemand bang en zwart. Marklin heeft er voor gekozen haar CS1 niet langer te updaten en zet in op CS2. ESU springt erin om CS1 bezitters toch nieuwe functionaliteit te geven omdat Marklin het af laat weten.

Als dat echt een feit is, zorg dan voor een gezamelijk statement (Märklin en ESU samen), zdat we in ieder geval weten waar we aan toe zijn.
Dat ben ik wel met je eens maar ga eens op de stoel van Marklin zitten: waarom zouden ze nu breed uitmeten dat de CS1 niet meer in functionaliteit wordt ge-updated? Daarmee jagen ze toch alle CS1 bezetters naar ESU? Anderzijds als ze wel zouden zeggen dat de CS1 ge-updated wordt verkoopt de CS2 niet goed genoeg. Marklin zit gewoon in de klem, ze zwijgen over CS1 en laten het een beetje in het midden, vanuit hun optiek is dat de beste strategie hoe armzalig ook. Uiteindelijk zetten zij en niet ESU alle CS1 bezitters in de kou.

Dat is althans mijn mening.

Gr, Ben.
Hallo Ben,

Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Als Märklin haar reputatie waard is, zijn ze ook open en duidelijk over de status van CS1. Het laatste nieuws dat ik hierover hoorde was dat er (in ieder geval) nog 1 update voor zou komen, en dat die dit jaar nog zou komen. Of dat alleen een bugfix zou zijn, of ook een feature-update, weet ik niet.

Zoals ik eerder schreef: We zullen dus zien of Märklin haar reputatie waardig is.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
esu schreef ook dat ze de garantie overnemen na de update a eur149

mijn CS1 ligt al sinds juli bij Keuterman...herkende geen mfx locs meer garantiewerk.
Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen. Eind september klaar zeiden ze (omruil).
Wat nu als de CS1 niet meer leverbaar is via marklin?  Krijg ik dan een cs2? of zal ik moeten bijbetalen?
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Als jouw CS1 defect is binnen de garantie heb je recht op reparatie en indien dit niet kan vervanging door een gelijk(waardig) product. En dat is dus geen CS2. Als je Opel Kadett binnen de garantie defect is en niet meer te repareren krijg je toch ook geen Mercedes Benz?

Gr, Ben.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
en als die niet meer leverbaar is....... krijg ik dan een astra ipv een kadett?
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: DB op dinsdag 30 september 2008, 09:42:12
esu schreef ook dat ze de garantie overnemen na de update a eur149

mijn CS1 ligt al sinds juli bij Keuterman...herkende geen mfx locs meer garantiewerk.
Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen. Eind september klaar zeiden ze (omruil).
Wat nu als de CS1 niet meer leverbaar is via marklin?  Krijg ik dan een cs2? of zal ik moeten bijbetalen?


Zolang jij geen Reloaded bij ESU hebt aangeschaft, zal de CS gewoon door Marklin gerepareerd moeten worden (of via Marklin door ESU als daar onderlinge afspraken zijn) en dat zal ook wel gebeuren. Er zijn ongetwijfeld wettelijke verplichtingen om reparatie op verkochte producten voor een bepaalde periode te moeten garanderen, zowel binnen als buiten de garantie periode. Het kan alleen even duren voordat het allemaal georganiseerd is.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Eigenlijk wil ik gewoon mijn CS1 weer werkend terug. 3 maanden missen is lang genoeg.

Die 3.0 update is leuk als ik tegen de grenzen van mijn cs1 aanloop. Als "tapijtrijder" is dat vooralsnog niet het geval.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hmm, ik twijfel nog over de update van ESU.
Ik vind 150 euro wel weer best wat geld. Kunnen ze niet gewoon de update zonder die trafo verkopen?

Sneaky is ook wel dat ze de update op serienummer uitgeven. Zo kan je nooit de update bij je vriend/kennis/etc met een CS1 installeren.

Ben benieuwd of dat nog te omzeilen is  8)
Anders koopt 1 forumlid er een en doen we de prijs delen door het aantal CS1 bezitters  :D

Ik kijk het nog even af. Maar de kans is wel aanwezig dat ik ergens volgend jaar de update koop  :D

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: KNed op dinsdag 30 september 2008, 10:23:29
Ben benieuwd of dat nog te omzeilen is  8)
Anders koopt 1 forumlid er een en doen we de prijs delen door het aantal CS1 bezitters  :D

En dat is nu net illegaal en zal ongetwijfeld op dit forum worden geweerd. Betaal nu gewoon als je het graag wilt hebben, anderen moeten ook hun brood verdienen.

Rene
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Niet happen!  :D

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: DB op dinsdag 30 september 2008, 09:42:12

Wat nu als de CS1 niet meer leverbaar is via marklin?  Krijg ik dan een cs2? of zal ik moeten bijbetalen?

Naar aller waarschijnlijkheid worden er geen reparaties meer uitgevoerd en kun je tegen bijbetaling van 100? krijg je dan een CS2.

Gr Joost
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Wow, als dat waar is dan ga ik vanavond m'n CS1 stuk maken!!  :D (grapje!!)

Voor 100 euro een nieuwe CS2 of voor 150 euro een opwaardering naar een Ecos... Dan is de eerste optie beter denk ik!!!

Koen

Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
ik ben blij dat esu met deze update komt.

nu hoef ik geen booster te kopen ivm dat de trafo omgeveer 4 amp uit geeft.

dus heb ongeveer 150 euro verdient :-) op deze uitbreiding.

ik rij zowiezo met het programma koploper dus qwa display hoef ik het niet te doen.
dcc en sx rijden is nu ook een optie! slepertje onder een gelijkstroom lok en klaar ben ik.

het word alleen nog maar goedkoper op deze mannier.

het idee om de CS2 te kopen is met deze update geen optie meer :-)
dankzij esu weer geld verdient

gr davy
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: joostboudewijns op dinsdag 30 september 2008, 12:25:53Naar aller waarschijnlijkheid worden er geen reparaties meer uitgevoerd en kun je tegen bijbetaling van 100? krijg je dan een CS2.
Speculaas graag pas op 5 december. Wat is je bron?

Gr, Ben.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
de handelaren die nu nog een CS1 op vooraad hebben worden retour gevraagd.
zij krijgen dan in compensatie de CS2.

dan worden de CS1 omgeruild met de defecten die er nu nog liggen bij ?????.

let wel op,,,,,

als je de CS1 van je winkelier terug krijgt kijk hem dan even goed na voor krassen en dergelijken die er nog niet waren toen je hem inleverde.

er kunnen dus ook gebruikte tussen zitten die niet van jou zijn die BV als demo gebruikt zijn in de winkel.  je krijgt dan gewoon een die terug geroepen is door marklin.

is maar een hind!

gr davy

ps dit is geen bron maar logika :-)
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Neem aan dat
Citeerde handelaren die nu nog een CS1 op voorraad hebben worden retour gevraagd.
zij krijgen dan in compensatie de CS2.
wel op enige waarheid is berust  :shock: Of is dit ook logica van Davy  8)?

Groeten,
Herman
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
laten we dat maar houden op logica :-) anders heb ik weer de poppen aan het dansen :)