Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Update Central Station niet meer gratis ???????

Gestart door wissels zaterdag 31 mei 2008, 09:37:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Update Central Station niet meer gratis ???????
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Update Central Station niet meer gratis ???????
Hallo Allen,

tot mijn grote verbazing las ik van de Duitse handelaar die mijn Central Station voor mij verzorgd had, dat de hardware en software update niet meer gratis zou zijn. Alle voor eind Februari voor de hardware update aangemelde en ingezonden Central Station zullen nog wel uit Coulance gratis geupdate worden.

De grote Software Update naar versie 2 gaat 49 Euro kosten.
Incl. Hardware Update gaat deze zelfs 99 Euro kosten.

Zie eveneens het Stummi forum klik hier

met vriendelijke groet,

Walter


Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Wij hebben de CS al laten updaten . De verkoper meldde toen dat dit gratis zou gebeuren ( is ook gedaan ) . Maar wat als je nu eerst wacht , vanwege de problemen , drukte etc en dan nu zou moeten betalen ? Lijkt ons dat de verkoper dan een probleem heeft .
Dit geldt dus niet voor ons , maar misschien kunnen anderen hier voordeel mee doen

Vrgr Riender en Max
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: wissels op zaterdag 31 mei 2008, 09:37:34
De grote Software Update naar versie 2 gaat 49 Euro kosten.

Ik ben eerst benieuwd wat daarin allemaal nieuw en/of verbeterd is, dan zie ik wel of ik dat ervoor over heb.

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Oh , is het dan een nieuwere update ?
Dan hadden wij het niet goed begrepen .
Dan willen we eerst ook weten wat er in zit .
vrgr Riender en Max
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hallo Walter.
Hartelijk dank voor deze verwijzing naar Stummi's forum.
Gelijk even gelezen wat er geschreven wordt (werd) over de andere "omruil" acties die Märklin doet of al gedaan heeft.
En, ook hier geldt weer, weet je dit niet dan vis je (meestal) achter het net! :(
Maar dankzij medespoorders en/of div. forums (fora) worden wij meestal vroegtijdig op de hoogte gesteld.
Hierbij wel een opmerking : in Duitsland zijn de modelspoorders altijd erg snel op de hoogte en zijn de omruilacties veel doeltreffender dan hier bij ons geregeld! (de echt goede modelspoorwinkels uitgesloten natuurlijk, maar dat zijn er niet zoveel :()

Toch ook maar eens gaan aanmelden voor Stummi's forum? :?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hebben ook Stummi gelezen en zagen daar dat Walter het heeft over nieuwe serie hardware . Is dat wezenlijk anders en geldt dat dan ook voor de software ??
Vrgr Riender en Max
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
is dit niet alleen voor duitsland ?

de CS die verkocht zijn in nederland gaan naar keuterman nederland.
toen ze in duitsland al de update hadden (volgens mij juni 2007) waren wij hier in nederland een klein half jaartje te laat (december 2007) met de update ivm lever problemen van de hardware en software bij keuterman.

ik heb een vermoeden dat dit alleen geld voor duitsland omdat dat bijna een jaar geleden is.
nederland zal pas in december aan de beurt zijn.

gr davy TTVKB
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Volgens mij gaat het om de versie zoals hij de afgelopen maanden hier in Nederland nieuw verkocht wordt.
Kijk ook maar eens naar de data waarop de postings op Stummi's geplaatst zijn.
Dus de hardwareversie met de "omgedraaide" netwerkpoort (waarbij je het ontgrendellipje van je RJ45 stekker makkelijk in kunt drukken)...

Groet,
EgMaf
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
hallo Riender,

wij hebben het nog steeds over dezelfde update die eind vorig jaar al beschikbaar was. We komen dus nu uit bij software versie 2.03 / 2.04 met vriendelijke groet,

Ik hoop dat Davy gelijk heeft, en dat de update voor Nederland langer beschikbaar blijft.

Walter
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Walter , voor ons dan een opluchting en voor anderen , misschien helpt ins commentaar boven , en anders zo snel mogelijk iets doen lijkt ons . Tenzij je leverancier cq Märklin ( Keuterman ) iets anders melden .
vrgr Riender en Max , die nu naar zolder gaan .
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Een apparaat met een adviesprijs van E579 dan ook nog eens laten updaten voor 99 extra Euro's :shock: :?: :!: :?: :shock: Ik hoop van harte dat ik dit niet goed begrepen heb :roll: :oops: 8)
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Apparaten zonder de update worden al lang niet meer verkocht.

Bovendien wil je zekerheid bel Keuterman op
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hoe zit dat nu met updaten? kan dat ook niet via internet? of moet je je CS persee opsturen?


Maurice
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: Ricejuh op zaterdag 31 mei 2008, 17:44:41
Hoe zit dat nu met updaten? kan dat ook niet via internet? of moet je je CS persee opsturen?


Maurice

Kan via internet, althans de software updates.

mvg,
mark
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: Davy op zaterdag 31 mei 2008, 17:43:42
Bovendien wil je zekerheid bel Keuterman op

Zoek jij dat eens ff uit dan ;) Je schijnt altijd goed op de hoogte te zijn toch 8) Moeten we in NL nu wel of niet betalen voor de hardware-update :?:
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ik was dus te snel met concluderen.
Ik dacht dat ik versie 1.04 had maar dat is natuurlijk versie 2.04.

Dus mensen: geen paniek. Alle nieuwe CS-en die verkocht worden zijn bij de tijd. Hooguit moet je de software update naar 2.04 nog doen maar dat kan je gewoon zelf.

Mensen die nog een CS zonder hardware update hebben (o.a. sniffer & s88 aansluiting) die moeten dus nog wel de update maar dat is voorzover we weten bij Keuterman nog steeds gratis...

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
hallo Allen,

van versie 2.03 naar 2.04 updaten kan via internet.
Van versie 1...  naar 2.03/2.04 dus niet,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ik heb een cs met sofwareversie 1.6.134. Moet ik hier nu voor betalen om deze te updaten naar versie 2.04. En de hardware update is dat het kastje dat je er onderaan moet inklikken?

Groeten Bruno
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hallo Bruno,

ik denk dat het beter is deze vraag aan jouw leverancier cq de service dienst van Marklin dhr. Keuterman voor te leggen, hopelijk wordt er uit coulansche nog wel geupgrade.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hey Walter,

De url naar de software-update gaat niet meer naar de systems website. Heb jij een alternatieve url? Hoe moeten we anders de volgende software versie op de CS1 downloaden?

groeten, Paul
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: p.ghijsen op dinsdag 23 september 2008, 13:04:17
Hey Walter,

De url naar de software-update gaat niet meer naar de systems website. Heb jij een alternatieve url? Hoe moeten we anders de volgende software versie op de CS1 downloaden?

groeten, Paul

Geen zorgen, die zal er gewoon niet meer komen denk ik. We moeten met zijn allen onze centen uitgeven aan een CS2 en binnen 3 jaar aan een CS3.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: cyberbeast41 op dinsdag 23 september 2008, 16:30:13
Citaat van: p.ghijsen op dinsdag 23 september 2008, 13:04:17
Hey Walter,

De url naar de software-update gaat niet meer naar de systems website. Heb jij een alternatieve url? Hoe moeten we anders de volgende software versie op de CS1 downloaden?

groeten, Paul

Geen zorgen, die zal er gewoon niet meer komen denk ik. We moeten met zijn allen onze centen uitgeven aan een CS2 en binnen 3 jaar aan een CS3.

Wacht maar rustig af even. Alles zal goed komen.
Maar dat je na verloop van tijd voor de grote update moet betalen is eigenlijk heel normaal.

Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: p.ghijsen op dinsdag 23 september 2008, 13:04:17
Hey Walter,

De url naar de software-update gaat niet meer naar de systems website. Heb jij een alternatieve url? Hoe moeten we anders de volgende software versie op de CS1 downloaden?

groeten, Paul

Hallo Paul,

de software update is het probleem niet, maar deze werkt niet zonder de hardware update, zo ver ik weet tenminste................

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: Davy op dinsdag 23 september 2008, 17:14:08
Maar dat je na verloop van tijd voor de grote update moet betalen is eigenlijk heel normaal.

Voor een up-grading is het normaal dat je daarvoor moet betalen.
Een up-date bug fixen is normaal gesproken gratis heel normaal.

De eerste up-date van de CS is eigenlijk een up-grading met name hardware en dat was als service gratis.

Mvg, Johan
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: Davy op dinsdag 23 september 2008, 17:14:08
Wacht maar rustig af even. Alles zal goed komen.

Bedoel je tussen de regels door dat er inderdaad een update voor de CS1 v2.0.4 eraan zit te komen (een update naar een hogere versie van 2.0.4 dus!)?
Ik hoop het wel, want die heb ik dus nodig, maar ik ga voorlopig nog geen CS2 kopen. Eerst maar eens een baantje bouwen. En dat lukt weer niet zolang een testbaantje nieteens betrouwbaar te gebruiken is vanwege compatabiliteitsproblemen tussen ESU Switchpilot wisseldecoders en CS1 v2.0.4 (en lager)...
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 23 september 2008, 18:30:07
De eerste up-date van de CS is eigenlijk een up-grading met name hardware en dat was als service gratis.

Verschil was, voorzover ik weet, ook nog dat de hardware upgrade beloofd was door Marklin omdat de centrale zonder de upgrade eigenlijk geen volwaardige centrale was (geen booster en s88 aansluiting).

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
wat ik me afvraag
ik koop een cs1 geupdate !!!
volgend jaar komt er toch een nieuwe update
maar de mijne werkt nog perfect waarom dan een nieuwe update voor 99euro ???
kan ik dan niet meer met de oude ???
mijn vaste computer heeft vista en mijn laptop heeft XP pro die werkt toch ook nog ????
snap die hele update niet zo als je oude werkt en alles heeft wat je nodig hebt (tenminste als je nu al tevreden bent ) dan hoefd je volgens mij toch geen update ???
of zie ik dit verkeerd want ik lees nu al een tijd mee maar begrijp de zorgen niet echt
het oude is toch niet gelijk afgeschreven als er een nieuwe komt ??? :shock: :shock:
hoop dat iemand mij dit makkelijk kan uitleggen snap er geen snars van  :lol:
groet robert
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Misschien komen er wel nieuwe functies bij Remcy.
Misschien kun je een banenplan tekenen op je CS scherm en de wissels verzetten door op de desbetreffende wissel op je banenplan te drukken...
Het gebruiksgemak verhogen...
MFX loks sneller laten aanmelden...
CS sneller laten opstarten...
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Remcy: mijn CS werkt (gelukkig) goed dus ik ben er tevreden mee.
Maar ik weet dat een CS vanbinnen ongeveer gelijk is aan een Ecos, en voor de Ecos verschijnen wel nieuwe (gratis) updates dus dan zou ik die graag ook op het CS willen hebben...

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Marklin heeft maar één belang en dat is dat zoveel mogelijk CS1 gebruikers overstappen op de CS2. Waarom zouden ze dan de CS1 nog verder upgraden. Dat is toch niet logisch vanuit M* geredeneerd?

Voor ESU ligt dat anders, zij hebben geen Ecos2 aangekondigd (voor zover ik weet). Zij zullen er dus alles aan doen om de Ecos te laten concurreren met de CS2.

Gr, Ben.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: spoorman op woensdag 24 september 2008, 15:11:35
Marklin heeft maar één belang en dat is dat zoveel mogelijk CS1 gebruikers overstappen op de CS2. Waarom zouden ze dan de CS1 nog verder upgraden. Dat is toch niet logisch vanuit M* geredeneerd?

Voor ESU ligt dat anders, zij hebben geen Ecos2 aangekondigd (voor zover ik weet). Zij zullen er dus alles aan doen om de Ecos te laten concurreren met de CS2.
Märklin heeft nog wel meer belangen, namelijk reputatieschade!
Märklin is juist zo groot geworden door "backwards-compatability". Bij Märklin kun je vrijwel altijd je oude spullen blijven gebruiken, ookal komen er nieuwere ontwikkelingen. Het eerste digitaal & delta systeem is nog steeds probleemloos te gebruiken met de nieuwste aansturingen, en ook zijn de nieuwere (kort-)koppelingen prima te gebruiken in combinatie met de oude (RELEX) koppelingen, zelfs met de al-oude koppelhaken.

En dat Märklin haar oudere producten niet vergeet blijkt ook wel uit het feit dat onderdelen vaak heel lang nog leverbaar blijven, en dat problemen uit het verleden uit coulance veel later nog graqtis worden opgelost (denk maar aan 10 jaar oude C Rails die nu nog steeds gratis vervangen worden!)

Mede daardoor behouden de Märklin modellen zo lang hun waarde, en zijn ze zo aantrekkelijk voor verzamelaars. Het is dus zeker wel in het belang van Märklin om de CS1 voorlopig te blijven ondersteunen d.m.v. updates / bugfixes.

Ik heb dus goede hoop!
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Egmaf,

Ik snap je goede bedoeling en je trouw aan M* maar de issue is:

Zal M* een CS1 die reeds goed werkt met andere M* producten nog willen upgraden naar een hogere fuctionaliteit terwijl juist die hogere functionaliteit in haar nieuwe product CS2 zit? Ik denk het niet.

Zal M* een probleem met het koppelen van een Esu product (switchpilot) aan haar CS1 willen oplossen? Ik denk het niet.

Je verhaal van backwards compatibel enz. slaat nergens op in dit geval en reputatie schade is verder ook niet aan de orde.

Gr, Ben.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ik denk dat er verwarring is door het gebruik van upgrade en update door elkaar:

Ik verwacht geen upgrade van de CS1 meer, want feitelijk is de CS2 al de upgrade van de CS1.
Maar ik verwacht nog wel updates van de CS1, waarin b.v. bug verholpen worden, en snelheden en mogelijkheden geoptimaliseerd worden binnen de architectuur van de CS1.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: spoorman op woensdag 24 september 2008, 15:11:35
Zij zullen er dus alles aan doen om de Ecos te laten concurreren met de CS2.

Gr, Ben.

Kleur zit er niet in maar ik voorzie wel dat er mss een sporen layout op het het ECoS scherm te toveren zal zijn. Voor de rest heeft de CS-II weinig meer functies lijkt mij.

Mvg, Johan
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ik heb de url weten te achterhalen op de Duitse website. Nu is de informatie bij systems aangevuld

http://www.maerklin.de/de/produkte/modellbahnsteuerung/systems/downloads.html oftewel klik hier en voor de directe toegang tot de 2.0.4 versie klik hier.

Groeten, Paul
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ze hebben de Systems website nu toch (gelukkig) weer uitgebreid.
Eerder deze week stond er alleen maar een kort stukje tekst...

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: EgMaf op woensdag 24 september 2008, 18:00:23
Maar ik verwacht nog wel updates van de CS1, waarin b.v. bug verholpen worden, en snelheden en mogelijkheden geoptimaliseerd worden binnen de architectuur van de CS1.

Helemaal mee eens!!

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Voor mij persoonlijk hoef ik alleen nog maar een banenplan. Voor de rest biedt de CS1 genoeg functionaliteit voor mij.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
ik was vandaag in Utrecht bij de marklin store en die wisten mij te vertellen dat er de komende jaren nog gewoon updates komen voor de cs. die man had speciaal nog gebeld naar een collega in essen waar ze als te horen kregen van het central station 2
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: timjoo op donderdag 25 september 2008, 16:10:13
ik was vandaag in Utrecht bij de marklin store en die wisten mij te vertellen dat er de komende jaren nog gewoon updates komen voor de cs. die man had speciaal nog gebeld naar een collega in essen waar ze als te horen kregen van het central station 2
Juist, en mocht ESU-zelf nu eens met een update komen voor de CS. Wat zoiu je daarvan denken?

op www.loksound.be zien we:
http://www.loksound.be/img/update.bmp.
Maar misschien heeft ESU heel wat meer in petto.
Spijtig genoeg is de ESU-importeur voor Benelux+Frankrijk in verlof tot 12/10.
Die moet toch meer weten. Niet?
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Er komen nog gewoon updates voor de CS "Reloaded", ESU gaat hiermee verder en komt met een V3.0 uit. Ook hier vele extra functies zoals bij de ECoS, inclusief DCC. Er staat veel informatie over, kijk maar bij de verschillende keuzes op de website. Ik heb nog niet alles op deze site gelezen, maar op het Stummi forum wordt gesproken over 149 Euro voor de update (staat dus ook in de brochure). Dit is volgens mij inclusief hardware (trafo) en uiteindelijk zal de CS 4A leveren.

Toch goed nieuws voor de CS1, levering begin 2009 (zelfde als ECoS). Lijkt er sterk op dat de CS en de ECoS gelijk worden getrokken.

http://www.esu.eu/index.php?id=378

Folder

http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2008/51906_Flyer_CentralStation_Reloaded_ESUKG_DE.pdf

Rene
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Dat is SUPER nieuws!!

Maar als ik snel de folder doorkijk verpakken ze dit in een updatepakket met trafo en stylus (pennetje voor het touchscreen). Dit gaat dan 149 euro kosten  :? :?

Hoop dat ze ook nog komen met alleen een software-update... Zal het document als ik meer tijd heb beter doorlezen!

Koen
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Dit is niet alleen goed nieuws voor de CS1 bezitters, doch ook voor de ECoS bezitters. Alle ontwikkelkosten voor ESU kunnen zo "gedeeld" worden door twee platforms, hetgeen de basis voor ESU gezonder maakt.

Dus ECoS bezitters MFX erbij en CS1 bezitters DCC en selectrix erbij! Beiden krijgen de mogelijkheid een klein baanplan in te voeren.

ECoS en CS1 worden zo nagenoeg gelijk.  :P

Stevige concurrentie met CS2 lijkt me alleen voor alle eigenaren van ECoS/CS1 en CS2 een gezonde zaak die zorgt voor blijvende ontwikkelingen.

Groet,
Ronald
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Hmm die update is veelbelovend.
Als je even inzoomt op het scherm zie je nieuwe functies: zoals het klaarzetten van een loc.
Ik denk dat de CS gewoon hetzelfde als de Ecos word.
ik ook zal de folder even goed doorlezen.

Gr Joost
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ik weet nog niet of ik hier blij mee ben....

Het lijkt allemaal goed nieuws, want de klant heeft er een keuze bij gekregen:
- CS1 upgraden naar CS Reloaded voor ? 150
- CS1 vervangen door CS2 voor ? 650
(overigens zijn beide adviesprijzen. Ik voorspel zomaar dat over een jaar: de CS1 upgrade ? 100 kost, een nieuwe (oude voorraad) CS1 met reload-upgrade ? 300, en een CS2 (uit startsets) ? 400)

Waarom ben ik dan toch niet blij hiermee?

Omdat ik een Märklin product gekocht heb, met Märklin kwaliteit en Märklin service.
Ik wil niet gedwongen worden om voor een dergelijk duur apparaat over te stappen op een ander bedrijf, met een andere filosofie op het gebied van service en levensduur.

ESU schrijft op hun website (bron): "Nach einem endlich erfolgten  Update auf die Version 2.0.4. wurde die Entwicklung der Central Station® durch den Eigentümer nicht mehr weiter verfolgt." In het Nederlands: "Nadat er eindelijke een update [van CS naar versie 2.0.4] kwam, wordt het Central Station door de eigenaar [Märklin] niet meer verder ontwikkeld.".

Volgens mij zit ESU Märklin hier onnodig zwart te maken, en Märklin klanten bang te maken. Märklin ontwikkelt de CS1 wel verder, alleen kiest Märklin ervoor om zowel de software als de hardware verder te ontwikkelen, en komt dus met het CS2.

ESU geeft zelf impliciet al toe dat de huidige hardware van de CS1 ook hun eigen nieuwe ontwikkelingen niet meer aan kan, want je kunt de software-update alleen krijgen als je meteen (voor ? 150) ook de hardware vernieuwt. Märklin maakt hierin een andere keus, en vernieuwd de hardware zo grondig dat veel meer mogelijkheden mogelijk worden, en hangt daar dan natuurlijk ook een hoger prijskaartje aan.

We zullen dus zien of Märklin haar reputatie waardig is, en of ze nog met (alleen software) updates komen voor de CS1.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: EgMaf op maandag 29 september 2008, 17:24:37
In het Nederlands: "Nadat er eindelijke een update [van CS naar versie 2.0.4] kwam, wordt het Central Station door de eigenaar [Märklin] niet meer verder ontwikkeld.".

Volgens mij zit ESU Märklin hier onnodig zwart te maken, en Märklin klanten bang te maken. Märklin ontwikkelt de CS1 wel verder, alleen kiest Märklin ervoor om zowel de software als de hardware verder te ontwikkelen, en komt dus met het CS2.

We zullen dus zien of Märklin haar reputatie waardig is, en of ze nog met (alleen software) updates komen voor de CS1.
ESU maakt niemand bang en zwart. Marklin heeft er voor gekozen haar CS1 niet langer te updaten en zet in op CS2. ESU springt erin om CS1 bezitters toch nieuwe functionaliteit te geven omdat Marklin het af laat weten.

Wat bedoel je dan met bangmakerij? Iedereen blij: CS1 bezitters kunnen hun functionaliteit uitbreiden tegen vergoeding (incl. wereldstandaard DCC!). Wie dat niet wil maar Marklin trouw wil blijven kan naar de CS2.

Gr, Ben.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Ik ben hier niet blij mee. CS1 kostte mij al zo'n 500? ofzo.Dan ga ik nog functionaliteit missen omdat ik geen 150? wil betalen voor een update!
Update moet gratis en daarmee gedaan!
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Vraag ik mij toch af, stel ik heb een CS-I nog onder garantie. Ik koop de up-date van ESU met 90VA trafo.
Na een maand, nog in de garantie is er wat mee met mijn CS-I, wie verleent garantie  Märklin of is dat ESU  :roll: Daar zou ik toch wel duidelijkheid over willen hebben voordat ik die up-date zou aanschaffen.

Maar goed voormij speelt dat niet, ik heb een echte ECoS.

Mvg, Johan
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: spoorman op maandag 29 september 2008, 17:49:57
ESU maakt niemand bang en zwart. Marklin heeft er voor gekozen haar CS1 niet langer te updaten en zet in op CS2. ESU springt erin om CS1 bezitters toch nieuwe functionaliteit te geven omdat Marklin het af laat weten.

Ik heb van Märklin nog niet gehoord dat er geen updates / fixes van het CS1 komen. Toch stelt ESU dat al als feit. Dat vind ik dus bangmakerij. Als dat echt een feit is, zorg dan voor een gezamelijk statement (Märklin en ESU samen), zdat we in ieder geval weten waar we aan toe zijn.
Re: Update Central Station niet meer gratis ???????
Citaat van: EgMaf op maandag 29 september 2008, 19:01:38
Citaat van: spoorman op maandag 29 september 2008, 17:49:57
ESU maakt niemand bang en zwart. Marklin heeft er voor gekozen haar CS1 niet langer te updaten en zet in op CS2. ESU springt erin om CS1 bezitters toch nieuwe functionaliteit te geven omdat Marklin het af laat weten.

Als dat echt een feit is, zorg dan voor een gezamelijk statement (Märklin en ESU samen), zdat we in ieder geval weten waar we aan toe zijn.
Dat ben ik wel met je eens maar ga eens op de stoel van Marklin zitten: waarom zouden ze nu breed uitmeten dat de CS1 niet meer in functionaliteit wordt ge-updated? Daarmee jagen ze toch alle CS1 bezetters naar ESU? Anderzijds als ze wel zouden zeggen dat de CS1 ge-updated wordt verkoopt de CS2 niet goed genoeg. Marklin zit gewoon in de klem, ze zwijgen over CS1 en laten het een beetje in het midden, vanuit hun optiek is dat de beste strategie hoe armzalig ook. Uiteindelijk zetten zij en niet ESU alle CS1 bezitters in de kou.

Dat is althans mijn mening.

Gr, Ben.